Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:07:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 00:06:56
Efteling spoorweg gaat elektrisch door CAW
23 april 2024, 23:51:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door hmmglaser
23 april 2024, 22:48:27
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
23 april 2024, 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ferdinand Bogman
23 april 2024, 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Treinreizen met m'n vader door defender
23 april 2024, 21:47:13
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
19 Toen door defender
23 april 2024, 21:43:28
Station Roodeschool door Torikoos
23 april 2024, 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
23 april 2024, 17:30:56
Decals Star TE-5933 door Martijn193
23 april 2024, 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
23 april 2024, 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
23 april 2024, 15:53:47
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591689 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3675 Gepost op: 09 december 2017, 09:35:46 »
Nu hebben de Italianen wel de neiging tot bloemrijk taalgebruik, dus het zou kunnen dat het grijs in plaats van zilver wordt (wat de Fransen béton zouden noemen).

In het grijs ziet het ding er inderdaad beter uit, al was het maar omdat het zwarte gat van de luchtinlaat niet meer zo prominent is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3676 Gepost op: 09 december 2017, 12:11:50 »
Grijs is in het Italiaans Grigio, dus zilver is inderdaad de basiskleur. Hoe het daar werkt:

Frecciarossa: Rode pijl
Frecciabianca: Witte pijl
Frecciargento: Zilveren pijl

De V250 gaat onder de vlag van Frecciargento rijden. Vind hem in het zilver al iets minder lelijk dan de Fyra kleurstelling :P

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2501
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3677 Gepost op: 10 december 2017, 11:31:57 »
,t Blijft een lelijk ding,
Gelukkig dat deze niet meer door ,t Nederlandse landschap rijden

Cor

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6523
  • Spaar ze allemaal.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3678 Gepost op: 10 december 2017, 11:46:23 »
Blijft jammer, hadden we eindelijk een trein die boven de saaie middelmaat uitstak, lieten ze hem door een stel onhandige Italianen in elkaar zetten  :-\.

Stephan.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3679 Gepost op: 10 december 2017, 11:52:46 »
Tsja, wil je degelijkheid dan ga je naar Duitsers. Wil je fraai design, dan moet je naar Italië. Samenwerking tussen die twee zou tot fraaie resultaten kunnen leiden. Maar ja, dat samenwerken hebben ze al eens geprobeerd en daar was de rest van de wereld niet echt blij mee....

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3680 Gepost op: 10 december 2017, 12:05:14 »
Ik ben eigenlijk benieuwd of die onhandige Italianen er in slagen om de V250 normaal een dienstregeling te laten rijden. Als hen dat lukt, wat zou dat dan over ons zeggen?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6523
  • Spaar ze allemaal.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3681 Gepost op: 10 december 2017, 12:15:38 »
Dat wij voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en daarom onhandige Italianen krijgen en ze er nu voor hun zelf wel ter zake kundig personeel aan laten werken?
« Laatst bewerkt op: 10 december 2017, 12:35:43 door prutser »

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3682 Gepost op: 10 december 2017, 12:21:21 »
Tsja, wil je degelijkheid dan ga je naar Duitsers. Wil je fraai design, dan moet je naar Italië. Samenwerking tussen die twee zou tot fraaie resultaten kunnen leiden.

Voldoende voorbeelden vanuit de auto-industrie, bijv.  Audi-Lamborghini of VW-Italdesign.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2017, 12:25:03 door Jeronimos »
Jeroen

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3683 Gepost op: 10 december 2017, 16:24:43 »
Tsja, wil je degelijkheid dan ga je naar Duitsers. Wil je fraai design, dan moet je naar Italië. Samenwerking tussen die twee zou tot fraaie resultaten kunnen leiden. Maar ja, dat samenwerken hebben ze al eens geprobeerd en daar was de rest van de wereld niet echt blij mee....

Kuch Panavia Tornado kuch

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
    • Secondtrains.com
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3684 Gepost op: 10 december 2017, 19:59:40 »
Dat wij voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en daarom onhandige Italianen krijgen en ze er nu voor hun zelf wel ter zake kundig personeel aan laten werken?

Als ik het Fyra-rapport goed heb gelezen, waren er twee redenen om niet met de V250 door te gaan. 1. Het zou erg lang duren om ze in orde te maken (minimaal 18-24 maanden) en 2. Na een opknapbeurt zou het nog niet zeker zijn of ze goed waren (risico dus).

Overigens hoor ik van diverse mcn's dat de V250's op zich goed reden ("als een blok op de rails"). Maar ja, de kwaliteit. De problemen zaten vooral in de laagspanningsinstallatie (inclusief accu's) en de beplating aan de onderkant. Maar er waren nog wat problemen, weet iedereen die de presentatie van Descheemaecker heeft gezien (deuren, treden, bekabeling, afwerking).

CKLX

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3685 Gepost op: 10 december 2017, 20:17:21 »
Draaistellen/wielen. Na een noodremming waren alle wielen dusdanig aangetast dat ze onder de afkeurmaat kwamen..  ???
Groeten Joop, machinist Lls

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3686 Gepost op: 13 december 2017, 00:57:01 »
Grappig om te zien dat echt alleen het wit is overgekalkt. De zwarte raamband is gewoon nog zwart, inclusief cijferaanduiding in NS lettertype. ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3687 Gepost op: 13 december 2017, 11:58:28 »
(Nogmaals):
Van nen "Deux Cheveaux" zal je wel geen Porche kunnen maken.
Maar geef de "Aziatische Italianen" (overname Ansoldo Breda door het Japanse Hitachi Rail in februari 2015) wat credit.
Reeds een kleine 10 jaar rijden de 395 Class 'Javalin' HST's van die Aziaten naar grote tevredenheid van Kent naar Londen.

In 2012 zijn ze tijdelijk verplaatst en ingezet als 'Olympic Shuttle' met de spelen te Londen.
Die dingen rijden 160km/u met voeding op 3è rail op het Kentisch net. en kunnen 225km/u aan op de HSL lijn van Folkestone - Ashford - Gravesend tot Londen.   

De Britten waren meer dan tevreden zodat Hitachi verschillende onderhoudsposten en fabrieken in het VK mochten bouwen.
Ze mochten de nieuwe generatie HST's (waaronder een deel hybride), onder het IEP programma gaan ontwikkelen voor de lijnen naar het westen - noorden en de Midlands.
http://www.ieptrain.co.uk/#The%20Trains

En laat men nu toch een deel van het werk nu in de ondertussen beruchte Italiaanse vestiging onderbrengen... .
http://www.railjournal.com/index.php/rolling-stock/hitachi-presents-new-trains-for-southwest-england.html

Gr,
Jan
« Laatst bewerkt op: 13 december 2017, 12:04:24 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3688 Gepost op: 13 december 2017, 12:36:49 »
Jan,

Er moet zoveel aan die stellen gebeuren, dat je je echt af kan vragen, loont het allemaal wel? Er is geen stel identiek qua specificaties. Ik heb er een aantal mogen aanschouwen toen ik op de Watergraafsmeer was, en corrosie is ook een echt probleem bij die stellen.

Maar goed. Ik laat mij graag verrassen en dat Hitachi Rail ze storingsvrij aan de praat krijgt.
Groeten Joop, machinist Lls

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2842
    • foto's op Imgur
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3689 Gepost op: 13 december 2017, 12:58:54 »
...Van nen "Deux Cheveaux" zal je wel geen Porche kunnen maken. ...

Dat zou ik niet te hard zeggen.

Ik heb bij een Japans bedrijf gewerkt waar een grote productielijn stond die 160 m/min kon draaien.
In een periode van 20 jaar is die ge-upgrade naar een snelheid van 500 m/min voor hogere productievolumes (met dezelfde kwaliteit).

Deze lijn was van Japanse makelij, en ik moet zeggen dat het niveau van de machinebouw bepaald niet hoog was.
Zo'n beetje de meuk die tegenwoordig uit China komt.

Maar ook met meuk zijn best resultaten te behalen.
« Laatst bewerkt op: 14 december 2017, 00:06:08 door MarcNL »
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html