Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Z21 en het programeren met de Z21App. door n-driver
Vandaag om 20:06:38
Modelspoorbaan van Einte door Bert55
Vandaag om 19:59:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
Vandaag om 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 19:49:01
Pfarrerwinkel bahn door einte
Vandaag om 19:44:05
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:24:37
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:40:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:28:02
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Piko 2025 door Ben
Vandaag om 18:07:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 16:46:28
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 651934 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2655 Gepost op: 19 November 2013, 12:09:33 »
Het is maar een begin he.
Er  rijdt ten minste al iets.
Maar dat ding moet ook nog in NL gehomologeerd worden.
En de hier geldende beveiliging moet in gebouwd worden.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2656 Gepost op: 19 November 2013, 13:03:13 »
Ze lijken mij ook wat te laag voor de Nederlandse perrons, ook het bericht dat deze al langere stilstaan en dat er geen onderhoud is gepleegd lijkt het mij niet verstandig om deze over te nemen (stilstand is achteruitgang, wie rust die roest enzo) :P.
Ik zelf zou ook geen auto kopen die in 8 jaar tijd geen kilometer heeft gereden..... :-X
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8606
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2657 Gepost op: 09 December 2013, 18:54:50 »
Een alternatief idee voor een nieuw "snel" koeltransport? ;)



bron: www.cartostudio.nl

Ik vond dit plaatje n.a.v. dit topic.
Jeroen

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2658 Gepost op: 09 December 2013, 18:57:24 »
Die dingen konden al niet tegen een beetje ijs op de buitenkant.... nu wil jij er ook de binnenkant mee vullen?
Lijkt me een gegarandeerd succes!

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8606
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2659 Gepost op: 09 December 2013, 19:00:44 »
Dank je voor je enorm gewaardeerde feedback...not.
Jeroen

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2660 Gepost op: 09 December 2013, 19:41:14 »
Sorry, zal er volgende keer wat meer smileys in zetten, en hierbij krijg je alsnog een dikke veer in je .... voor het leuke plaatje ;)


Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8606
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2661 Gepost op: 09 December 2013, 20:07:43 »
Jeroen

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2662 Gepost op: 09 December 2013, 21:10:42 »
Een alternatief idee voor een nieuw "snel" koeltransport? ;)



bron: www.cartostudio.nl

Ik vond dit plaatje n.a.v. dit topic.

Lijkt me een zeer goed idee.
Eerste rit dan naar Italie, zijn ze via een omweg  toch direct op de plaats van bestemming en kunnen daar dan ook mooi blijven.

Ronald Brandt

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2663 Gepost op: 10 December 2013, 15:19:11 »
Kunnen ze wel rustig aan doen met de ombouw, want ze kunnen pas weer met zomertemperaturen veilig de alpen over zonder kans op sneeuw op het spoor.  ;D
Ronald Brandt

Ruben67

  • Offline Offline
  • Berichten: 47
  • Rijden met alles wat mooi is.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2664 Gepost op: 10 December 2013, 22:41:41 »
Ik zeg, Italiaans ijs salon....whahaha ;D

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2665 Gepost op: 13 December 2013, 02:27:15 »
« Laatst bewerkt op: 13 December 2013, 02:30:12 door Remco vM. Reden: oeps, schrijffoutje »

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2666 Gepost op: 13 December 2013, 09:03:40 »
En dan gaat het nog niet eens écht over de Fyra maar voornamelijk over het wel of niet binnen het budget moeten blijven..................
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

elt-178.516

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2667 Gepost op: 14 December 2013, 04:33:12 »
Het onderzoek wordt zelf een bevestiging van de oorzaak van het te onderzoeken probleem.

Mensen met verstand van techniek en spoorwegen hebben gewaarschuwd voor de problemen waar we nu tegenaan lopen met de Fyra. Maar bij de aanbesteding is gebruik gemaakt van de expertise van mensen die "ernaar kijken met een schone bril en zonder enig vooroordeel" (lees: zonder kennis van de markt of het product focussen op de prijs).
En nu zitten we opgescheept met tegenvallende treinen.

Een groep heeft maanden lang geïnventariseerd wat nodig is voor een goed onderzoek naar de problemen met de Fyra. Maar voordat men wist wat nodig was om tot een goed onderzoek te komen is al een budget vastgesteld. Dus moet het onderzoek minder uitgebreid worden volgens mensen die "naar het vooronderzoek kijken met een schone bril en zonder enig vooroordeel" (lees: zonder kennis van zaken focussen op het budget).
En straks zitten we opgescheept met een tegenvallende parlementaire enquete.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 795
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2668 Gepost op: 14 December 2013, 10:33:20 »
Zou dit echt de reden zijn, of zouden de aanstaande verkiezingen er heel misschien iets meer mee te maken hebben ??   ::)

Groeten, Alexander

elt-178.516

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2669 Gepost op: 14 December 2013, 11:19:12 »
Met het tempo waarmee een parlementaire enquete georganiseerd wordt verwacht ik niet dat die voor de gemeenteraadsverkiezingen begint. Te veel rekken is juist nadelig. Volgend jaar zijn net na de zomer weer verkiezingen voor het Europese parlement. De enquete moet klaar en vergeten zijn ruim voordat de europese verkiezingscampagnes deze zomer beginnen.

Verder kan je wel roepen dat er niet te veel onderzocht mag worden, maar je weet vooraf nooit wat iemand ineens live op tv bij de enquete gaat roepen. Proberen niet te veel te onderzoeken, zodat er niet te veel feiten boven water komen heeft als bijkomend risico dat straks een of andere journalist ineens achter feiten komt die je liever stil had willen houden. Dan worden ze alsnog openbaar, en vaak niet op het moment dat het de politici het beste uitkomt.

Tot slot als je te weinig onderzoekt, dan is dat voor partijen als PVV en SP weer voer om bij de europese verkiezingen te zeggen dat VVD, PVDA en CDA hun europese vrienden niet voor het hoofd willen stoten.

Ach, de forenzen hebben uiteindelijk weinig aan de parlementaire enquete. Hoeveel feiten er ook boven water komen, en wie er ook schuldig is, die Fyra gaat er niet harder door rijden.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas