Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko blauwe 1000 door Charles_
Vandaag om 22:10:01
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
Vandaag om 22:09:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
Vandaag om 22:02:14
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 21:44:09
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:41:21
Site Uhlenbrock door Jan-Peter
Vandaag om 21:38:45
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 21:20:49
fotowedstrijd 2025 door Keska
Vandaag om 20:46:34
De modeltreinen van Spoorijzer door Charles_
Vandaag om 20:45:50
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
Vandaag om 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:42:03
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
Vandaag om 20:23:36
Beekdaelen in H0 door ruudns
Vandaag om 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 20:05:22
Terschellinger Spoor door Ronald Halma
Vandaag om 18:58:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 18:08:09
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 16:57:08
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
  

Auteur Topic: Mehano ICE3 NS "Amsterdam"  (gelezen 2684 keer)

Romeo373

  • Gast
Mehano ICE3 NS "Amsterdam"
« Gepost op: 22 September 2012, 20:09:40 »
Ik heb zo'n ICE gekocht en mis waarschijnlijk een deel van de handleiding.
Wie rijdt daadwerkelijk met zijn Mehano ICE3 en kan mij volgende vraag beantwoorden.

Op de "doorloop" van het motorrijtuig zit een 2-polige contactdoos.
Aan één tussenrijtuig zit het waarschijnlijk corresponderende stekkertje, MAAR ......
dat middenrijtuig hoort volgens mij niet aan het motorrijtuig, EN .....
het stekkertje zit aan de verkeerde kant kwa koppeling.

Wie weet de oplossing, hartelijk dank voor elke bruikbare reactie.

Groeten, Romeo373

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:Mehano ICE3 NS "Amsterdam"
« Reactie #1 Gepost op: 23 September 2012, 23:02:29 »
Dat stekkertje hoef je niet vast te prikken, het is geloof ik om via de bovenleiding te kunnen rijden ofzo (de motorbak heeft immers geen panto's). Als t goed is doet ie het zo ook prima.

Romeo373

  • Gast
Re:Mehano ICE3 NS "Amsterdam"
« Reactie #2 Gepost op: 24 September 2012, 20:52:37 »
Hoi Floris,

Bedankt, hij doet het op onderleiding inderdaad zonder de steker aan te sluiten.

Maar waarom is de stekker dan 2-polig?

Iemand anders, die ook een bijdrage heeft?

Groet Romeo

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:Mehano ICE3 NS "Amsterdam"
« Reactie #3 Gepost op: 24 September 2012, 23:41:16 »
trek die bak es open en kijk waar de draadjes heen gaan zou ik zeggen... Ik heb er bij Railz weleens wat in handen gehad maar die hadden dacht ik maar 1 draad. Nooit echt op gelet en niet nodig dus meteen maar afgeknipt, komt later toch maar tusen de koppeling ofzo.

Romeo373

  • Gast
Re:Mehano ICE3 NS "Amsterdam"
« Reactie #4 Gepost op: 25 September 2012, 13:07:40 »
Tja, als ik de mogelijkheid had om hem te openen had ik het draadje juist niet hoeven openen.

En afknippen met het verstand op oneindig ligt me niet erg.

Toch bedankt.

Gr. Romeo

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22716
Re:Mehano ICE3 NS "Amsterdam"
« Reactie #5 Gepost op: 25 September 2012, 13:48:04 »
Gek, Chris heeft het stel besproken en dan zie ik een stekker met één draadje. Je bedoelt dezelfde stekker?
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=281:mehano-ice-iii-amsterdam&catid=52:mehano&Itemid=116
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Romeo373

  • Gast
Re:Mehano ICE3 NS "Amsterdam"
« Reactie #6 Gepost op: 25 September 2012, 15:26:32 »
Hoi Henk,

Bedankt voor je suggestie. Ik heb natuurlijk direct die behandeling doorgenomen, maar dat brangt mij niet verder, want.

Ik bedoel inderdaad het zelfde stekkertje en contactje. Chris doet echter geen uitspraak of dit 1- of 2-polig is.
Chris heeft het over een stroom naar de panto van het tussenrijtuig in plaats van vanaf.
Bovendien is dan nog onbegrijpelijker, waarom die 2-polig is.
Tenslotte maakt de beschrijving mij ook niet wijzer over mijn probleem, dat twee koppelingen van hetzelfde geslacht dan tegenover eklkaar staan.

Groeten Romeo

Romeo373

  • Gast
Re:Mehano ICE3 NS "Amsterdam"
« Reactie #7 Gepost op: 25 September 2012, 15:59:01 »
Hoi,

Ik ben eruit. Ik heb het stel laten bekijken (het stond niet hier) en weet nu het volgende.

De stekerverbinding is feitelijk 1-polig.
De koppelingen zijn verwisselbaar.
De draadverbinding is dus inderdaad voor bvl-voeding.

 (y) Bedankt voor de bijdragen  (y), het draadje kan dicht.

Groet, Romeo

wvdm

  • Gast
Re:Mehano ICE3 NS "Amsterdam"
« Reactie #8 Gepost op: 25 September 2012, 15:59:57 »
Hallo,

Het is een twee polig stekkertje, maar er zit maar een draad aan vast gesoldeerd.
Telkens als ik het treinstel ontkoppel en het stekkertje uit de motorwagen trek, komt elke keer de balg mee, waarin het stopcontact is bevestigd. En een druppeltje lijm was zeker ook te duur, want telkens gaat ook het stopcontact los uit de balg.

Er zijn geen mannetje/vrouwtje koppelingen bij dit treinstel. De koppelingen zijn overal het zelfde, maar omdat die van de volgende wagon 180 graden gedraaid zit, kan je ze koppelen.
Dit moet met vrij veel kracht gebeuren en ik vind het moeilijk in elkaar klikken van de koppelingen een vrij enge bezigheid.
Maar het is tot nu toe goed gegaan.

Als je belangstelling hebt, wil ik je wel een copie emailen van de volledige handleiding.
Laat het maar via een PBtje weten.

Groetjes
Wil