Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:37:27
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Dat overkomt mij niet. door Nullem
Vandaag om 21:10:00
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 21:04:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Wie o Wie gaat er naar Eurospoor in Utrecht dit jaar  (gelezen 56667 keer)

Remunj

• Offline Offline
Re:Wie o Wie gaat er naar Eurospoor in Utrecht dit jaar
« Reactie #330 Gepost op: 22 October 2012, 19:55:54 »
maar heeft iemand ook die man met zn stent gezien, die Grasmasters verkoopt die hij zelf van vliegenmeppers heeft gemaakt?
Ik wil graag zo één kopen, maar geen gegevens van de man. Iemand misschien die het weet?
Over het algemeen zie je niemand met een stent. Die zitten in je aders bij vaatproblemen  8)

Maar kan me geen stand herinneren waar ze omgebouwde vliegenmeppers verkochten.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Alfred O

• Offline Offline
« Reactie #331 Gepost op: 22 October 2012, 19:59:07 »
Briefjes hingen er zaterdag ook al  8). En voor mij werden mensen doorgestuurd naar een ander loket als ze voor de "verkeerde" beurs kwamen.  ;D
Blijkbaar heel afhankelijk van wie er op dat moment kassa dienst had en misschien de tijd van binnenkomst?

Gr.
Eric
Ja, daar lijkt het op. Ik was waarschijnlijk bij de tolerantie kassa aanbeland, waar een zeker niet onaantrekkelijke dame dienst had (y)

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #332 Gepost op: 22 October 2012, 20:01:39 »
Je hebt altijd mensen die mazzel hebben  ;D ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Shay-fan

• Offline Offline
« Reactie #333 Gepost op: 22 October 2012, 20:11:52 »
Voor tot Grassmaster verbouwde vliegenmepper zou je kunnen informeren bij ons forumlid (leden) J&J Vriend, hij maakte die dingen en stond voorheen op de stand van de NMF.

m.vr.gr.
Gerard

Lemmiie

• Offline Offline
  • Marklin Module II - NS modellen verzameling
« Reactie #334 Gepost op: 22 October 2012, 20:39:17 »
Voor tot Grassmaster verbouwde vliegenmepper zou je kunnen informeren bij ons forumlid (leden) J&J Vriend, hij maakte die dingen en stond voorheen op de stand van de NMF.

m.vr.gr.
Gerard

Hij is al ruim een maand niet online geweest, zijn er nog meer mensen die hier evt verstand van hebben?

@ SHay-fan: bedankt voor je reactie en het proberen te helpen vinden
« Laatst bewerkt op: 22 October 2012, 20:45:17 door Lemmiie »

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
Re:wie o wie is er naar Eurospoor in Utrecht geweest dit jaar
« Reactie #335 Gepost op: 31 October 2012, 10:13:21 »
Heb 3 dagen Jaarbeurs achter de rug. Opvallende punten:

(Punten zijn mijn mening, tenzij anders aangegeven als feit of meningen van andere bezoekers.)

- Kassa`s:
Op zaterdagochtend: 6 kassa´s bij Ingang HC en Ingang parkeergarage. 1 en 2 voor het Kampeerfestijn, 3 t/m 6 voor Eurospoor. Dat belooft wat! Later die ochtend een blik geworpen: Bij 1 en 2 lange rijen, 3 en 5 elk 1 klant en 6 dicht. Had het liever andersom gezien, maar helaas.

- Banen:
Zoals ieder jaar weer een aantal zeer fraaie naar, sommige met opvallende ' features'. Andere banen waren wat minder. Sommige clubs lijken ieder jaar aanwezig te zijn ongeacht wat ze tentoonstellen. Klacht die ik hoorde is dat men veel banen al eens eerder hadden gezien. Dat kan, maar een nieuwe baan bouwen kost veel tijd en als je een baan een keer hebt tentoongesteld gaat ie echt niet bij het grofvuil. Ik hoop wel dat men ooit eens de gulden middenweg weet te vinden tussen het compleet niet laten rijden van treinen en het zo hard mogelijk jakkeren met een ding wat in het echt nog geen 30 kan in een keerlus met R1. Het zal de beleving van de hobby zijn, in elk geval lopen mensen snel weg bij een baan waar niks rijdt (storingen daargelaten)

- Winkels/Fabrikanten:
Leuke verrassing was Bahnshop van de DB. Hadden goed spul zo te zien, voor de stand vaak best druk en veel van hun tasjes zien rondzweven in handen van de nieuwe eigenaar. Aanwezigheid van Piko was naar mijn mening super, terwijl de stand een beetje ' doods'  overkwam. Ik verwacht geen Piko-fee die complete sets weggeeft, maar geeft wat gimmicks weg en probeer de jeugd het enthousiasme te laten krijgen door wat met een startset aan te kloten. Tip voor MTE: Volgend jaar weer foto´s bij de ' beursaanbiedingen' , niet iedereen weet wat een Br 204 is. Of was de printer kapot?

- 'handelhal':
ieder jaar moet ik concluderen dat het aanbod over het algemeen minder wordt. Veel `zooi` en weinig vernieuwing. Het lijkt wel of NL toch achter Duitsland aangaat. Door de opkomst van Ebay een jaar of 15 terug gingen vanaf die tijd de mooie artikelen over internet en ging de onverkoopbare meuk de beurs op, met als gevolg dat je in Duitsland geen fatsoenlijke modelspoorbeurzen meer hebt. In NL is Ebay veel kleiner, en ondanks de grootte van Marktplaats houden we standvastig vast aan het fenomeen Houten. En toch zie je ook daar geweatherde Lima plan E`s met wisselstroomwielen ongedoosd met een vraagprijs van 20 euro.
Als organisatie heb je daar weinig invloed op, evenmin bij de onderlinge prijsverschillen. Je kunt niet vooraf alle aangebodene Roco VAM-wagens met elkaar gaan vergelijken.

- Bezoekers:
Veelzijdig is misschien het juiste woord. Heb mensen gebiologeerd naar modelbanen staan kijken, dames streng zien kijken als manlief wat kocht, dames met een glimlach iets voor manlief zien kopen (nog een fijne avond samen), mannen uit de UK goed zien inslaan, kinderen die zich vermaakten met de zelfspeelbanen etc.
Natuurlijk ook veel klagers, en dat is niet nieuw. Mensen verwachten blijkbaar voor 15 euro (of iets minder) 3 hallen vol met treingelateerde stands waarbij het aanbod alleen hun aanspreekt. Dat gaat met deze veelzijdige hobby niet! Een ieder beleeft de hobby op zijn manier en dat komt ook tot uiting in het gebodene.

Had wel het idee dat het aantal bezoekers weer lager lag dan voorgaand jaar, een trend die, als mijn bevindingen juist zijn, helaas al even bezig is. Dat, rekeninghoudend met de stijgende kosten, doet onder andere bij mij de vraag rijzen of Eurospoor niet op het punt komt om een 2-daags evenement te worden, als men dit jaarlijks wil blijven organiseren. Immers, de hallen moeten nu voor 4 dagen worden gehuurd. En die `crisis-show`zijn we ook nog niet van af.
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden.

- Toiletten:
Het spijt me vooraf, maar wil er toch een punt van maken. Je kunt, nu je dit weet, het overslaan of verderlezen.
De potten heb ik niet bezocht (thuis altijd het beste) maar de urinoirs en de muur er achter waren zeker op zondagochtend ronduit goor. Sommige mannen kunnen blijkbaar om verschillende redenen niet goed richten en dat was goed te zien aan de vloer en de muur naast de urinoirs. Daarnaast waren op zondagochtend de donorharen (geen idee waarvoor) van de vorige dag nog ruim aanwezig.

- Parkeerautomaten:
Dit was voor velen een meer dan frustrerend dagdeel, want van moment kon je op sommige uren niet spreken. Als er meerdere evenementen in de Jaarbeurs worden georganiseerd loopt dit volledig vast. Ik sprak iemand die ruim 45 minuten in de rij heeft moeten staan met zeurende kinderen om zich heen. Bij andere hallen is dit veel beter geregeld en betaal je vooraf. Bij de Jaarbeurs kan het bezoekers afschrikken om de volgende keer weer te gaan, en als de trein geen optie is blijven mensen weg.

Al met al vermaak ik me ieder jaar weer, maar zie/hoor wel een aantal zaken. Benieuwd of daar in de aanloop naar de volgende editie veranderingen in komen.

Inmiddels staat het slotbericht van de organisatie op de site:

http://www.eurospoor.nl/nl/bezoek/galerie_2012/2012/terugblik.html

2 opvallende punten:

`Sinds de top in 1999 (33.000 bezoekers) is de interesse nu in 2012 een stuk minder (16.000)`

Helaas zijn dat er toch circa 1000 lager dan vorig jaar. En in 2011 waren het er 2000 minder dan 2010.

In mijn eerdere bericht (zie quote) vroeg ik me al af of een evenement van 3 dagen dan nog wel te realiseren is tegen acceptabele kosten en of een 2-daags evenement niet beter zou zijn. Heb nu veel geluiden gehoord dat men het niet meer de moeite vind om de vrijdag vrij te nemen en de volgende keer op zaterdag komt.

`Wel kan de ruimte iets minder (niet de inhoud!). Deze was indertijd bedoeld om door te kunnen groeien, maar dat zit er voorlopig niet in, zo lijkt het, dus daar mag wel iets van af.`

Als ik zou moeten kiezen: Liever 2 dagen een volle bak dan 3 dagen met minder ruimte. Maak een jaarlijks evenement kleiner en de commentaren zijn niet van de lucht (Dortmund 2 jaar terug) omdat men de entreeprijs niet meer vind opwegen tegen het gebodene, hoe onterecht dat misschien ook is. Minder ruimte is direct zichtbaar en wordt `gevoeld` .
Het zal op sommige momenten extra drukte opleveren bij de banen, daar ben ik me van bewust. Meer mensen brengen wel meer leven in de brouwerij, en als de organisatie door de besparing van 1 dag een (nog) beter evenement kan neerzetten doordat men meer `lucht` heeft zal het op termijn een hopelijk gunstig effect hebben.

Groeten Arjan
(die Eurospoor jaarlijks een highlight blijft vinden)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #336 Gepost op: 31 October 2012, 10:31:52 »
Het zou interressant zijn om de bezoekers aantaalen per dag te weten en de samenstelling.
Vrijdag lijkt altijd een "kenners" dag te zijn. Zaterdag is de "samen met je modelspoorvriend" dag en zondag gezinnetjes met de welbekende, beruchte buggy's.

Handelaren en leveranciers kunnen voor zichzelf dan nagaan wat qua omzet en belangstelling de beste dag is en daar hun programma op aan passen.
« Laatst bewerkt op: 31 October 2012, 11:07:20 door Han Zijlstra. Reden: taalvouten »
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
Re:wie o wie is er naar Eurospoor in Utrecht geweest dit jaar
« Reactie #337 Gepost op: 31 October 2012, 10:41:25 »
Heb nu veel geluiden gehoord dat men het niet meer de moeite vind om de vrijdag vrij te nemen en de volgende keer op zaterdag komt.
Ik kom juist bij voorkeur op vrijdag. Maar ik verkeer dan ook in de gelukkige omstandigheid dat ik daarvoor geen vrij meer hoef te nemen. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #338 Gepost op: 31 October 2012, 10:56:59 »
Het zou interressant zijn om de bezoekers aantaalen per dag te weten en de samenstelling.
Vrijdag lijkt altijd een "kenners" dag te zijn. Zaterdag is de "samen met je modelspoorvriend" dag en zondag gezinnetjes met de welbekende, beruchte buggy's.

Handelaren en leveranciers kunen voor hunzelf dan nagaan wat qua omzet en belangstelling de beste dag is en daar hun programma op aan passen.

Goede analyse.

Zelf gezien;
vrijdag al vroeg een flinke rij voor de deur met voornamelijk koopjesjagers, die pas na de middag de banen gaan bekijken met een (zeer) kritische blik.
zaterdag een nog grotere rij met in grote lijen hetzelfde gedrag met die verstande dat een groter deel dan ook gelijk de banen gaat bekijken.
zondag bijna geen rij bij opening en als het rond 11-12uur op gang komt worden vooral de banen als eerste bezocht.

Weerd

• Offline Offline
« Reactie #339 Gepost op: 31 October 2012, 12:15:14 »
Ik ben ook op vrijdag geweest en dat is me uitstekend bevallen.

Gerard