Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
Vandaag om 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door jandcargo
Vandaag om 22:19:39
Aanpassen baanplan bestaande baan door Ronald69
Vandaag om 22:13:07
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door MichielB
Vandaag om 22:06:54
booster vraag door Patrick Smout
Vandaag om 22:05:38
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 22:02:43
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:02:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gino
Vandaag om 22:02:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
Vandaag om 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
Vandaag om 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:22:09
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
Vandaag om 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
Vandaag om 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
Vandaag om 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
Vandaag om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 18:04:05
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
Vandaag om 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:40:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:38:41
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
Vandaag om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:30:02
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
  

Auteur Topic: Triang R351E EM227003 Electra  (gelezen 2963 keer)

Jan van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Triang R351E EM227003 Electra
« Gepost op: 17 May 2007, 13:29:03 »
Hoi forumleden,
Op Ebay zag ik diverse malen Triang (Hornby)351E EM 227003 Electra te koop staan, voor de kenners de NS 1500 serie genaamd.
Nu ben ik van plan er een aan te schaffen, daar ik het een mooi type loc vind en ik wil hem in de N.S.versie ombouwen, dus zal er het een en ander moeten gebeuren.
Het volgende zo ik graag willen weten:
Wie heeft hier ervaring mee en weet de knelpunten, die ik tegen zal komen.
Moet ik de wielflenzen ook aanpassen ?
Diverse dingen zullen aan het uiterlijk moeten gebeuren, maar dat vind ik het probleem nog niet.(frontverlichting, panto's, buffers,  etc.)
Feitelijk gaat het mij hier om het rij- technische gebeuren.
Zou ik ook met het ruimteprofiel in de problemen komen, omdat het hier om schaal 00 gaat?

Graag reacties.
Met vriendelijke groeten , ???
Jan van den Berg
J.v.d.Berg

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22529
Re: Triang R351E EM227003 Electra
« Reactie #1 Gepost op: 17 May 2007, 13:44:17 »
Alom beroerd.
Het model was zelfs in de jaren zestig al achterhaald. Het heeft een soort koffiemolen die twee assen aandrijft die vast in het chassis zijn gelagerd. De derde as is daar alleen maar als aspot op de kap aanwezig. Verder een loopdraaistel met drie assen. Stroomafname beroerd, flenzen als pizzasnijders, trekkracht nauwelijks aanwezig, tenzij je de magnetische rails van Triang gebruikt. Motor kent praktisch maar twee standen: hard vooruit en hard achteruit. Het is een 00-model en dus in 1:76.
Er is nog veel meer opmerkelijke gekkigheid met het model, maar vermoedelijk weet je het nu wel.

Ik heb overigens fraai verbouwde en geel-grijs gespoten exemplaren gezien, maar niet om mee te rijden.

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

British Rail

  • Offline Offline
  • Berichten: 274
  • The Closest Thing to Crazy
    • Fotopunten.nl
Re: Triang R351E EM227003 Electra
« Reactie #2 Gepost op: 22 May 2007, 22:52:10 »
Het is een 00-model en dus in 1:76.
Tenzij je in OO rijd zoals ik ;D ;D maar als je H0 hebt is dit natuurlijk geen gezicht. (Die Engelse hebben altijd iets anders, ze rijden links, de maten kloppen niet altijd en ze hebben inches in plaats van cm).

Mvg, Martijn v/ horst
Werken aan project Goathland in schaal 00

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Triang R351E EM227003 Electra
« Reactie #3 Gepost op: 22 May 2007, 23:05:22 »
Nou en? Ik rijd ook links. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

DelticPower

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
Re: Triang R351E EM227003 Electra
« Reactie #4 Gepost op: 22 May 2007, 23:38:37 »
1e plaats ergernissen top tien  8) ;D

Jan
« Laatst bewerkt op: 23 May 2007, 08:09:53 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Triang R351E EM227003 Electra
« Reactie #5 Gepost op: 23 May 2007, 08:11:29 »
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22529
Re: Triang R351E EM227003 Electra
« Reactie #6 Gepost op: 23 May 2007, 08:50:08 »
Het meest verkeersveilge land van Europa heb ik begrepen, Nederland staat tweede.
In opstoppingen gebeuren dan ook weinig ernstige ongelukken.  ;D

Links rijden stond bovenaan de ergenissen top tien van de Autorai bezoekers. Iets zegt me dat die niet helemaal representatief zijn voor de Nederkandse automobilist.  ::)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5393
  • Modelspoor is emotie...
Re: Triang R351E EM227003 Electra
« Reactie #7 Gepost op: 23 May 2007, 13:44:33 »
Kortom: gewoon NIET kopen (want je betaalt er nog steeds in de regel een hele smak duiten voor) en wachten op het moment dat er misschien in de toekomst een "grote jongen" een mooi exemplaar uitbrengt of je gaat te rade bij KleiNSpoor. Die heeft een kit en bouwt ook k&k exemplaren op bestelling.

Grn,
WT
Tbinnebarretije…

arjen

  • Gast
Re: Triang R351E EM227003 Electra
« Reactie #8 Gepost op: 23 May 2007, 20:06:26 »
Helemaal mee eens, al denk ik dat je die grote jongens in dit geval wel kunt vergeten.  Je kunt natuurlijk ook nog op zoek naar de Philotrain-versie, wel veel duurder maar qua detaillering toch wel de moeite waard.

Arjen.

Jan van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Triang R351E EM227003 Electra
« Reactie #9 Gepost op: 23 May 2007, 20:54:38 »
Hoi forum leden,
Ik heb het allemaal eens even goed gelezen en zelf ben ik ook wat wijzer geworden.
Aan de hand van diverse  adviezen van jullie  heb ik toch maar besloten om van het merk KleiNspoor er een aan te schaffen.
Hartelijk dank voor jullie meningen.
met vriendelijke groeten
jan van den Berg.
J.v.d.Berg

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22529
Re: Triang R351E EM227003 Electra
« Reactie #10 Gepost op: 23 May 2007, 21:24:21 »
[...] want je betaalt er nog steeds in de regel een hele smak duiten voor [...]

Inderdaad, het grote voorbeeld is populair onder de Britse treinliefhebbers en Triang heeft een stuk of 8 verschillende kleurvarianten gemaakt, waarvan sommige in kleine aantallen. Kortom, verzameldrift verzekerd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.