Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:04:11
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14

Auteur Topic: BTW datum nadert  (gelezen 17983 keer)

nero

• Offline Offline
Re:BTW datum nadert
« Reactie #45 Gepost op: 21 August 2012, 18:42:56 »
speelt willem wel goedkoop met reintjes ;D
maxi met barbies  ???
kop je ze daar 2e hands moet je wel by the way betalen
das leuk handelen (y)

SjoerdB

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 21 August 2012, 18:45:54 »
Hoe zit het dan met mijn tijdschriftabonnement? :-\ :P   Die loopt ook na 1 oktober door (levering achteraf)... Of zit dergelijke vakliteratuur niet in het 19/21% tarief?

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #47 Gepost op: 21 August 2012, 19:10:29 »
Boeken zitten toch in het 6% tarief? Dan zullen tijdschriften daar ook onder vallen.
Grt, Wim

TonM

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 21 August 2012, 19:40:16 »
Per 1 oktober heeft ons kabinet(demissionair) in zijn vergaande wijsheid besloten om de btw te verhogen. Dit omdat we blijkbaar moeten bezuinigen en omdat Hansje Hillen meer JSF'jes wil voor zijn vriendjes.

Toch wel interessant: Op basis van deze onzinnige bewering van Han, wordt drie pagina's lang klakkeloos voor waar aangenomen dat de BTW-verhoging direct gevolg is van de aankoop van een vliegtuig, terwijl er nog helemaal niet is besloten om dat vliegtuig te kopen......

Volgens mij heet dat stemmingmakerij.

Grtz,
Ton

Jefftrack

• Offline Offline
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
« Reactie #49 Gepost op: 21 August 2012, 19:54:23 »

Over olie gesproken: Airliners hoeven om mij volstrekt onduidelijke redenen ook geen accijns te betalen voor de kerosine die ze verstoken, terwijl elke automobilist in Nederland zich blauw betaalt aan de pomp...

Wie zegt dat ........ ??

Jeffrey

Banken zijn vrijgesteld van BTW. Ze hoeven geen BTW over hun diensten te berekenen (je betaalt dus ook geen BTW aan je bank) en het dus ook niet af te dragen. Wees blij, anders was je bankpas, je hypotheek, etc. 19% duurder.

Er zijn meer partijen vrijgesteld van BTW, o.a. verzekeraars, onderwijsinstellingen, publieke omroep, vliegmaatschappijen, etc. Je betaalt als consument dus ook geen BTW over je autoverzekering of je vliegticket.

Dan hebben we het over de BTW en niet over accijns.......

Jeffrey
« Laatst bewerkt op: 21 August 2012, 20:00:00 door Jefftrack. Reden: citaat toegevoegd »

Robert E

• Offline Offline
    • Robert’s Modelspoor Pagina
« Reactie #50 Gepost op: 21 August 2012, 20:02:36 »
Citaat
Er zijn meer partijen vrijgesteld van BTW, o.a. verzekeraars, onderwijsinstellingen, publieke omroep, vliegmaatschappijen, etc. Je betaalt als consument dus ook geen BTW over je autoverzekering of je vliegticket.

Nee, maar wel een belachelijk percentage assurantie belasting over je (auto) verzekering.......

Ik verwacht niet dat we ineens meer gaan betalen voor veel artikelen in de winkel, zeker goedkopere...
Denk dat winkeliers verschil "zelf" betalen door wat personeel eruit te gooien om zo kosten te drukken....
Iets wat 19,95 kost gaat echt niet 20 zoveel kosten....

Robert

MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #51 Gepost op: 21 August 2012, 20:18:34 »
Toch wel interessant: Op basis van deze onzinnige bewering van Han, wordt drie pagina's lang klakkeloos voor waar aangenomen dat de BTW-verhoging direct gevolg is van de aankoop van een vliegtuig, terwijl er nog helemaal niet is besloten om dat vliegtuig te kopen......

Volgens mij heet dat stemmingmakerij.

Grtz,
Ton
Nou zo onzinnig is het niet, de opmerking over Hhansje Hillen was overigens ironisch bedoeld maar daar is geen echte smiley voor.
Ik had ook niet verwacht dat een eenvoudige opmerking over btw alweer zoveel stof doet opwaaien.

Politiek is natuurlijk niet het doel van dit forum maar af en toe is naar de echte wereld kijken kan geen kwaad.

JSF, tja wat moet je er van zeggen. We kunnen zonder, koude oorlog is al een tijdje voorbij. Het aantal wat nodig is om ons landje te verdedigen is onbetaalbaar. 3/4 van de huidige kiesgerechtigden wil dat ding niet EN we moeten bezuinigen. Dus de verbinding is gauw gemaakt.
Is er al een 1: 87 model van eigenlijk?

Een BTW verhoging werkt alleen maar averechts, mensen houden hun geld nog langer vast, huizen prijzen zakken als een dolle en geen stimulans om meer geld uit te geven. (meer geld is meer btw en dus meer inkomsten voor overheid)

Vandaag nog maar es 6 meter ketting gekocht om de tuinrails daar te laten zijn waar ik ze bedoeld heb dus ik heb mijn economische bijdrage al weer gedaan voor deze week:)
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

TonM

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 21 August 2012, 20:39:33 »
Han,

Het ironische deel van jouw opmerking werd natuurlijk onmiddellijk doorzien, want iedereen weet dat de huidige ministers geen vrienden meer hebben.  ;D ;D ;D

Ik gebruikte de term onzin omdat die BTW verhoging helemaal geen relatie heeft met de mogelijke aankoop van een nieuw vliegtuig, maar met de Europese 3% norm, waar de regering zich aan wil houden omdat ze hem zelf in Europa hebben doorgedrukt. En iets verder terugkijkend is de ellende feitelijk veroorzaakt door zakkenvullende bankiers die bonussen opstreken door te profiteren van de hebberigheid van ons allemaal.....

En over de JSF: Als Nederland uit deze crisis wil komen, zijn we afhankelijk van onze handel. Eén van de dingen die nodig zijn om onze handel wat verder van huis in stand te houden, is dat we op het internationale toneel meespelen en gezien worden. Dat doen wij door bijvoorbeeld een krijgsmacht in bondgenootschappelijk verband in te zetten met mensen en spullen die in een coalitie goed voor de dag kunnen komen. En daarvoor is bijvoorbeeld die JSF handig.
En als dat ding een beetje verkocht wordt heeft de Nederlandse industrie, dankzij de investering die er in gedaan is, een stuk hoogwaardig technologische werkgelegenheid binnengehaald die ook niet verkeerd is voor het herstel van de economie.

Grtz,
Ton

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #53 Gepost op: 21 August 2012, 20:41:09 »
Dat je de btw aanhaalt is ok, maar heeft toch niks met de JSf te maken, dat is jou mening
Zo vind ik het weer zonde dat we volwassen mensen ver weg sturen om met playmobil in de woestijn te spelen, laat ze dan op zijn minst ongeschilderde preisertjes nemen om de kosten te drukken, of poppetjes sparen uit een verrassingsei  :)
Dat de ondernemer al de BTW terug kruijgt is ook onzin natuurlijk, tenminste, als de ondernemr het goed doet
Als  een ondernemer elk kwartaal op 0 uitkomt in zijn Davilex programaatje, dan heeft ie toch een probleem op den duur lijkt me.
De ondernemer betaalt dus ook 2% meer over het verschil tussen ontvangen en verkregen btw, en ik hoop voor mijzelf dat het bedrag wat voor die 2% staat heeeeel hoog is  :)
En als het niet 21% was geworden, dan hadden ze het wel weer ergens anders vandaan gehaald, poteeto potaato

Edit, Ton was mij deels voor, ik typte weer eens te langzaam
Mvg Marty,

Alexander

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 21 August 2012, 22:11:39 »
Vrijheid is niet iets vanzelfsprekends, dus fatsoenlijk defensiematerieel hoort daarbij. In bijv. Zwitserland stijgen de defensie uitgaven. En als ik denk aan aankopen vanwege politiek vriendjes bij onze buren, ipv kwaliteit tja.

En in mijn lesboeken staat dat het een groot misverstand is dat BTW geld niet naar Brussel gaat, maar daar hoor ik niemand over.

Maar wel dingen als ontwikkelingshulp aanhouden, terwijl de bejaarden in Nederland geen fatsoenlijke verzorging krijgen, en de verplichte gezondheidszorg onbetaalbaar wordt.
Ook wordt het spoor weer uitgeknepen met diverse verhogingen, om het een beetje on topic te houden.

En met de BTW verhoging en de afrondingen van prijzen naar boven, wordt mijn geld in het buitenland uitgeven natuurlijk steeds rendabeler..

Groeten, Alexander

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #55 Gepost op: 21 August 2012, 22:14:01 »
BTW, inkomsten belasting , andere belastingen..... ik moet ze allemaal op hetzelfde nummer storten..........
Mvg Marty,

willem22

• Offline Offline
    • willem22
« Reactie #56 Gepost op: 21 August 2012, 22:20:49 »
Deel citaat Han
Vandaag nog maar es 6 meter ketting gekocht om de tuinrails daar te laten zijn waar ik ze bedoeld heb dus ik heb mijn economische bijdrage al weer gedaan voor deze week:).

Nu bij deze laat ik de afgelopen week een zware kniptang moeten kopen om mijn slot van de fiets vrij te stellen.
Ja bij deze ik heb wat meters nodig maar wel gebruikt.

wil.

Erik

• Offline Offline
  • treinen snuffelaar
« Reactie #57 Gepost op: 21 August 2012, 22:21:02 »
Dan moet ik snel al mijn treintjes kopen voor 19% die ik graag wil hebben  ;D

Na 1 Oktober zit dat niet meer in 21% btw dan wil ik de prijzen van de treintjes niet weten , hier in België is het al jaren 21% en ik ga bijna altijd mijn treintjes en andere dingen in NL halen.

Erik-Jan

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #58 Gepost op: 21 August 2012, 22:28:16 »
BTW, inkomsten belasting , andere belastingen..... ik moet ze allemaal op hetzelfde nummer storten..........

Jij ook al  ;)

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #59 Gepost op: 21 August 2012, 23:20:42 »
Voor mij valt het dus wel mee qua hobby.
Ik ga al een aantal jaar in Duitsland mijn treinenspullen halen, dus op dat gebied verranderd er niets.
Hoewel de keuze om naar Duitsland te gaan niks met betaalbaarheid te maken had, maar puur een praktische overweging.
Want hier in de buurt is geen enkele fatsoenlijke modelspoorwinkel..
Ook de gewone huishoudelijke producten en etenswaren worden door mij en mijn vriendin in Duitsland gekocht.
Maar dit is op het moment in Duistland nog steeds goedkoper dan in Nederland.
En daar komt bij dat de etenswaren in Duitsland vele malen lekkerder zijn dan wat je hier in de winkels krijgt, vooral Vlees en brood.

Maar dat zullen de winkeliers vooral hier in Limburg merken dat de dagelijkse boodschappen steeds meer over de grens gehaald wordt.
In feite graven ze in Den Haag nu hun eigen graf.
De BTW inkomsten zullen op deze manier alleen maar vanuit het midden van het land en de randstad komen.
Want qua kilometers zullen zij de zachtere prijs er niet uithalen.

Maar mensen die tot 40 kilometer uit de grens komen zullen hier wel behoorlijk wat voordeel aan hebben als ze hun boodschappen over de grens gaan halen.

Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)