Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door MathynK
Vandaag om 19:29:50
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 19:21:26
Met welke tang knip je verenstaal? door Eric B
Vandaag om 19:18:38
De fabriek - Spoor 0 door Huup
Vandaag om 19:17:06
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:07:39
Update: baan in de tropen door Arjen52
Vandaag om 18:42:45
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
Grootspoor in Frankrijk door Karben
Vandaag om 18:23:17
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:05:24
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39

Auteur Topic: BTW datum nadert  (gelezen 18009 keer)

stig

• Offline Offline
Re:BTW datum nadert
« Reactie #75 Gepost op: 22 August 2012, 01:52:24 »
Ja, ook dit hadden we al afgehandeld JAB...  :-*
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #76 Gepost op: 22 August 2012, 06:56:20 »
Maar wel van onze Nederlandse voordelen profiteren Jos....  >:( Klaplopert  >:( >:(

Welke voordelen??

Al een halve duitser zo te zien, zwijn is daar ook met een hoofdletter... ;) En zekers nooit van die smerige duitse plakken brood op een van hun vele feiertage gehad, die kleffe grijze meuk...en zekers geen vlees in duitsland kopen als je koosjer wil eten  ;) ;D

Ik vind het Nederlandse brood maar niks, is meer schuim dan wat anders.
bij het Duitse brood heb je tenminste het gevoel dat je wat gegeten hebt, en natuurlijk ligt het er aan bij welke "Backer" je gaat.
En qua vlees, is zeker ook niks te klagen, maar ook daarvoor geld: ga ervoor naar een "Fleischerei"

Dit zijn de 2 dingen die je in Duitsland dus absoluut niet bij de supermarkt moet kopen.

Jos.

Jos

« Laatst bewerkt op: 22 August 2012, 07:12:15 door NS 1607. Reden: Taalfoutjes er uit gehaald »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Olav

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 22 August 2012, 07:07:15 »
Behalve als ze nar boven afronden en stuivers ook afschaffen  ;)

Op dat punt zijn nederlanders toch al zeurpieten met dat hele afrondgedoe. Alle andere landen binnen de eurozone geven gewoon exact het bedrag terug waar je recht op hebt en betaal je gewoon het exacte bedrag wat je moet betalen.
Groeten

Olav

jakop

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: 22 August 2012, 07:22:49 »
Gerard, vergeet je niet te turven hoe vaak iemand hier iets gezegd heeft, anders ben je misschien te laat met je slotje  ;)

;D  ;D  ;D

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 22 August 2012, 07:29:48 »
Alle andere landen binnen de eurozone geven gewoon exact het bedrag terug waar je recht op hebt en betaal je gewoon het exacte bedrag wat je moet betalen.
Ehhhh.. Finland  8)
No dress rehearsel, this is our life.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #80 Gepost op: 22 August 2012, 08:09:39 »
En iets verder terugkijkend is de ellende feitelijk veroorzaakt door zakkenvullende bankiers die bonussen opstreken door te profiteren van de hebberigheid van ons allemaal.....

Of is die ellende dan veroorzaakt door onze hebberigheid?

henk

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 22 August 2012, 08:28:58 »
Ook, maar de kern wat die banken betreft is dat de politiek 20 jaar geleden de wederzijdse hebzucht bij het bankieren de vrije hand heeft gegeven door de regelgeving te versoepelen.

Dat verhaal van die woekerpolissen is dan weer wel een categorie apart. Ik had toevallig kennis van zaken - studentenbeleggingsclubje - en het verhaal dat ons door de hypotheekadviseur werd voorgehouden was je reinste misleiding. Sterker, daar was die figuur het nog wel mee eens ook, maar ja, targets.

Weinig politieke partijen hebben overigens ideeen hoe de regelgeving weer kan worden aangepast, maar dat hoeft ook niet. Dat regelt Europa voor ons.
« Laatst bewerkt op: 22 August 2012, 08:39:41 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #82 Gepost op: 22 August 2012, 09:15:08 »
Tja, ik heb niet in een studente clubje gezeten, die hadden ze op de Hotelschool niet, dus ik ben er ook ingestonken, door mijn eigen hebberigheid, wist ik toen veel.
Maar probeer er maar weer eens af te komen, zeker met een medische achtergrond  :-\ , Weggegaan bij mijn zogenaamda adviseur, want wat hun doen kan ik zelf ook, maar dan zonder premie, dacht ik, maar nu rekent de bank gewn € 1250 om een hypotheek om te zetten, dus voor gewoon wat andere papiertjes, maar zeg maar eens nee  :-\

Jos ik zit je maar wat te stangen, Ik vind Duitsland ook een superland en ga er graag heen, maar ga nou aub niet zeggen dat je het zo slecht hebt hier, er zijn zat voordelen, maar dat merk je pas als je ze niet meer hebt,
We hebben een crisis zegen ze, dat betekent dat we het wat minder goed hadden dan een paar jaar geleden, maar nog altijd beter als 20 jaar geleden....... en toen hadden we het al goed. Wacht maar tot die aardige man Premier, die van dat tomaten ijs (jug) , wordt. Dan gaan we het pas goed krijgen, zeker de overwerkers, mensen die risico's durfde te nemen, mensen die gestudeerd hebben en daardoor boven modaal zitten en de kleine zelfstandige, wordt een top tijd, 365 dagen sinterklaastijd  ;D

Hij kan hoor Gerard  ;D
« Laatst bewerkt op: 22 August 2012, 09:24:27 door Marty »
Mvg Marty,

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #83 Gepost op: 22 August 2012, 09:18:29 »
Niemand nog door dat dit een oefendraadje voor beginnende moderators is? ;D ;D ;D
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #84 Gepost op: 22 August 2012, 09:20:18 »
want ?? staat toch echt bij ditjes en datjes, dus zijn ze gauw uitgeoefend
Mvg Marty,

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #85 Gepost op: 22 August 2012, 09:21:09 »
@ Han.
Als dat zo is gedragen we ons hier wel verdomd goed.  ;D ;D ;D

@ Marty.
Die vent met die rode tomaat? Liever niet, die is me een beetje te link(s).  ;)

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #86 Gepost op: 22 August 2012, 09:55:04 »
En in mijn lesboeken staat dat het een groot misverstand is dat BTW geld niet naar Brussel gaat, maar daar hoor ik niemand over.

Ah kijk, nou weten we dus waarom bepaalde partijen het heel goed doen, of juist niet al hun zetels kwijtraken ondanks bewezen onkunde. :)

So what dat het naar Brussel gaat? Of het nou naar Brussel, Den Haag of Loppersum gaat maakt geen donder uit. Waar het om gaat is dat jij het kwijt bent en dat iemand anders het gaat besteden. Hoe goed het besteed wordt is een tweede, maar om even "Brussel" te roepen en daarmee te insinueren dat je belastinggeld voornamelijk in de Belgische hoofdstedelijke horeca verbrast wordt is een beetje kort door de bocht. Het "Brussel is ongoed"-mantra behoeft toch iets meer onderbouwing.

Citaat
Maar wel dingen als ontwikkelingshulp aanhouden, terwijl de bejaarden in Nederland geen fatsoenlijke verzorging krijgen, en de verplichte gezondheidszorg onbetaalbaar wordt.

Als iemand, die in een niet-zo-rijk EU-land woont, moet ik hier smakelijk om lachen. Ik heb ooms en tantes in Nederland, die slecht ter been zijn en zich fijn door een door de overheid betaalde taxi overal heen laten rijden, hoewel ze het ook op hun kleine scootertje (zo'n invalidendriewieler) zouden kunnen.

De zorg in Nederland is inderdaad duur (wat overigens niets met de verplichte verzekering te maken heeft), maar is ook de beste in de EU. (Stond een paar maanden geleden in het nieuws.) Kost een paar knaken, maar daar krijg je ook wat voor, moet je maar denken.

Overigens is de BTW hier nog steeds 18%, maar ze verkopen hier niet zo gek veel aan modeltreinen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #87 Gepost op: 22 August 2012, 10:02:08 »
@Peter, nooit aan gedacht om een webshop te beginnen dan?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #88 Gepost op: 22 August 2012, 10:02:19 »
Maar wel dingen als ontwikkelingshulp aanhouden, terwijl de bejaarden in Nederland geen fatsoenlijke verzorging krijgen, en de verplichte gezondheidszorg onbetaalbaar wordt.

Gezondheidszorg waar de Nederlanders hun handjes mee dicht kunnen knijpen. Ik zit in Denemarken, toch geen ontwikkelingsland, maar ik ben hier nu twee keer op de eerste hulp geweest voor een kindervinger tussen de deur en het afsnijden van mijn vingertop (foto's op aanvraag verkrijgbaar...  ;D ), en in beide gevallen een wachttijd van minstens anderhalf uur. Wordt hier in DK gezien als snel. In Nederland krijg je al revoluties in de wachtkamer als men tien minuten langer moet wachten...

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #89 Gepost op: 22 August 2012, 12:05:41 »
@Peter, nooit aan gedacht om een webshop te beginnen dan?

Nee, één baan is meer dan genoeg voor mij. Wel pleit ik er voor dat men hier modeltreinen gaat produceren.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40