Per 1 oktober heeft ons kabinet(demissionair) in zijn vergaande wijsheid besloten om de btw te verhogen. Dit omdat we blijkbaar moeten bezuinigen en omdat Hansje Hillen meer JSF'jes wil voor zijn vriendjes.
Citaat van: Noordwaarts op 21 August 2012, 17:03:41Over olie gesproken: Airliners hoeven om mij volstrekt onduidelijke redenen ook geen accijns te betalen voor de kerosine die ze verstoken, terwijl elke automobilist in Nederland zich blauw betaalt aan de pomp...Wie zegt dat ........ ?? Jeffrey
Over olie gesproken: Airliners hoeven om mij volstrekt onduidelijke redenen ook geen accijns te betalen voor de kerosine die ze verstoken, terwijl elke automobilist in Nederland zich blauw betaalt aan de pomp...
Banken zijn vrijgesteld van BTW. Ze hoeven geen BTW over hun diensten te berekenen (je betaalt dus ook geen BTW aan je bank) en het dus ook niet af te dragen. Wees blij, anders was je bankpas, je hypotheek, etc. 19% duurder.Er zijn meer partijen vrijgesteld van BTW, o.a. verzekeraars, onderwijsinstellingen, publieke omroep, vliegmaatschappijen, etc. Je betaalt als consument dus ook geen BTW over je autoverzekering of je vliegticket.
Er zijn meer partijen vrijgesteld van BTW, o.a. verzekeraars, onderwijsinstellingen, publieke omroep, vliegmaatschappijen, etc. Je betaalt als consument dus ook geen BTW over je autoverzekering of je vliegticket.
Toch wel interessant: Op basis van deze onzinnige bewering van Han, wordt drie pagina's lang klakkeloos voor waar aangenomen dat de BTW-verhoging direct gevolg is van de aankoop van een vliegtuig, terwijl er nog helemaal niet is besloten om dat vliegtuig te kopen......Volgens mij heet dat stemmingmakerij.Grtz,Ton
BTW, inkomsten belasting , andere belastingen..... ik moet ze allemaal op hetzelfde nummer storten..........