Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling.
door
Ronald A.
Vandaag
om 23:40:37
Piko blauwe 1000
door
Benelux795
Vandaag
om 23:38:23
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 23:29:01
Platine vraag
door
MadhouseNL
Vandaag
om 23:28:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
grossraumwagen
Vandaag
om 23:22:36
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Ronald A.
Vandaag
om 23:19:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 22:49:56
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
daan2353
Vandaag
om 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:19:18
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 22:18:59
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:54:21
13 en 14 december Christmas-Express
door
Seinhuis
Vandaag
om 21:30:50
Rail away
door
Huup
Vandaag
om 21:28:59
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los?
door
PeterV
Vandaag
om 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:22:02
W.V. Kalender 2026
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:18:38
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Frank 123
Vandaag
om 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
1200blauw
Vandaag
om 18:07:08
Roco 290 digtaliseren
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 17:47:00
Raadplaatje
door
hervé
Vandaag
om 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
g-j
Vandaag
om 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 14:08:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Karben
Vandaag
om 14:05:01
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:56:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Verschil in rijden met MRDirect en TwinCenter
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Verschil in rijden met MRDirect en TwinCenter (gelezen 1419 keer)
Eenerspoor
Offline
Berichten: 1036
D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
Verschil in rijden met MRDirect en TwinCenter
«
Gepost op:
10 August 2012, 14:39:59 »
Beste mensen,
Hier is een vraag voor - naar ik verwacht - DCC-experts.
Mijn Flm loc BR 212 311-5, die uit de digitale startset met TwinCenter "Cargo Express", heb ik laten rijen op onze clubbaan.
De lok heeft een Twindecoder, die dus zowel DCC als FMZ "verstaat". Ik gebruik hem altijd in DCC-modus.
Op onze clubbaan, Flm Profirails, aangestuurd door MRDirect en de bekende, aangepaste Edits booster, rijdt de lok redelijk, maar hij hapert steeds weer op
dezelfde
punten bij wissels en enkele andere (vuile?) plekken.
Als ik die booster los koppel en in zijn plaats het TwinCenter aansluit op de baan, rijdt de lok rustiger, stiller en hapert nergens.
Wie mij dit kan verklaren, mag het zeggen; ik snap het i.i.g. niet en andere clubleden ook niet.
Ben benieuwd.
Mvg,
Henk
Gelogd
H0 2-rail met iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3602
Als het maar elektrisch is.
Re:Verschil in rijden met MRDirect en TwinCenter
«
Reactie #1 Gepost op:
10 August 2012, 15:49:10 »
Kleine verschillen in de vorm van het signaal op de rails.
Iedere decoder heeft voor de "0" een bepaalde tijd (vaak min en max) en voor de "1" ook.
Wordt er niet aan voldaan, of binnen zekere grenzen, dan zal de decoder anders reageren.
Dit kan zich uiten in niet rijden of haperen, afhankelijk van de afwijking.
Het signaal van MRdirect zal zo constant mogelijk zijn, maar of dat uren constant is.
Zie hier je verklaring.
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Ruud K
Offline
Berichten: 12179
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Verschil in rijden met MRDirect en TwinCenter
«
Reactie #2 Gepost op:
10 August 2012, 16:15:25 »
Dat verklaart m.i. niet dat de loc steeds op dezelfde plaats(en) hapert.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Eenerspoor
Offline
Berichten: 1036
D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
Re:Verschil in rijden met MRDirect en TwinCenter
«
Reactie #3 Gepost op:
15 August 2012, 13:25:36 »
Nou, ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Stel dat die tijden bij MRdirect net verkeerd uitvallen als de loc slecht contact heeft t.g.v. vuil op de rails. Dan hapert de lok.
Bij TwinCenter vallen die tijden misschien net iets gunstiger, zodat de lok niet hapert.
Ik hoorde ook dat de kwaliteit van de voeding van de pc invloed heeft op de rijeigenschappen. De PC maakt immers het DCC-signaal en dat wordt dan door de booster versterkt. Als de PC-voeding niet stabiel genoeg, is het DCC signaal ook minder stabiel en dat beïnvloedt de rij-eigenschappen, aldus mijn zegsman.
Mvg,
Henk
Gelogd
H0 2-rail met iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.
Nijboer
Offline
Berichten: 666
Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re:Verschil in rijden met MRDirect en TwinCenter
«
Reactie #4 Gepost op:
15 August 2012, 16:21:38 »
Kun je je booster niet aan de twincenter hangen?
Zo zou je kunnen uitsluiten of het hem in de booster verschillen zit.
Collin
Gelogd
phdirk
Offline
Berichten: 1967
Re:Verschil in rijden met MRDirect en TwinCenter
«
Reactie #5 Gepost op:
15 August 2012, 17:10:48 »
Hallo Henk,
Bij mijn installatie, TwinCenter en Edits Booster, heb ik gemerkt dat FMZ en Edits geen grote vrienden zijn. Ik heb alles wat naar FMZ rook moeten weghalen, anders sloeg continu de booster op tilt. Op zuiver DCC heb ik geen enkel probleem, behalve bij de in de rails opgenomen programmeerrails. Die moest ook worden omgeschakeld, omdat hij anders bij het gebruik van de booster kortsluiting gaf. Zonder booster werkt alles perfect. Mogelijk heeft het met de symmetrie van de DCC en FMZ signalen te maken.
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
Eenerspoor
Offline
Berichten: 1036
D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
Re:Verschil in rijden met MRDirect en TwinCenter
«
Reactie #6 Gepost op:
06 September 2012, 14:25:42 »
Even een update, ik heb nogal wat afgeklooid met deze lok.
Om te beginnen heb ik de Twindecoder vervangen door een LokPilot Basic. Dat gaf geen goede resultaten: op mijn thuisbaan, aangestuurd door TwinCenter Was het rijgedrag niet mooi regelmatig te krijgen, vooral niet bij lage resultaten. Op de clubbaan, aangestuurd met MRdirect, was het helemaal rampzalig. De lok schokte erg bij lage snelheden.
Tja, wist ik veel de juist die LoPiBasic niet geschikt is voor Fleischman klokankermotoren. Dat vond ik tenslotte in het draadje met
dit bericht
. De waarden die daar genoemd worden, brachten mijn BR212 ook niet tot netjes rijden.
Dus heb ik de LoPi Basic vervangen door een Zimo MX64 en daarmee rijdt de lok erg mooi, zowel thuis als op club.
In
dit draadje
kun je meer lezen over deze vervanging.
Dit meld ik dus "ter leringhe ende vermaeck".
Mvg,
Henk
Gelogd
H0 2-rail met iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Verschil in rijden met MRDirect en TwinCenter