Doel:€250.00
Donaties:€206.00

Per saldo:€-44.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 04-07-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door tothebeach
Vandaag om 14:31:27
Aanpassen Aux functies LokPilot door Ronald Halma
Vandaag om 14:26:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Simplex
Vandaag om 14:06:20
7 en 8 september terug naar toen door Edwin2121992
Vandaag om 13:39:30
Goederentreinen kijken in Duitsland. door jerdenberg
Vandaag om 13:36:11
Ketelwagens, welke hebben jullie? door ES44C4
Vandaag om 12:51:35
Nightsleeper, britse filmserie door MOVisser
Vandaag om 12:41:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 12:34:13
14 & 15 september 2024 | Open Monumentendagen te Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 12:27:43
Bouw Tiger II in 1 op 35 van Hobby Boss. door Wim Vink
Vandaag om 12:24:17
Baureihe 52 001 in de Reichsbahn tijd (en 50 377) door puntenglijder
Vandaag om 12:24:02
Evergreen platen lijmen, maar hoe? door HuubvG
Vandaag om 12:12:05
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 11:02:51
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 10:14:18
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 09:43:28
NMBS 186 met stam i11 op Amsterdam Zuid door André82
Vandaag om 09:39:33
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door spoorijzer
Vandaag om 08:27:31
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:58
NS 1500 in "tinplate"stijl van ETS/ACE door GerardvV
Vandaag om 04:02:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 03:08:34
"Stahl und Dampf"-baanplan H0 door _Sjors_
15 September 2024, 23:30:39
NS-200 Sik. Bouwproject in Spoor- 0 en Spoor-1. door FritsT
15 September 2024, 22:47:11
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
15 September 2024, 22:34:18
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
15 September 2024, 21:45:04
IP adres z21 (de witte) door ave
15 September 2024, 21:40:21
NS6000 voor Kranenberg door meino
15 September 2024, 21:40:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
15 September 2024, 21:39:24
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door einte
15 September 2024, 21:29:01
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door einte
15 September 2024, 21:27:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door einte
15 September 2024, 21:18:01
  

Auteur Topic: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?  (gelezen 55242 keer)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2129
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #165 Gepost op: 18 September 2007, 21:21:48 »
Thx Marcel, ik had het niet gezien. Toch nog redelijk prijzig zo'n ding; en ik geloof dat de prijs van de dummy en gemotoriseerde versie omgedraaid zijn.
Grtz!
Tedo

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8168
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #166 Gepost op: 18 September 2007, 21:28:42 »
Nee, prijs klopt, had ik voor de zekerheid gevraagd.
Waarschijnlijk slopen ze de motortjes eruit  ??? ;D
Vr. groeten,
Bob

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #167 Gepost op: 28 September 2007, 22:14:22 »
Hebben ze de prijs verhoogd op de site van connexxion. Was na lang aarzelen net van plan er 1 aan te schaffen :'(
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

arjen

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #168 Gepost op: 29 September 2007, 09:15:36 »
aha, ik zie dat ze nu extra geld vragen om die motortjes er weer in te zetten  ;D

Gert1

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #169 Gepost op: 30 September 2007, 21:56:39 »
Heeft iemand voor mij het e-mail-adres en/of telefoonnummer van de man die in Houten dit treinstel te koop had?
Graag via een prive-berichtje.

mvg,
Gert

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8168
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #170 Gepost op: 30 September 2007, 22:14:01 »
Heb ik nog geluk ook, ik heb de "oude" prijs betaald  ;D
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8168
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #171 Gepost op: 10 October 2007, 07:57:00 »
Er staat nu een verslag van in de RailMagazine.
Vond het verslag in Railhobby beter, in RailMagazine hebben ze het over goede rijeigenschappen  ???
Die van mij heeft tijdens zijn vele ontsporingen (oorzaak de bedrading en te weinig gewicht, ik heb mijn exemplaar dan ook aangepast en rijd nu voorbeeldig) meerdere malen zijn cardan verloren.
De cardan is te buigzaam en bij een ontsporing buigt hij zo door dat hij er uitspringt.
Ook vinden ze dat hij weinig herrie maakt, is naar mij idee toch bovengemiddeld (maar het kan erger).
Ze hadden dit treinstel wat zwaardere beproevingen moeten geven.
Vr. groeten,
Bob

Gert1

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #172 Gepost op: 10 October 2007, 17:06:52 »
Bob, ik neem aan dat je lood hebt geplaatst?
Kon je dat een beetje netjes kwijt? En waar zit het grootste probleem? Bij het niet aangedreven draaistel? Moet je daar het meeste lood (of een ander soort balast) zien kwijt te raken?

Komt dit model nou echt niet in de normale verkoop?
Zo niet, dan hou ik me van harte aanbevolen voor het telefoonnummer of het e-mail-adres van de man die er in Houten mee staat (maarsteeds kort na tien uur uitverkocht is).

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 14 October 2007, 21:34:27 door Gert van den Heuvel »

arjen

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #173 Gepost op: 10 October 2007, 18:31:03 »
Komt dit model nou ecjt niet in de normale verkoop?


Hij staat te koop op de Connexxion-cadeaushopwebsite, http://www.inextenzo.com/sub/Connexxion/shop/index.html

De cardan is te buigzaam en bij een ontsporing buigt hij zo door dat hij er uitspringt.

DE cardan? Heeft de uiteindelijke versie dan nog maar één motor?
Overigens kun je dat uitspringen redelijk voorkomen door de cardanhouder op de motoras een beetje verder van de motor af te schuiven.

Arjen.

Gert1

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #174 Gepost op: 10 October 2007, 18:34:23 »
Bedoel je te zeggen dat jouw model twee motoren heeft Arjan?

En eigenlijk zie ik liever het model dat ik koop. Op die site staat het model bijvoorbeeld nog afgebeeld zonder de spoiler aan de voorzijde. Dus hoe weet ik wat ik krijg? Bovendien is die prijs fors hoger dan de prijs die oorspronkelijk werd genoemd.

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 10 October 2007, 18:41:11 door Gert van den Heuvel »

arjen

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #175 Gepost op: 10 October 2007, 19:10:09 »
De mijne had er inderdaad twee, net als de Nieuwegeintram. Maar het was wat je noemt een hybride: volgens mij was het een motorrijtuig uit de protoserie, en een bijwagen uit de productieserie... kennelijk heeft die man in Houten een foutje gemaakt bij het inpakken... Ik heb die tweede motor er trouwens meteen uitgesloopt, één motor plus wat extra gewicht is ruim voldoende en maakt een stuk minder herrie.
Overigens hebben bij mij allebei de bakken een spoiler, bij dat exemplaar op de foto zal hij er wel afgevallen zijn.

Arjen.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8168
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #176 Gepost op: 11 October 2007, 08:31:33 »
2 motoren en er is onder de vloer zat ruimte voor lood.
Zowel het motor rijtuig als het volgrijtuig moet zwaarder gemaakt worden.
Dan loopt hij prima maar ik heb de bedrading weggehaald, nu zorgen de rijtuigen zelf voor hun stroomvoorziening wat voldoende gaat.

Op de connexxion site staat nog de versie die door Railhobby gestest is maar ze leveren de juiste nieuwe versie.

Alleen bij zwaare ontsporingen schiet de cardan(en) eruit (bij mij dus niet meer na de veranderingen ;D)

Deze simpele aanpassingen maken het een aantrekkelijk treinstel.
Vr. groeten,
Bob

arjen

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #177 Gepost op: 11 October 2007, 19:02:47 »
2 motoren en er is onder de vloer zat ruimte voor lood.
Zowel het motor rijtuig als het volgrijtuig moet zwaarder gemaakt worden.
Dan loopt hij prima maar ik heb de bedrading weggehaald, nu zorgen de rijtuigen zelf voor hun stroomvoorziening wat voldoende gaat.

Nou word ik wel benieuwd. Als je bij de digitaal voorbereide versie die bedrading weghaalt, moet de verlichting in de bijwagen het niet meer doen. Tenzij je die rechtstreeks op de stroomafnemers van de bijwagen aansluit.
Kortom, heb je de boel verbouwd of had jij ook een niet-digitale protoversie (=2 draden tussen de bakken ipv 5) in handen?

Arjen.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8168
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #178 Gepost op: 11 October 2007, 19:14:30 »
Rechtstreeks op de stroomafnemers van de bijwagen aangesloten.
Het is wel de (knullig) digitaal voorbereide versie.
Ik rij voornamelijk analoog.
Vr. groeten,
Bob

arjen

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #179 Gepost op: 12 October 2007, 19:33:24 »
Dan hebben ze dus allemaal 2 motoren. Als je analoog rijdt, dan kun je de ruimte voor de decoder gebruiken voor een extra partij lood  ;D
Zelf heb ik 2 draden tussen de rijtuigen laten zitten om de stroomafname door te verbinden (mijn motorrijtuig had er ook maar 2, bij de bijwagen heb ik tweederde van de stekker afgezaagd...  )  Rijdt prima zo.

Arjen.