Wat is trouwens het prijsverschil tussen een IB basic en de IB com?
Ik heb geen ervaring met de IB-COM maar ik vermoed inderdaad dat wegvallen communicatie betekent dat alle verkeer direct stopt.
Schakel je de PC uit valt ook de IB-com uit.Bij een programma als B.v. Koploper kun je wel eerst je treinen stil zetten alvorens de IB-com uitgezet wordt.Mvg,Peter
Enige nadeel van de IB Basic is dat je minder treinen gelijktijdig kunt laten rijden (IB-Com heeft 32 slots, IB Basic 'slechts' 16)
Die Intellibox® Basic ist leistungsfähig und preiswert und somit die ideale Zentrale für Modelleisenbahner, die in die Digitaltechnik einsteigen und trotzdem schon über alle wichtigen Funktionen eines digital gesteuerten Fahrbetriebs verfügen möchten.Sie kann gleichzeitig 32 Loks fahren, und bis zu 2048 Weichen und Signale schalten.
Hoe kan het systeem doorwerken als het geen signalen meer ontvangt van de PC? Of je moet op je handregelaars handmatig wissels en seinen bedienen, maar de IB-COM heeft geen wisselstraat functies ed zoals de IB Basic of de grote IB. Dus hooguit dat alles doordraait met de laatst verstuurde commando's, maar zelfs dat betwijfel ik.Bovendien : hoe zet je dan de baan aan/uit? Op de gewone IB en IB Basic zijn daarvoor knoppen, op de IB-COM kan dat alleen via software. Geen idee of handregelaars die functionaliteit volledig over kunnen nemen, het zijn immers slave devices.
Elke loconet-module heeft twee aansluiten, dus die kun je idd doorlussen zoals JAB van Ree hierboven zegt.
Hmmm mijn geheugen laat me in de steek zie ik... je hebt gelijk, nog minder nadelen voor de IB Basic dus
Ik wist niet dat de IB-Basic wisselstraten kon aansturen, hoeveel slots heeft de Basic dan?