Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beekdaelen in H0 door Casmir
Vandaag om 16:49:37
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 16:37:58
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 16:33:38
fotowedstrijd 2025 door R1954
Vandaag om 16:23:41
Piko blauwe 1000 door spoorzeven
Vandaag om 16:23:26
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door jan47
Vandaag om 16:13:32
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 16:06:53
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Menno
Vandaag om 16:03:06
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 15:52:15
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:07:52
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
Kersttrein door Charles_
Vandaag om 10:31:23
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 10:23:04
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door henk
Vandaag om 06:03:48
Veevervoer ss/ ns door MOVisser
Vandaag om 00:07:48
Rondom Charlois door Alewijn
26 November 2025, 22:48:33
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
26 November 2025, 22:39:39
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Quinzeedied
26 November 2025, 22:32:05
De modeltreinen van Spoorijzer door rjr
26 November 2025, 22:28:45
Stub switches door bask185
26 November 2025, 21:59:25
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
26 November 2025, 21:58:44
Lodewickshaven door Ronald Halma
26 November 2025, 21:40:44
  

Auteur Topic: NS 2400'en in Freyming-Merlebach  (gelezen 131344 keer)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #165 Gepost op: 06 September 2007, 21:50:00 »
Zo'n loc kost ongeveer 5000 eurootjes; Overigens wordt hier telkens gesproken over de 2432, maar het is de 2430 die nog Petite-Rosselle staat; de 2405 is inmiddels gesloopt overigens.

Groeten Edwin

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #166 Gepost op: 07 September 2007, 00:01:19 »
de gereviseerde exemplaren staan soms in petite Rosselle. Alleen als ze onderhoud moeten hebben.

ik ga maandag weer die kant op voor de staat van de 2403 mee te krijgen en te regelen voor een alternatief eventueel..

Ik heb vorige week zondag de laatste foto's gekregen van de 2405. De lok is afgelopen week gesloopt voor zover dat nog niet was gebeurd.

groetjes chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2196
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #167 Gepost op: 07 September 2007, 00:17:37 »
@Chris, ik hou me aanbevolen voor foto's (eventueel via PM), ook voor foto's van jullie bezoek in april (die niet in RM geplaatst zijn).
De 2430 staat in Petite Roselle, maar dat is net als de 2418 niet veel meer dan plukloc. De overige gereviseerde machines verblijven kennelijk elders. Een loc met derde pit zou natuurlijk leuk zijn, wat dat betreft zijn er meerdere opties naast de 2432. Zijn de twee resterende 2500'en misschien ook een optie?

Waarom het jammer is als de 2403 niet zou terugkomen? Zoals gezegd weken de eerste 3 loc's in kleine details af van de rest van de serie (zoals de eerder aangehaalde handgrepen). Als je twee loc's terughaalt, lijkt het mij leuk als daar lichte verschillen tussen zijn, zoals dit. Of derde pit + geen derde pit, of 2400 + 2500.
« Laatst bewerkt op: 07 September 2007, 00:20:52 door Tedo »
Grtz!
Tedo

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #168 Gepost op: 10 September 2007, 19:03:28 »
Er is weer nieuws uit Frankrijk.
Helaas minder goed nieuws.

De 2403 komt niet naar Nederland terug!
De staat van de lok is in dermaten slecht dat het zonde van tijd en geld zou zijn.

Met de 2412 staan de zaken er goed voor.

Straks meer eerst eten. :P
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

WillemNS

  • Gast
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #169 Gepost op: 10 September 2007, 19:07:51 »
Ik hoop dat de 2412 komt!

Willem

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #170 Gepost op: 10 September 2007, 19:13:47 »
Is er dan al een vervanger voor de 2403 bijvoorbeeld de 2413? Zou de 2403 dan niet meer opgeknapt kunnen worden of zou dat teveel geld kosten? Ik vind het wel jammer van de 2403. :( Zijn er dan nog meer opties voor een 2400 die vroeger blauw is geweest of was de 2412 nog de enige die in goede staat was?

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #171 Gepost op: 10 September 2007, 20:48:06 »
De 2412 is op dit moment de enigste lok die blauw kan worden.
De 2418 en 2430 zijn zover geplukt dat er niets meer van te maken is.
De staatvan de 2403 is zo dat er een generator defect is en een tractiemoter.Om dit alles te vervangen moet de dieselmoter eruit gemonteerd worden. Dit kon op dit moment het  beste in Frankrijk omdat daar eventueele reserveonderdelen zijn.Alleen de werkplaatd aldaar is met ingang van 1 September op halve kracht gaan draaien dus geen personeel.

De overige loks van VFLI cargo blijven nog zeker 1 jaar in dienst.Tot die tijd is er niets mogelijk met betrekking tot een andere 2400.
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #172 Gepost op: 10 September 2007, 20:55:05 »
Zal het dan nog extra geld kosten om de generator en tractiemotor te vervangen? Worden er trouwens nog onderdelen meegenomen vanuit Frankrijk?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2096
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #173 Gepost op: 10 September 2007, 21:14:30 »
Ja, natuurlijk kost dat extra geld... enne, vergis je niet in de gigantische bak tijd die het kost om dit "even" te wisselen. Dan kun je beter eieren voor je geld kiezen en wachten op een beter exemplaar, of als je écht per se de 2403 wil, dan moet je uit een beter exemplaar de complete dieselmotor+generator en een draaistel wisselen. Maar dat is ook een stevige klus... voor een paar handgrepen in een andere staat. Maar da's mijn mening hoor...

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

Koba

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #175 Gepost op: 11 September 2007, 10:17:22 »
Weet iemand misschien op welke trajecten de 2400´en van de VFLI nu nog actief zijn?

Koba

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2196
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #176 Gepost op: 11 September 2007, 13:18:08 »
Op de foto's uit het Utrechts archief zijn de afwijkende handgrepen ook goed te zien, alsmede het extra klepje wat de 2401-2403 in de neus hadden onder de nummerplaat (blauwe versie dan).
Grtz!
Tedo

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #177 Gepost op: 11 September 2007, 23:44:36 »
De overige 2400 zijn actief op een lijn die loopt van het Duitse Dillingen naar een grensplaats in Frankrijk. Dit is trouwens ook de enigste lijn waar de loks nog rijden.
Heb maandag trouwens gevraagd of de terug te halen loks via deze route naar Duitsland mogen maar helaas. Het wordt dan toch maar SNCF fret tot Saarbrucken.

Bedankt nog voor het waardig afscheid van de 2403. Hij stond zo mooi in de loods in Petite Rosselle in de hoop mee te mogen.

Trouwens duimen mensen.......
Morgenochtend de test voor de 2412
Doet ie 't of doet ie het niet? ;D
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #178 Gepost op: 12 September 2007, 09:09:49 »
Trouwens duimen mensen.......
Morgenochtend de test voor de 2412 Doet ie 't of doet ie het niet? ;D

Chris, ik zal duimen hoor  8) Ik vind het een geweldig project waar je mee bezig bent! We lezen vast vanavond wel of ie geslaagd is  :)

Suc6 vandaag.

Groetjes,
Brigitte

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2196
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #179 Gepost op: 12 September 2007, 09:43:07 »
Bedankt nog voor het waardig afscheid van de 2403. Hij stond zo mooi in de loods in Petite Rosselle in de hoop mee te mogen.

Deze is dus definitief afgeschreven? En komt er (in de toekomst) nog een vervangende machine?
Grtz!
Tedo