Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 21:33:00
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
Vandaag om 20:47:32
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 20:40:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 20:32:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:10:53
Pendel module door Golden Oldie
Vandaag om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:52:47
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Falcon10
Vandaag om 19:30:44
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
Vandaag om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
Vandaag om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
Vandaag om 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:33:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:16:35
Klompentrein door Huup
Vandaag om 17:06:34
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:39:19
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 13:44:48
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
  

Auteur Topic: NS 2400'en in Freyming-Merlebach  (gelezen 129173 keer)

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #30 Gepost op: 23 May 2007, 09:57:28 »
De 2400 van de VSM is al gered :P Die heeft ook een tijdje in Frankrijk rondjes gereden.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2192
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #31 Gepost op: 23 May 2007, 10:10:33 »
Klopt, maar da's al een poosje geleden. En 1 rijdende "normale" 2400 (de 2530 is toch een geval apart) is wat weinig vergeleken bij al die museale 2200'en.
Grtz!
Tedo

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #32 Gepost op: 23 May 2007, 10:45:05 »
Is er niks te regelen binnen Beneluxspoor dan? :P Van mij mag er idd nog wel een 2400 aan de museumcollectie worden toegevoegd. Het spoorwegmuseum heeft er één? VSM één? (Op de 2530 dan).

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3377
    • nederlof.net
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #33 Gepost op: 23 May 2007, 11:06:43 »
Is er niks te regelen binnen Beneluxspoor dan? :P
Heb jij geld, ruimte en tijd over??

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2192
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #34 Gepost op: 23 May 2007, 11:07:20 »
Geen idee wat zo'n ding moet kosten. Schrootprijs, maar de prijs voor oud ijzer staat hoog.
Dan nog het transport, en daarna moet je 'm nog ergens kwijt. Lijkt me lastig... Maar dromen mag, natuurlijk!
Grtz!
Tedo

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #35 Gepost op: 23 May 2007, 11:27:03 »
Heb jij geld, ruimte en tijd over??

Haha, ik zat er op te wachten ;D De oneindige museumexemplaar discussie begint weer!
Ik heb trouwens ook geen idee wat dat zou gaan kosten, zal wel aardig oplopen met het vervoer.
Ik houd het maar bij dromen ;)

Anoniem

  • Gast
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #36 Gepost op: 23 May 2007, 11:39:29 »
Ik heb vandaag vernomen van een tussenpersoon van SNCF FRET dat de 2400 helemaal uitgerangeerd zijn.
het wachten is op de slopershamer.......

Euh ja, dat is dus al bekend (zie mijn bericht eerder in deze discussie) ;D. Wat wel apart is, is dat het iemand van Fret is die deze uitspraak doet: de machines waren immers ondergebracht bij Infra. Tevens zou die meneer als het goed is geen zicht moeten kunnen hebben op wat men bij VFLI met de locs van plan is (want dat is tegenwoordig een Veoliadochter, de grote concurrent dus ;D).

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8542
  • Spoor N
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #37 Gepost op: 23 May 2007, 12:41:23 »
Opknappen voor terugkeer en inzet in Nederland? ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

jentje

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #38 Gepost op: 23 May 2007, 15:03:52 »
Opknappen voor terugkeer en inzet in Nederland? ;D

Ja doen! ;D

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2192
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #39 Gepost op: 23 May 2007, 15:19:33 »
Zullen de machinisten blij mee zijn!  >:(
Grtz!
Tedo

jentje

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #40 Gepost op: 23 May 2007, 17:59:50 »
Dan hebben ze maar wat minder uitzicht ;D
« Laatst bewerkt op: 24 May 2007, 01:11:56 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

NS1124

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #41 Gepost op: 23 May 2007, 18:00:59 »
Er zit niet eens een stoel in de cabine, ik dacht alleen een houten plank dus daar wordt je niet echt vrolijk van. Geef mij dan maar een 6400 of een MaK 7100 serie.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #42 Gepost op: 23 May 2007, 22:38:34 »
Geachte mede hobbiesten.

Ik kan en mag jullie mededelen dat ik al bijna 8 maanden bezig ben met het terughalen van 1 of 2 exemplaren van de serie 2400.
Bij mijn bezoek aan Petite Rosselle zijn ook meegeweest oa Jasper Engel
Huub van Soest en Bernd Jan Kraan.

We zijn tot de ontdekking gekomen dat de 2403 en 2412 in februari 2006 gereviseerd zijn en tot september in dienst zijn geweest.Het enigste wat ontbreekt waren 2 meters bij de een en de remkraan bij de andere.
Alle 2400 moeten worden gesloopt omdat er asbest in zit.een uitzondering is daar dat het bedrijf in Frankrijk het asbest verwijderd.Kosten 7000 euro per lok.Transport is al geregeld  alleen in afwachting of de gereviseerde exemplaren nog asbest bevatten.

Ik houd jullie op de hoogte.
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #43 Gepost op: 23 May 2007, 23:11:10 »
leuk dat er gepoogd wordt 2 loks terug te halen.  :P
Deze kunnen t.z.t. ook nog in de lichtblauwe kleur dienst doen.
Succes met deze expeditie!

Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re: NS 2400'en in Freyming-Merlebach
« Reactie #44 Gepost op: 23 May 2007, 23:41:37 »
Chris, goeie zaak! Enne, ik ken nog wel een aantal liefhebbers die hier graag aan mee willen helpen. Als je meer wil weten PB je maar.

Groetjes, Tim