Dat het NSM geen exemplaar van de serie 1000 wilde bewaren speelde in de jaren '80 van de vorige eeuw, toen de serie uit dienst ging. Dat feit was een van de redenen voor de oprichting van de STIBANS. Inmiddels is de 1010 overgedragen aan het NSM en heeft de STIBANS zichzelf opgeheven/omgevormd tot een club die zich alleen nog met de restauratie van de 252 bezig houdt (volgens hun eIgen site in elk geval).Het NSM beoordelen op beleid van 30 jaar terug lijkt me wat vreemd. Discussie over wat je wel en niet bewaard zal er altijd zijn. Een museum kan niet alles bewaren immers.
Dit is natuurlijk een gevolg van dat zelf de broekriem moeten ophouden. Het gevolg is dat veel historisch materiaal verdwijnt naar sloperijen of in delen bij liefhebbers.Marc
Dit is ook mogelijk gemaakt door de vele bezoekers van deze zogenaamde kermisatractie. in het oude museum kwamen alleen niet zoveel bezoekers als nu, waardoor er nu ook meer geld is om zaken op te knappen.
Waarom is deze loc een vergissing?
Ik zal effe niet inhoudelijk op het onderwep reageren.
Liever niet... kijk naast het feit dat we inmiddels 3½ jaar verder zijn ook naar wie het geschreven heeft... de één is enkel uit op stoken hier en de ander geeft louter domme antwoorden... Had je na "Musem Pec door de hoeven gezakt" nu behoefte aan je eigen topic?
Het zit me toch niet lekker..
Ik kan er niks van maken van je opmerking en vind het onverdiend.
Nog mis ik de connectie tussen het genoemde 'Pec draadje', en deze.