De fout die @spoorfan dacht te zien, blijkt dus geen fout te zijn, zie pagina 1.Maarten
De foto van 'Marc tramt' toont feilloos aan dat niemand meer moet zeuren als de gele baan van ene bak niet tot op de honderdste milimeter precies aansluit bij de gele baan van de andere bak!
Volgens mij staat de hele trein niet helemaal recht. Alle strepen zijn namelijk enigszins verschoven, tot en met het dak toe.
Ik weet zeker dat Gert het ook wel gezien heeft en dat het ironisch bedoeld is, zo niet dan ga ik de betrekkingen met deze man herzien...
Volgens de boeken Hondekoppen en Muizenneuzen, en Elektrische treinen in Nederland, deel 2, zat de Nederlandse stroomafnemer op de 1e klas afdeling, en daar zat ook de bijbehorende dakzekering.De Belgische stroomafnemer zat op de bagageafdeling en de bijbehorende zekering onder het rijtuig.De vorken die je noemt zijn volgens mij de vonkhoorns, die als ovespanningsafleider dienen, en ik denk dat die aan beide kanten zaten.Zeker weet ik dat niet, want op de foto's in genoemde boeken zijn heel weinig dakdetails te zien.
ja, klik op de wereldboltje bij Chris.Marc