Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een leuke vrachtwagen door Duikeend
Vandaag om 00:03:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
06 October 2025, 23:05:39
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
06 October 2025, 23:03:25
Palisade Canyon door RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
06 October 2025, 22:33:14
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Gert Arkema
06 October 2025, 22:32:07
Project seaside Germany door Ronald Halma
06 October 2025, 22:05:31
C12c rijtuig door TonM
06 October 2025, 22:04:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
06 October 2025, 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
06 October 2025, 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
06 October 2025, 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
06 October 2025, 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
06 October 2025, 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
06 October 2025, 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
06 October 2025, 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
06 October 2025, 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
06 October 2025, 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
06 October 2025, 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
06 October 2025, 18:22:54
Leubachtalbahn door einte
06 October 2025, 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
06 October 2025, 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
06 October 2025, 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
06 October 2025, 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
06 October 2025, 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
06 October 2025, 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
06 October 2025, 12:27:57
  

Auteur Topic: LDC West  (gelezen 56386 keer)

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Lakedam Church District
« Reactie #60 Gepost op: 01 October 2012, 16:13:10 »

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re:Lakedam Church District
« Reactie #61 Gepost op: 01 October 2012, 17:25:41 »
Ik zie dat je weer een zwarte Anna mishandeld hebt ;D ;D ;D ;D. De rebuilt is super gelukt!!!
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Lakedam Church District
« Reactie #62 Gepost op: 28 October 2012, 13:43:20 »
Niet er toedoende bericht. Zie volgend bericht  ;)
« Laatst bewerkt op: 28 October 2012, 16:10:55 door NS6400 »

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Lakedam Church District
« Reactie #63 Gepost op: 28 October 2012, 16:10:32 »
Hallo medeforummers

Nu ik wil gaan beginnen met de baan wil eerst een fatsoenlijke teslokomotief hebben. Hiervoor heb ik de Heisler uitgekozen. Alleen moet deze eerst gedigitaliseerd worden. Dit wordt een hele lastige klus maar ik ga het toch proberen. Waarschijnlijk kan ik wel hier en daar wat hulp gebruiken. Laat ik eerst maar eens laten zien wat de heisler inhoud:
- Bijna helemaal uitelkaar gehaald



De motor heeft een + en een - (duh) deze worden gevoed door draaistel A en B. Om het een en ander duidelijk te houden noem ik de bijbehorende motoraansluitingen ook A en B.


-Hier zie je de onderkant van de lok bij het voorste draaistel A. De stroom van het draaistel gaat eerst naar een ring. (rood) Deze staat in verbinding dmv een metalen plaatje met de onderkant van een schroef (geel)

- Deze schroef zit aan de bovenkant vast aan een draad (geel) die met de A kant van de motor zit verbonden (geel op tweede foto).




Draaistel B zit direct aangesloten op het frame wat weer aangesloten zit op de buitenkant van de motor wat weer aangesloten zit op de B aansluiting van de motor
- Aansluiting van draaistel B op frame (rood)

- Aanluiting buitenkant motor op aansluiting B



De motor moet dus geisoleerd worden van het frame en de aansluiting van B moet via een draad geschieden. Zou de motor voldoende geïsoleerd zijn als ik deze verbinding tussen aansluiting B en de buitenkant van de motor weghaal (groen)?


Groet,
Paul

Ik heb van bijna alles foto's gemaakt dus als er meer foto's nodig zijn om de vraag te beantwoorden dan zal ik die erbij plaatsen.

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Lakedam Church District
« Reactie #64 Gepost op: 28 October 2012, 16:21:57 »
Misschien een verduidelijking op het eerste deel van mijn vorige post:

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Lakedam Church District
« Reactie #65 Gepost op: 01 November 2012, 15:07:00 »
Het is gelukt! Zonet even een decodertje vastgesoldeerd. Op een spoortje gezet en voila de motor draait als je gasgeeft! Nu de koppelstangen tussen de motor en de draaistellen weer vastzetten. Ook moet ik nog gaan uitdenken hoe ik de verlichting ga aansluiten die ging namelijk volledig via het frame. De kap kan ik er dus nog niet opzetten. Vanavond zal ik een filmpje maken.

Groet,
Paul

(Oja, mijn vingers zijn nog steeds niet vuurvast, Auw!)

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Lakedam Church District
« Reactie #66 Gepost op: 02 November 2012, 08:45:07 »
Nadat ik de decoder erin heb gezet reed hij heerlijk, hij kon heel mooi kruipen en viel niet stil. Ik heb er zelfs even mee kunnen inglenooken. Na het eten is er het volgende gebeurd:
- Ik heb de maximale snelheid gebrobeerd aan te passen.
- Bij het openmaken van de kap ontdekte ik een metalen ringetje, wellicht heeft dat kortsluiting veroorzaakt.
- Ik heb de decoder gereset
Nu rijdt hij vooruit nog normaal, maar achteruit rijdt hij heel schokkend en versneld vrijwel meteen naar de hoogste snelheid. Dus bij rijstap 1 achteruit gaat hij geleidelijk van stilstand naar topsnelheid.
Ik kan er maar geen verklaring voor vinden. Mogelijke oorzaken:
- Het metalen ringetje heeft kortsluiting veroorzaakt en daardoor ligt de decoder aan gort
- De maximale snelheid aanpassen heeft voor de verschijnselen gezorgd. (lijkt me sterk want de decoder resetten helpt niet)
- De motor ondervind achteruit veel weerstand waardoor de decoder denkt dat er een helling opgereden wordt en de cruisecontrol ingrijpt  door meer Volt naar de motor te sturen.
- De motor vind het toch niet leuk dat er digitale spanning staat op de buitenkant van de motor. Misschien wordt hierdoor de weerstand wel veroorzaakt uit no 3 (is dan wel vreemd dat hij het daarvoor wel een halfuur heeft gedaan)

Zou iemand weten wat er aan de hand is, of nog liever hoe het op te lossen.

Groet,
Paul

aight, 1000ste bericht
« Laatst bewerkt op: 02 November 2012, 08:50:32 door NS6400 »

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Lakedam Church District
« Reactie #67 Gepost op: 07 November 2012, 09:01:00 »
Hey Johnson! Hoe staat het met de oplevering van de ore cars?
Johnson weet even niet waar het over gaat.
Wat bedoel je?
Die ore cars die in Coal harbour worden gebouwd.
We hadden toch alleen een flatcar gekocht?
Nee er zaten ook een aantal wagons voor Morrissons quarry bij.
Oh ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Ik was laatst nog bij hun shop in Coal harbour. Er moet alleen nog een laagie verf overeen.
Oké, ik zie ze wel verschijnen, mij Morrissons begonnen ze ongeduldig te worden dus dacht ik dat jij er meer van wist.
Waarschijnlijk zijn ze overmorgen klaar. Haal jij ze dan samen met de flatcar op met de No. 1
Met die roestbak? De Heisler is dan toch ook niet in gebruik?
Inderdaad maar die moet gerepareerd worden. Wil je soms met een lok zonder motor op pad
Al goed.


Groet,
Paul

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Lakedam Church District
« Reactie #68 Gepost op: 11 November 2012, 17:17:47 »
Oh nu ben ik jullie helemaal vergeten up-to-daten.  8)
Hiero de ontbrekende posts.

De volgende komen als het goed is ook hier weer.

Groet,
Paul

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Lakedam Church District
« Reactie #69 Gepost op: 24 November 2012, 17:03:11 »
Hier dan een filmpje van de gerepareerde en gedigitaliseerde Heisler.

LDC&NW No.1 Heisler

Op 128 stappen gaat het lekker langzaam!
Ik zie nu dat ik een van de draaistellen moet verstellen omdat het voorste en het achterste draaistel anders synchroon draaien.

De spits is eraf maar de heisler is nog niet klaar. Er moet ook nog verlichting in komen. Waarschijnlijk levert dit minder problemen op dan het digitaliseren van de lok. De originele lampjes van de lok kan ik waarschijnlijk niet gebruiken wegens te hoge digitale spanning. Bovendien lijken me leds zuiniger (de lok is zonder verlichting al een stroomvretertje). Leds hebben wel een nadeel. Zonder lichtgeleiders vind ik het licht te "hard". Ik wil ledverlichting die eigenlijk net op een gloeilampje lijkt. Kan iemand me daarmee helpen?

Groet,
Paul

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:Lakedam Church District
« Reactie #70 Gepost op: 25 November 2012, 11:28:35 »
Zijn de eerdere problemen met het locje nu verholpen eigenlijk ?
En wat was/waren de oorzaak(en) ?
Leuk filmpje verder,ben benieuwd naar een vervolg  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Lakedam Church District
« Reactie #71 Gepost op: 25 November 2012, 11:41:25 »
De problemen zijn nu helemaal opgelost en de Heisler rijd nu eindelijk betrouwbaar met een decoder.
De uiteindelijke oorzaak bleek:
Citaat van: JohnT
... en kwam tot de conclusie dat de koolborstels op zijn. Één was beschadigd waardoor een dun draadje koper over de colector sleepte. Na dit zo goed mogelijk hersteld te hebben en het schoonmaken van de tandwielen werd het rijgedrag een stuk beter.


Nu ga ik maar eens de rails bestellen de verlichting is tenslotte niet noodzakelijk om de baan te kunnen testen.
De anna heeft trouwens nu ook een kadee koppeling.


Groet,
Paul

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Lakedam Church District
« Reactie #72 Gepost op: 25 November 2012, 14:08:41 »
Als je de leds niet zo vel wil moet je er een grotere weerstand voor zetten.. Probeer t anders eerst eens met een nog niet ingebouwde led.. Hang er een 10K ohm potmeter tussen en draai tot t licht de juiste velheid heeft..
Meet dan de potmeter en koop ongeveer dienwaarde weerstand ;)
groeten,
Auke

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Lakedam Church District
« Reactie #73 Gepost op: 25 November 2012, 14:18:43 »
euh? We hebben hier niet allemaal informatica gedaan Auke  ;) Wat is een potmeter? Het gaat ook niet zo zeer of het fel is of niet. Dat kun je idd vrij eenvoudig oplossen met een weerstandje. Ik vind het led licht te hard en te kil, op het andere forum werd mij al aangeraden om er glasverf omheen te doen om het licht zachter te krijgen. Ik denk dat ik dat een keer ga proberen.

Groet,
Paul
« Laatst bewerkt op: 25 November 2012, 14:20:23 door NS6400 »

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Lakedam Church District
« Reactie #74 Gepost op: 25 November 2012, 14:25:29 »
een potmeter is een instelbare weerstand ;D
Ikzelf gebruik ook geen witte maar gele leds.. dit geeft een veel mooier resultaat ;)
Zal je zo ff een foto geven :)
groeten,
Auke