Doel:€250.00
Donaties:€122.50

Per saldo:€-127.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-01-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Jagerndorfer 2019 door Falcon10
Vandaag om 07:00:32
Jos en Sven bouwen een nieuw H0e diorama voor Rail 2019 door Marc tramt
Vandaag om 06:56:25
Tramfabriek 2019 door Marc tramt
Vandaag om 06:50:30
Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd......... door MDK193
Vandaag om 06:27:47
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door Misha
Vandaag om 05:36:09
Amsterdam Weesperpoort als nieuw station door Tulpendaal
Vandaag om 05:26:06
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:49:06
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 00:04:56
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
23 januari 2019, 23:47:55
Roco 1122 ruikt naar koolborstels en olie door Christoph
23 januari 2019, 23:34:48
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
23 januari 2019, 23:33:15
LS Models, STVA (NS) autotransportwagens door Falkenberg
23 januari 2019, 23:31:48
Exacttrain 2019 door Falkenberg
23 januari 2019, 23:30:17
Communicatie Decoder Pro en Intellibox Basic door HaWe
23 januari 2019, 23:19:13
Ecos2 en Artitec Hondekop hebben ruzie door Wijbe
23 januari 2019, 23:17:09
Hoekdiorama door T.Spat
23 januari 2019, 23:07:00
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door rolfm
23 januari 2019, 23:05:01
omBC in messing. door EFM
23 januari 2019, 22:54:34
Rijnstraat door Sven
23 januari 2019, 22:53:10
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
23 januari 2019, 22:45:53
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door gdh
23 januari 2019, 22:43:51
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 januari 2019, 22:29:38
Herstellen van locomotieven na stilstand van 20 tot 30 jaren door NS264
23 januari 2019, 22:26:53
ESU 2019 door Marcel112
23 januari 2019, 22:20:56
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door RobbertJan
23 januari 2019, 22:16:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Lucf
23 januari 2019, 21:39:22
Brawa Br 643.2 talent euregiobahn 0720 door ltmdepot
23 januari 2019, 21:35:28
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door Krokodil68
23 januari 2019, 21:32:44
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door bernhard67
23 januari 2019, 21:23:02
RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen) door PlanE
23 januari 2019, 21:20:41
  

Auteur Topic: Roco Plan T  (gelezen 195270 keer)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3807
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco Plan T
« Reactie #30 Gepost op: 09 juli 2012, 23:01:03 »
RH 5/6-83 bekeken; pagina 13 of 14? Beide in elk geval van Albert Rozenboom, op zich mooie platen. Maar ik ben nog niet om... De foto's in de Railmagazine special 9 bij halte Hembrug vind ik minstens even fraai , met de oude vakwerkportalen, houten gebouwtjes op de perrons.

Wat de Plan T betreft : Schager Marktexpres zegt mij inderdaad niets... maar ik heb zo'n gevoel dat dat hiaat in mijn algemene ontwikkeling snel recht gezet gaat worden ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Gert1

  • Gast
Re:Roco Plan T
« Reactie #31 Gepost op: 09 juli 2012, 23:03:18 »
In Skagen reden toen nog de DE-5 rond??

Dat zou echt heel bijzonder zijn en daar zag ik dan graag fotobewijs van.  ;)
Hint: Skagen (wat je overigens heel anders uitspreekt dan je zou denken) ligt hier: http://goo.gl/maps/i5vi

Overigens wacht ik lekker op de huisstijl Plan T.

mvg,
Gert

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Roco Plan T
« Reactie #32 Gepost op: 09 juli 2012, 23:04:03 »
Met mensen die de halte Hembrug sfeervol vinden praat ik t/m donderdag niet... ;D

Heer Water: U bent gewoon te laat geboren... u had hele andere stellen heerlijk moeten vinden in Enkhuizen... Wij gaan zaterdag beginnen met dat recht te zetten...

Maarrr... eerlijk is eerlijk, van zo'n groene 507 knapt zelfs het elektrische Purmerend op...  
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2012, 23:06:23 door Mispoes »
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3807
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco Plan T
« Reactie #33 Gepost op: 09 juli 2012, 23:12:41 »
Over smaak valt dus welzeker te twisten...

Overigens , als iets mij al zou moeten overtuigen een groene T te nemen, dan is dat met deze plaat welzeker gebeurd : http://www.flickr.com/photos/hanswiskerke/7051975621/ (genomen op wederom een sfeervol station; immers 't is een Schelling! ;D )
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2012, 23:14:22 door JAB van Ree »
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Roco Plan T
« Reactie #34 Gepost op: 09 juli 2012, 23:16:07 »
Oh nee help! Nu gaan er vast mensen roepen dat Enschede als bestemming op de koersrol moet...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Kees (NS Blokpost 54 Bruntendijk, Friesland)

  • Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1249
  • Kan het nog "Nederlandser" ?
Re:Roco Plan T
« Reactie #35 Gepost op: 09 juli 2012, 23:20:59 »
Overigens wacht ik lekker op de huisstijl Plan T.

mvg,
Gert

Dat zijn wijze woorden van je Gert.Ik wacht met je mee.
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2012, 18:46:20 door 0101100001 »
De lengte van de pijl maakt niet uit. Wel het doel wat je kiest.

Breng eens een bezoekje aan mijn Topic:
Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn.

Groeten vanuit "NS Blokpost 54" IJlst (Friesland)
Kees

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Roco Plan T
« Reactie #36 Gepost op: 09 juli 2012, 23:25:00 »
Die wijze woorden waren alleen maar bedoeld om de zaak on-topic te houden...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Kees (NS Blokpost 54 Bruntendijk, Friesland)

  • Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1249
  • Kan het nog "Nederlandser" ?
Re:Roco Plan T
« Reactie #37 Gepost op: 09 juli 2012, 23:36:39 »
Ach ja, het is soms lastig te moeten breken met het verleden
Mispoes.Mat 46 was zeker niet verkeerd maar Plan V en T zijn
niet te versmaden. Gelukkig reden die stellen niet alleen
rond Schagen.
De lengte van de pijl maakt niet uit. Wel het doel wat je kiest.

Breng eens een bezoekje aan mijn Topic:
Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn.

Groeten vanuit "NS Blokpost 54" IJlst (Friesland)
Kees

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3807
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco Plan T
« Reactie #38 Gepost op: 09 juli 2012, 23:52:10 »
Ach laten we maar zo denken... als mat46 niet was gesloopt hadden we oa nooit dat mooie DDM-1 gehad ::)

Maar goed, Plan T op de Kippenlijn was wel lekker, vooral 's middags na school, ruimte om te kaarten enzo. Maar het is nooit favoriet geweest. Blijf me afvragen of we ooit weemoedig zullen zijn over Plan V / Plan T. Aan de andere kant, met die blauwe broodroosters zou je er bijna naar terug verlangen als je weer zeeziek op Amersfoort uitstapt.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Gert1

  • Gast
Re:Roco Plan T
« Reactie #39 Gepost op: 09 juli 2012, 23:58:13 »
Blijf me afvragen of we ooit weemoedig zullen zijn over Plan V / Plan T.

O ja, dat weet ik wel zeker. Vraag iemand tussen de 5 en 75 jaar om een Nederlands treinstel te tekenen en een goeie kans dat er iets op papier verschijnt dat ofwel een hondekop ofwel een apekop voor moet stellen.
Kortom: deze treinstellen zijn bijna archetypisch.

mvg,
Gert

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 4754
Re:Roco Plan T
« Reactie #40 Gepost op: 09 juli 2012, 23:59:18 »
Twijfel: wil ik nu een groene plan T mét of zonder NS logo. In week 43 wordt ons geloof ik plan T mét beloofd.

mvg,
Ivo

Blijf me afvragen of we ooit weemoedig zullen zijn over Plan V / Plan T.

Jazeker, het is het laatste echte in Nederland gebouwde NS materieel.
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2012, 00:01:01 door Ivo tB »
*

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2280
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:Roco Plan T
« Reactie #41 Gepost op: 10 juli 2012, 00:05:44 »
En plan W dan? Motorposten?
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
119*hier
89* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waard

Kees (NS Blokpost 54 Bruntendijk, Friesland)

  • Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1249
  • Kan het nog "Nederlandser" ?
Re:Roco Plan T
« Reactie #42 Gepost op: 10 juli 2012, 00:13:10 »
Niet alleen weemoedig bij het afscheid nemen van Plan V en T.
Ik was het ook toen het DE 1 en 2 en het Wadloper tijdperk
beeindigde. Des te mooier dat deze terugkeren in model.
De lengte van de pijl maakt niet uit. Wel het doel wat je kiest.

Breng eens een bezoekje aan mijn Topic:
Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn.

Groeten vanuit "NS Blokpost 54" IJlst (Friesland)
Kees

jakop

  • Gast
Re:Roco Plan T
« Reactie #43 Gepost op: 10 juli 2012, 07:05:03 »
Heerlijke stellen die Plan T's .Ben er mee groot gebracht in het echte West Friesland (enkhuizen).

Bij Enkhuizen zie ik dan weer uitsluitend DDM-1 of DD-AR...   ::)

Die wijze woorden waren alleen maar bedoeld om de zaak on-topic te houden...

Bij gebrek aan een daadwerkelijk model Plan T is dat sowieso al een opgave.....heb je geen foto van een 1:100 Plan T voor ons Mispoes?
Al is het maar om in de stemming te komen  ;)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4223
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Plan T
« Reactie #44 Gepost op: 10 juli 2012, 08:04:33 »
@Mispoes: Een een Plan T is heerlijk, DE-5 is zalig!!!! Denk vooral niet dat ik Plan T hoger in het vaandel heb dan de 5......

@Jakop: Enkhuizen met DD-AR en DDM-1, da's veel te modern. Nee, overdag was het 80%  Plan T en 20% Plan V. Ik zal als joch wat door die stellen geslenterd hebben tijdens hun 20 minuten keertijd... Of in de ochtendspits met de cassetterecorder naar het station en geluiden opnemen. 2x Plan T als stopper en 10 bakken Mat'54 als spitstreinen... En die machinisten maar typhoneren voor me om 6:30u...

Tja en toen kwamen die verdomde Dubbeldekkers. Gelukkig had ik nog Plan T tussen Hoorn en Alkmaar in de eerste jaren dat  ik naar het HBO ging... En toen kwamen ook daar die DD-AR'en...

Waar is de tijd toch gebleven. Roco, doet u mij maar een groene en een gele Plan T !!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974