@Alfred en Menno, wie van jullie heeft nu gelijk? Dat zal er neem ik aan ook aan liggen hoe de aanbesteding is geformuleerd. De NS moet de aanbesteding dus flink dichttimmeren om ervoor te zorgen dat ze de beste trein kopen.
Is het overigens wel toegestaan om te eisen dat ze koppelbaar zijn aan de SLT? Bombardier en Siemens zijn dan zwaar in het voordeel, want zij hebben al veel ervaring met dat koppelsysteem, andere fabrkanten niet.
"We gaan niet alleen voor de laagste prijs", blijkt in de praktijk vaak een loze kreet.
Ik ben er inderdaad ook niet gek op. De ongelijke verdeling van deuren over het treinstel is voor mij ook nog een ergernis. Benieuwd of NS wel eens een klanttevredenheidsonderzoek ten aanzien van SLT heeft gedaan.
Ik heb een groot aantal klanttevredenheidsonderzoeken ingevuld.Maar alleen op het traject Utrecht - Veenendaal, wanneer er geen problemen zijn, en de SLT brandschoon is natuurlijk.Verder zou de zgn. vrije markt ook toegankelijk gemaakt moeten worden voor bedrijven van buiten de EU. Kan veel kwaliteit en kostenvoordeel opleveren.Groeten, Alexander
De bussen, die nog maar 6 jaar oud waren moesten ergens anders heen en er is een redelijke kans dat die al snel niet meer gebruikt worden: een vervoerder die op een concessie inschrijft met een al in bezit zijnde vloot bussen kan al snel juridische procedures verwachten van mede-inschrijvers wegens concurrentievervalsing omdat die vervoerder voordeel heeft van het al bestaande materieelpark: inschrijven met bestaande bussen kan daarnaast ook zo goed als niet meer in Nederland, omdat bijna elke concessiewisseling de bussen nog 2 % schoner moeten dan ze al waren...Dat merken we hier in Waterland ook weer met de bussen. Een achteruitgang voor de reiziger kon niet uitblijven. Het is ook een heel dom systeem en zelfs een kleuter kan nog begrijpen dat je niet constant hetzelfde werk kan blijven leveren met daar tegenover een steeds kleiner wordende financiële vergoeding.
Maar goed, laten we verder maar ophouden over het verschrikkelijke leed dat aanbesteden heet...