Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Bahn-AG
Vandaag om 19:48:45
NS-1000 in spoor-1 door Bahn-AG
Vandaag om 19:31:15
Au bord de la Cèze door Paul1969
Vandaag om 19:23:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:35:58
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 18:27:22
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door orientexpress
Vandaag om 17:50:17
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
Vandaag om 17:49:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 17:47:48
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
Vandaag om 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 16:41:42
't Boemeltje door Huup
Vandaag om 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 14:31:05
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 14:29:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 14:28:53
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
Vandaag om 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 11:43:28
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 09:49:57
Problemen met Marklin Startup 29124 door NL-modelspoor
Vandaag om 08:11:33

Auteur Topic: Nieuw model, De Kleine Meppel (DKM)  (gelezen 34883 keer)

rene w.

• Offline Offline
Re:Nieuw model de Kleine Benelux
« Reactie #60 Gepost op: 05 July 2012, 14:12:27 »
De Mercedes Vito van Flevobird koeriers...

Sprinters foto's volgen waren allemaal in actie.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #61 Gepost op: 05 July 2012, 16:00:30 »
Hallo allemaal,

Ik zat eens te denken :o

Er worden altijd auto's en vrachtwagens in 1/87 gemaakt. Wat dachten jullie nu eens van een Eurocopter EC-135 in de lifeliner of politie uitvoering??

Het lijkt mij wel een goed idee omdat dit nog nooit gedaan is namelijk.

Andere helikopters kunnen natuurlijk ook, of als die er zijn boten misschien.

Ja, dat zou tof zijn.

Bij Roco Minitanks was altijd een EC-135 in het programma, heb er 2 van de Duitse Bundesheer en Bundesgrenzgeschütz.

De mallen van Minitanks zijn als ik het goed heb overgenomen door Herpa, en als die van de Politie wordt uitgebracht zal ik die zeker aanschaffen.

En Herpa heeft al vliegtuigen in het programma, zelfs de Oranje F-16 van de mijn eerste post in dit draadje, maar wel de verkeerde schaal (1:200). Heb hem nu ook in de verkeerde schaal trouwens (1:72, ga ik verkopen) maar dergelijke vliegtuigen in 1:87 zal ik zeker een paar van aanschaffen voor mijn mini-vliegbasis op de modelbaan als ze ze zouden maken. Mag dan wel iets goedkoper dan de Cessna trouwens die ze nu hebben.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

ddv

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 05 July 2012, 17:12:24 »
Yep, die vrachtwagens zijn het  (y)

J_wijk

• BNLS Spoorkaart Oostenrijk
  • Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 05 July 2012, 18:38:36 »
Even over de Jumbo (Bah) auto, dit is natuurlijk een simpel speelgoed dingetje welke niet kan tippen aan een uitvoering van, bijvoorbeeld, Herpa.

Romar

oke het is speelgoed (Liontoys) maar ik ga zeker geen €40 euro betalen voor een plastic truckje !!!! >:(
mijn jumbo truck is tenminste nog van metaal   :)
voor zo'n Herpa ding heb ik maar €2 euro over. :-X  >:(

ik vind dat het allemaal wel wat goedkoper mag
ik krijg maar €2 per week en dan is alles hartstikke duur voor mij  >:(

Mvg. Jarno

glenn1805

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 05 July 2012, 18:50:07 »
@Jarno, nou die prijzen zitten er niet in. Hoe oud ben je? Want €2 per weerk vind ik wel erg weinig.

J_wijk

• BNLS Spoorkaart Oostenrijk
  • Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 05 July 2012, 18:51:19 »
ik ben bijna 12 jaar

Mvg. Jarno

Simon Stenneberg

• Offline Offline
  • Dieselpower rules!
« Reactie #66 Gepost op: 05 July 2012, 19:13:38 »
De vito van de KMar is een goed idee, en heel makkelijk haalbaar op Herpa-basis
De nieuwe VW T5 van de KMar trouwens ok op Rietze-basis.

Maar de EC-135 In KLPD-uitvoering klinkt ook niet gek.
Foto's kan ik evt. Na mijn vakantie verzorgen.

NB ik heb toen ook het idee en de foto's vd Tigis van de GGD Kennemerland geleverd.
« Laatst bewerkt op: 05 July 2012, 19:15:46 door Simon Stenneberg »
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

ddv

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 05 July 2012, 22:20:22 »
Natuurlijk zijn er veel verzamelaars die allemaal blij zijn met elke variant, op hun verzamelgebied, welke ze maar kunnen krijgen al zijn het maar kleur of opdruk varianten, busjes of personenauto's  ;D. Voor de modelspoorbaan heb je hier echter niet écht veel aan wat bijvoorbeeld brandweervoertuigen aangaat is er letterlijk niks in de handel [enkele meestal uitverkochte (zeer mooie) resinmodellen bij FVC-decals daargelaten]. Met politieauto's kun je alle kanten op maar een fatsoenlijke ME-bus ?? [FVC-decals heeft een mooie maar het basismodel daarvoor is inmiddels niet meer te krijgen]. Ziekenauto's zijn er zat misschien is een MICU een idee ?? Ook qua legervoertuigen zijn we niet verwend alhoewel er aan het resinfront het nodige gaande is !!  (y)  

P.s.
Ik kijk hier niet met een verzamelaarsoog maar gewoon uit het oogpunt van wat ik voor mijn modelbaan voor modellen zou willen hebben !

Als De Kleine een kleur/opschrift variant wil maken is die voor mij althans niet interessant er zijn immers firma's zat die opschriftensets leveren. Was het vroeger dat je geen opschriften voor je modellen kreeg, nu is het zo dat je nagenoeg geen modellen zónder opdruk meer krijgt, je bent dus al gedwongen tot overspuiten van het model en daarna aanbrengen van de details. Voor de Lifeliner is er een decalset van FVC.
« Laatst bewerkt op: 05 July 2012, 22:36:18 door ddv »

Romar

• Offline Offline
    • Driehuizen in 1:87
« Reactie #68 Gepost op: 06 July 2012, 01:32:45 »
Ik zie hier trouwens diverse voorkeuren langs komen die waarschijnlijk niet haalbaar zijn, hoe jammer dat ook zal zijn.

De kleine laat alleen producties maken op modellen die al in het bestand van Herpa/Rietze aanwezig zijn.
Eigenlijk niks anders dan een bestaand model met een andere laag verf en nieuwe opdrukken.

Dus modellen waar compleet nieuwe ontwikkelingen voor nodig zullen zijn, zullen denk ik al afvallen.

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Railhopper

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 06 July 2012, 08:09:12 »
Ik zelf zou deze wagens wel in model willen zien.

die politie wagen is ook erg gaaf

groet Martijn

mijn gevoel zegt dat 1 van deze volgeendjaar komt :)

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 06 July 2012, 15:58:05 »
Zoals beloofd de Mercedes Sprinters Van Flevobird koeriers..

ddv

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 06 July 2012, 21:06:21 »
Ik zie hier trouwens diverse voorkeuren langs komen die waarschijnlijk niet haalbaar zijn, hoe jammer dat ook zal zijn.

De kleine laat alleen producties maken op modellen die al in het bestand van Herpa/Rietze aanwezig zijn.
Eigenlijk niks anders dan een bestaand model met een andere laag verf en nieuwe opdrukken.

Dus modellen waar compleet nieuwe ontwikkelingen voor nodig zullen zijn, zullen denk ik al afvallen.

Mvg,

Romar

Ik denk dat er i.d.d. voor op de modelbaan niks anders overblijft dan het terugvallen op [overigens ten dele zéér mooie en complete] resin bouwkits of op zelfbouw, voor de minder handige jongens [ook met de verfspuit] onder ons zitten bruikbare kant en klaar modellen er helaas niet in !!!
« Laatst bewerkt op: 06 July 2012, 21:09:05 door ddv »

Romar

• Offline Offline
    • Driehuizen in 1:87
« Reactie #72 Gepost op: 06 July 2012, 22:50:09 »
huh?
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

ddv

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 07 July 2012, 00:20:35 »
Hoi Romar;

Ik ga hier effe uit van modellen zoals eerder genoemd, Brandweervoertuigen, ME-vehikels en Defensiematerieel misschien ook eens wat leuks voor de gemeentereiniging misschien ? Alles spul waarvan letterlijk van de grote producenten niks maar dan ook niks te koop is en dat blijft ook zo omdat de Nederlandse markt gewoon te klein is ! Dat zie je al aan het feit dat Herpa en Rietze de Nederlands bedrukte MAN autoladder en de tankautospuit slechts als "einmalige Sonderausgabe" gebracht hebben, uitverkocht = uitverkocht, zelf heb ik met moeite van elk 1 exemplaar kunnen bemachtigen bij Hünerbein in Aachen resp. Luthart Venlo. Reanimatie van die modellen, voor de klinknageltellers kloppen ze natuurlijk niet maar ja ..., zou dan ook niet verkeerd zijn.

Je hebt volkomen gelijk als je zegt dat de Kleine gebruik zal maken van het bestaande assortiment, dat is gewoon zo en ook economisch bedacht volkomen logisch en verantwoord  (y). Het betekent echter ook dat in de voornoemde segmenten dus alleen modellen op basis van personenauto's of bestelwagens [een enkele moderne autobus misschien of de 100ste opdruk van een transportbedrijf] zullen komen en daar hebben we er m.i. gewoon genoeg van [de verzamelaar uiteraard daargelaten die kan er natuurlijk nooit genoeg krijgen en die kijkt ook nog naar vaak zéér subtiele andere dingen bij die modellen]  ;).

Brekina is in mijn ogen op de goede weg en gooit daar, denk ik, ook hoge ogen mee , oudere DAF vrachtwagens (y).

Ik voor mij zou eigenlijk al blij zijn als bepaalde modellen nu eens zonder opdruk en in een juiste basiskleur [b.v. waterstaat geel voor gemeentevoertuigen e.d.] ruim te koop zouden zijn [b.v. Herpa brandweerwagens zonder opdruk zijn er, alleen zijn ze bijna niet te krijgen] je kunt dan héél veel met de beschikbare decallsets en een likje met de 00005 penseel  ;D.

Voor de echte Nederlandse voertuigen moet je, naast Brekina en Herpa Minitanks, dan toch bij de kleine producenten van resinmodellen zijn en die krijg je bij bijvoorbeeld FVC-Decals [hebben de serie van Luthart overgenomen] DutchArt, HB Models, Brekelmans, Trident en MR [degenen die ik vergeten ben sorry !!] alleen ook die zijn niet oneindig in voorraad !    
« Laatst bewerkt op: 07 July 2012, 11:58:41 door ddv »

ddv

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 08 July 2012, 13:21:43 »
Even met beide benen op de grond:

Bedrukkingsvarianten, kleine moeite, groot effect !!

Rietze:
No. 60692  Iveco Eurofire in uitvoering brandweer Velsen

Herpa:
No. 045698 DAF CF SB in een Nederlandse uitvoering
No. 258968 TS maar dan met een DAF cabine in een Nederlands jasje
No. 045285 MAN Metz DLK-23/12 brandweer Kerkrade
No. 046664 MAN TS brandweer Almere.

De wagens van Velsen, Kerkrade en Almere verschillen slechts in details [dakbelading] van het beschikbare model, de andere 2 zijn er ook maar daar kon ik zo gauw de originelen niet van traceren !

Herpa biedt ook de basis voor voertuigen van NL gemeentewerken en bedrijven als RD4 e.d.

Groet Dieter
« Laatst bewerkt op: 08 July 2012, 13:23:14 door ddv »