Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
Vandaag om 18:33:16
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:50:05
Vollmer ringloods deuren door Eric v C
Vandaag om 17:45:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:06:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:30
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 126531 keer)

marco haringa

  • Offline Offline
  • Berichten: 585
  • Modulebaan "immergut"
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (11:20:8)
« Reactie #435 Gepost op: 28 December 2007, 17:03:39 »
hee kees jan

bedankt voor je gastvrijheid vandaag ziet er goed daar.
veel succes met verdere bouw.

groetjes marco
N Spoor Nijmegen


N spoor digitaal loconet met IB en koploper.Alle loks omgebouwd op faulhabermotoren.
NS,DB,SBB.

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (11:20:8)
« Reactie #436 Gepost op: 31 December 2007, 21:38:07 »
Op een rustige avond maar eens aan het tekenen geslagen.

Het station Friedrichstrasse krijgt vorm.



Aan de bpvenkant op de foto komen de sporen over de klimspiraal heen te liggen zodat die kant van het station tot aan de aansluiting op de rest van de baan een zchtdeel blijft. De S-bahn sporen aan de rechterkant lopen dan nog mooi mee en smokkel ik ergens weg.



Zoals het nu ligt past het precies.

De volgende stap is nu de spiraal naar de ingang van het station maken (maar dat is voor volgend jaar).

Kees-Jan


amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (11:20:8)
« Reactie #437 Gepost op: 02 January 2008, 10:59:54 »
(maar dat is voor volgend jaar).

2 dagen later klinkt dat als heeeeeeeel ver weg  ;D ;D Schiet je wel op?  :P

Het begint echt steeds mooier en mooier te worden. Ik wou dat ik met zo´n snelheid zo´n mooie baan kon bouwen....
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #438 Gepost op: 07 January 2008, 23:17:13 »
Vanavond maar weer eens aan het bouwen geslagen.

Eerst de keerlusmodules aangesloten van Wim. En het werkte!

Daarna aan de derde "gleiswendel" begonnen die naar station Friedrichstrasse moet gaan.



Helaas kon ik niet verder want m'n moeren en ringen waren op.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #439 Gepost op: 09 January 2008, 22:48:47 »
Weer een rondje hoger.



En voor wie de bouwfoto's zat is, deze twee nog.





Morgen weer een dag.

Kees-Jan

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #440 Gepost op: 11 January 2008, 10:45:04 »
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die jouw bouwfoto's zat zijn hoor, geweldig juist. Toegegeven, ook de foto's van materieel in het (stedelijk) landschap zijn natuurlijk ook zeer welkom.  ;D

Groeten,

Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

Waterman

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #441 Gepost op: 11 January 2008, 11:22:15 »
Weer een rondje hoger.




Waartoe dienen die lijmklemmen hier?  ???
Plank met treinen - 2-rail - dcc

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #442 Gepost op: 11 January 2008, 12:43:14 »
Gokje, vastklemmen van de lijmverbinding voor een goed vlakke aansluiting?

Eric
Gr.
Eric

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #443 Gepost op: 11 January 2008, 12:44:17 »
Als je goed kijkt, kun je zien dat er per omwenteling twee lagen hout op elkaar gelijmd zijn.
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #444 Gepost op: 11 January 2008, 13:57:02 »
Ja klopt het zijn 2 lagen hout op elkaar (en die moet je lijmen).

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #445 Gepost op: 15 January 2008, 14:05:35 »
Lekker rustig hier op Malta. Eens een weekje zonder treinen.

Zeg Peter waar woon je nou? ik wil op de koffie langs komen.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #446 Gepost op: 20 January 2008, 00:16:58 »
Zo.

Vanavond maar weer eens aan het solderen gegaan.

Er zit in de schaduwstations al heel wat draad en ze zijn bijna klaar. Ws zit er "dubbel" werk in maar dat is gedaan als het experiment met de dynamische blokken niet mocht werken ( een escape dus).

Morgen naar Rijswijk en zondagavond maar weer verder met solderen en documenteren ( alles wat ik soldeer wordt gelijk in de PC opgeslagen namelijk).

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #447 Gepost op: 20 January 2008, 23:22:46 »
Heel de middag en avond aan het solderen geweest. Het eerste schaduwstation is eigenlijk helemaal klaar.

Door een beetje handige indeling kom ik precies voor heel het schaduwstationstation en de spiraal (waarin 3 blokken) met 8 bezetmelders uit.

Vanavond aan het test rijden geweest om te kijken of de secties allemaal melding geven. Zowaar alles werkte.

Het ging niet in eens want één blok bleef bezet aangeven. Dit bleek de keerlusmodule te zijn (de oude Lenz). Na het verwijderen van die module liep alles vlekkeloos.

Komende week ga ik het tweede schaduwstation verder afbouwen wat bedrading betreft.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (solderen en nog eens solderen)
« Reactie #448 Gepost op: 21 January 2008, 23:04:13 »


foto van de bedrading tot nu toe.

Kees-Jan

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (solderen en nog eens solderen)
« Reactie #449 Gepost op: 21 January 2008, 23:07:41 »
Dat ziet er een stuk beter uit Kees-Jan, met die kleine plakzadeltjes ipv die grote klemmen  8)

Grtzz,

Karst