Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 09:53:40
Rangeren met een pec door Rob Bennis
Vandaag om 09:38:37
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 08:57:09
Hulp gezocht omgeving Drachten door spoorijzer
Vandaag om 08:53:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:35:38
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:44:53
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 07:42:19
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Jeroen Water
Vandaag om 06:57:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 02:55:26
NS 8100 in 0 door roadster36
Vandaag om 01:49:53
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:38:22
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:33:11
Stalen D 4 deurs spoor 0 door roadster36
Vandaag om 00:22:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
29 October 2025, 22:52:03
PPM kranen van Strukton door edwin1974
29 October 2025, 22:32:16
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
29 October 2025, 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
29 October 2025, 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
29 October 2025, 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
29 October 2025, 20:52:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
29 October 2025, 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
29 October 2025, 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
29 October 2025, 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
29 October 2025, 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
29 October 2025, 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
29 October 2025, 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
29 October 2025, 19:30:32
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
29 October 2025, 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
29 October 2025, 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
29 October 2025, 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
29 October 2025, 18:42:49
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 126853 keer)

Frank!

  • Offline Offline
  • Berichten: 172
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #360 Gepost op: 21 December 2007, 15:34:14 »
Dit ziet er tot nu toe niet alleen goed uit tot nu toe, het ziet er professioneel uit. Je bent duidelijk iemand die met dit soort rails kan omgaan en op een snelle manier goede kwaliteit kan leveren, zonder het geheel af te raffelen. Ik hoop zeker dat je hier later de vruchten van plukt. Overigens ben ik ontzettend benieuwd naar toekomstige vorderingen!

Groeten,

Frank

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 622
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #361 Gepost op: 21 December 2007, 15:48:48 »
Han,

Soms is de oplossing zo eenvoudig dat ze over het hoofd wordt gezien. Dat van die vangrail is een uitstekend idee. Helaas te laat voor mij, want afgelopen weekend is de stuurstand van een S-Bahn trein uit de rails gelopen met als gevolg schade aan de bak en een afgebroken buffer. De trein was tegen een steun van de treintafel gereden. Met een vangrail was dat niet gebeurd.

Ik ben bezig met de plannen voor een complete upgrade van mijn baan. Ik neem in de nieuw te bouwen railspiralen de vangrail mee in het ontwerp.

Bedankt voor de tip.

Groeten,

Richard


ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #362 Gepost op: 21 December 2007, 23:41:27 »
vanavond na het ophalen van wat spullen maar weer eens verder gegaan met de bouw.

De tweede helft van de tafel gebouwd.


voor is nieuw en iets breder dan het achterste deel maar dat heeft met de toegankelijkheid van de zolder te maken.


om een frame precies goed te krijgen zaag je gewoon alle planken in één keer  ;D.

Morgen weer verder,

Sjuus

Kees-Jan

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #363 Gepost op: 21 December 2007, 23:55:11 »
Hij gaat lekker Kees!

Doe binnenkort weer eens een sfeerplaatje van iets met treinen ofzo....voor de verandering. Ik wordt bijna chagrijnig van dat bouwtempo van jou! ;)


ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #364 Gepost op: 21 December 2007, 23:58:02 »
zoiets:





staan ook al in een ander topic hoor.

kees-jan

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #365 Gepost op: 22 December 2007, 00:04:55 »
Hartelijk drank! Ziet er leuk uit.....alleen die draaistellen vind ik wat ehm....ja, nep wit zeg maar  ;D Ga je daar nog wat aan doen?

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #366 Gepost op: 22 December 2007, 00:08:02 »
Ha die is net nieuw op de baan dus nog erg schoon (ws later wel hoor, een beetje mat maken).

Kees-jan

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #367 Gepost op: 22 December 2007, 00:54:19 »
Zo te zien heb je veel profijt van die klemmen...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bertje

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #368 Gepost op: 22 December 2007, 09:59:41 »
Wat mooi, wat mooi.. Volg dit forum al een tijdje...  zonder enige vorm van commentaar te geven of iets dergelijks.

Maar even tussen neus en lippen door... Wat zijn de afmetingen van die planken, wat je gebruikt voor de onderbouw

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #369 Gepost op: 22 December 2007, 10:07:43 »
Bertje,

Bedankt voor de complimenten.

Het hout voor de onderbouw:

Deze keer zijn de planken 75x20mm (geschaafd vuren). Ideaal om hier voor te gebruiken is bijvoorbeeld ook rachelhout van 80x22.

Kees-Jan

Bertje

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #370 Gepost op: 22 December 2007, 10:13:01 »
Bedankt Kees-Jan,

Zal eens gaan kijken bij bouwmarkt  :), ooh btw wat kost 1 plankie? de lengte is die 240 of 270?

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #371 Gepost op: 22 December 2007, 23:22:45 »
Nieuwe foto's op mijn site te vinden van oa het nieuwe schaduwstation.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #372 Gepost op: 22 December 2007, 23:34:43 »


bijna vol  ;D

Kees-Jan

Joost V

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #373 Gepost op: 23 December 2007, 08:18:17 »
Wauw!!!

Mooi hoor! Ik haal er veel inspiratie uit!
Grtz,
Joost

vt175

  • Offline Offline
  • Berichten: 358
  • Diespe
    • Model4rail
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #374 Gepost op: 23 December 2007, 09:47:36 »
Kees-Jan,

Super! een trein met MK-4's zou ook niet misstaan.
Ga zo door, als de baan rijvaardig is kom ik een langs om eens lekker te rijden