Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Antwerpen-Linkeroever door Reinout van Rees
Vandaag om 15:48:05
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door BartvD
Vandaag om 15:45:47
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 15:44:42
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Jelle Jan
Vandaag om 15:43:03
Welke koppelingen door Dave.......
Vandaag om 15:41:47
NS vervangt uit voorzorg voorlopig DDZ treinen door Dave.......
Vandaag om 15:27:30
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:25:23
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Jos_1972
Vandaag om 15:06:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 15:04:23
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door Coen Burki
Vandaag om 15:00:43
3D/RM IG: Anycubic photon voor modelbouw gebruiker ervaringen door Tom Z.
Vandaag om 14:49:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:48:04
Station Antwerpen-Linkeroever 2 door Peter74
Vandaag om 14:41:43
Onze 3d printer door MartinH0
Vandaag om 14:34:21
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:19:18
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:05:25
ex AVT geluidsmodules in 2021 weer verkrijgbaar bij Uhlenbrock door ATB
Vandaag om 13:54:10
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Wim Vink
Vandaag om 13:48:04
wachtsein (duits bedrijf) waar te plaatsen op de baan door Glimworm
Vandaag om 13:19:08
BNLS werkspoor - NS 3908 door prutser
Vandaag om 13:14:47
Werkplaats - (Baanplan H0) door edwin1974
Vandaag om 13:09:40
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Paulus1201
Vandaag om 12:35:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorzeven
Vandaag om 12:14:32
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door NTeering
Vandaag om 12:08:35
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Petertrein81
Vandaag om 12:05:30
Messing laddertje met precies gelijke sporten door Pauldg
Vandaag om 11:38:23
Stijgingspercentage door skiptram
Vandaag om 11:29:13
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door Esufreak
Vandaag om 11:08:05
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 10:51:18
Zimo decoder MX633, CV60 verandert niet de lichtintensiteit. door Bahn-AG
Vandaag om 10:41:55
  

Auteur Topic: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)  (gelezen 12513 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1625
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2012, 17:06:33 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #16 Gepost op: 14 november 2012, 15:12:43 »
De fietsen-RD is van na 1985 toen de keukens werden gesloten. En als er in het spoorboekje toen nog wel kop-en-schotel stonden, neem ik aan dat er sindsdien een ICR BDK voor werd gebruikt.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 263
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #17 Gepost op: 19 november 2012, 22:59:03 »
Nog een mooie foto gevonden op DSO
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6157247,6157459#msg-6157459

DSO
Forum
Historische bahn
Onderwerp: (Fast) Nur Alltagsbetrieb im Raum Goslar in den 70er Jahren
En dan een beetje naar beneden scrollen


Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8453
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2013, 10:14:39 »
Op Drehscheibe worden ze weer bruin gebakken vandaag...

103 met plan D's...

Overigens is die 218 geen 218 maar een 216...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3333
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2013, 10:51:00 »
een 103 had ik nooit verwacht. De 141 met achteraan nog een stukgoedwagen is ook wel leuk...

dirkjan

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1625
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2013, 21:49:21 »
Zo zie je maar: waar maken we ons eigenlijk druk om  :-\  :D

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8453
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #21 Gepost op: 05 november 2016, 22:27:21 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

Neem gerust een Plan D-RD. Zag vandaag op FB een interessant filmpje voorbij komen waarin diverse treinen in Hengelo in 1973. Hieronder ook een Plan D-RD die tijdens de locwisseling met de blauwe 1141 van trein 2247 afging. Samenstelling tot Hgl (vanuit Asd) was dus: 1141+RD+B+B+B+A+B+D. Alle 6 zitrijtuigen Plan D, de D uiteraard een Stalen D.
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1625
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #22 Gepost op: 06 november 2016, 20:37:43 »
Mooie aanvulling 'Poes, dankjewel!

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 585
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #23 Gepost op: 21 augustus 2018, 14:34:06 »
Toen ik een jaar of 6 geleden begon met modelspoor, heb ik gekozen om naar aanleiding van dit topic meteen digitaal in te stappen met de genoemde startset, daarbij meteen de twee B's en Stalen D gekocht en wat later ook een BR220.

Nu wil ik op mijn toekomstige grens station de loc wissel gaan nabootsen maar ook het in en uit de trein rangeren van de RD. Voorlopig gebruik ik de Plan D RD uit de startset, want de Plan E RD is bijna niet aan te komen op dit moment. Ik lees dat van Asd tot Hgl de samenstelling was loc+RD+B+B+B+A+B+D, in Hengelo werd dan simpel de loc en RD afgekoppeld en de BR220 aangekoppeld. Hoe was dit op de terug weg? Mij lijkt het meest logisch: loc+D+B+A+B+B+B+RD, dus bij de loc wissel de RD achterop de trein plaatsen. Dan hoeft er namelijk bij kopmaken op Asd niet meer met de RD gerangeerd te worden. Of werd te combinatie: loc+RD+D+B+A+B+B+B, zodat op Hgl zo snel mogelijk weer vertrokken kon worden?

Groeten Edwin.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2018, 13:43:33 »
Zie eerste bericht in dit draadje:
Trein 1528/2244 Hengelo-Amsterdam: 1100/1200/1300+D+B+A+B+B+B+RD
RD achterop dus.
Niels

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 585
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #25 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:02:38 »
Ah excuus, overheen gelezen, toch bedankt (y)

Groeten Edwin.