Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 21:38:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
Vandaag om 21:28:37
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Joz
Vandaag om 21:20:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
Vandaag om 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
Vandaag om 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:51:10
diorama, voor lange treinen. door JohnRobertGrunn
Vandaag om 20:25:07
Les Billards du Vivarais door Frank 123
Vandaag om 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 19:59:22
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:20:47
Gewoon wat busfoto's door Keska
Vandaag om 19:20:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
  

Auteur Topic: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)  (gelezen 15466 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2458
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2012, 17:06:33 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #16 Gepost op: 14 november 2012, 15:12:43 »
De fietsen-RD is van na 1985 toen de keukens werden gesloten. En als er in het spoorboekje toen nog wel kop-en-schotel stonden, neem ik aan dat er sindsdien een ICR BDK voor werd gebruikt.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 335
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #17 Gepost op: 19 november 2012, 22:59:03 »
Nog een mooie foto gevonden op DSO
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6157247,6157459#msg-6157459

DSO
Forum
Historische bahn
Onderwerp: (Fast) Nur Alltagsbetrieb im Raum Goslar in den 70er Jahren
En dan een beetje naar beneden scrollen


Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2013, 10:14:39 »
Op Drehscheibe worden ze weer bruin gebakken vandaag...

103 met plan D's...

Overigens is die 218 geen 218 maar een 216...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2013, 10:51:00 »
een 103 had ik nooit verwacht. De 141 met achteraan nog een stukgoedwagen is ook wel leuk...

dirkjan

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2458
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2013, 21:49:21 »
Zo zie je maar: waar maken we ons eigenlijk druk om  :-\  :D

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #21 Gepost op: 05 november 2016, 22:27:21 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

Neem gerust een Plan D-RD. Zag vandaag op FB een interessant filmpje voorbij komen waarin diverse treinen in Hengelo in 1973. Hieronder ook een Plan D-RD die tijdens de locwisseling met de blauwe 1141 van trein 2247 afging. Samenstelling tot Hgl (vanuit Asd) was dus: 1141+RD+B+B+B+A+B+D. Alle 6 zitrijtuigen Plan D, de D uiteraard een Stalen D.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2458
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #22 Gepost op: 06 november 2016, 20:37:43 »
Mooie aanvulling 'Poes, dankjewel!

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #23 Gepost op: 21 augustus 2018, 14:34:06 »
Toen ik een jaar of 6 geleden begon met modelspoor, heb ik gekozen om naar aanleiding van dit topic meteen digitaal in te stappen met de genoemde startset, daarbij meteen de twee B's en Stalen D gekocht en wat later ook een BR220.

Nu wil ik op mijn toekomstige grens station de loc wissel gaan nabootsen maar ook het in en uit de trein rangeren van de RD. Voorlopig gebruik ik de Plan D RD uit de startset, want de Plan E RD is bijna niet aan te komen op dit moment. Ik lees dat van Asd tot Hgl de samenstelling was loc+RD+B+B+B+A+B+D, in Hengelo werd dan simpel de loc en RD afgekoppeld en de BR220 aangekoppeld. Hoe was dit op de terug weg? Mij lijkt het meest logisch: loc+D+B+A+B+B+B+RD, dus bij de loc wissel de RD achterop de trein plaatsen. Dan hoeft er namelijk bij kopmaken op Asd niet meer met de RD gerangeerd te worden. Of werd te combinatie: loc+RD+D+B+A+B+B+B, zodat op Hgl zo snel mogelijk weer vertrokken kon worden?

Groeten Edwin.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2452
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2018, 13:43:33 »
Zie eerste bericht in dit draadje:
Trein 1528/2244 Hengelo-Amsterdam: 1100/1200/1300+D+B+A+B+B+B+RD
RD achterop dus.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #25 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:02:38 »
Ah excuus, overheen gelezen, toch bedankt (y)

Groeten Edwin.