Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door tijgernootje
Vandaag om 15:30:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door defender
Vandaag om 15:27:46
Rijnstraat door tijgernootje
Vandaag om 15:23:22
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Ronald69
Vandaag om 15:07:50
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door MOVisser
Vandaag om 15:04:32
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 15:02:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Montanbahn
Vandaag om 14:59:53
Molenbaan (werktitel) door tijgernootje
Vandaag om 14:53:09
Aanpassen baanplan bestaande baan door tijgernootje
Vandaag om 14:18:25
Artitec vierdeurs stalen D door spoorzeven
Vandaag om 13:52:51
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 13:44:44
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:39:29
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:03:33
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 12:30:03
US diorama in H0 door Bertje B
Vandaag om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:17
Zolderbaan 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:51
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:52:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:44:44
  

Auteur Topic: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)  (gelezen 16538 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2894
  • Twentelijn 1968-1980
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #15 Gepost op: 10 November 2012, 17:06:33 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #16 Gepost op: 14 November 2012, 15:12:43 »
De fietsen-RD is van na 1985 toen de keukens werden gesloten. En als er in het spoorboekje toen nog wel kop-en-schotel stonden, neem ik aan dat er sindsdien een ICR BDK voor werd gebruikt.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 344
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #17 Gepost op: 19 November 2012, 22:59:03 »
Nog een mooie foto gevonden op DSO
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6157247,6157459#msg-6157459

DSO
Forum
Historische bahn
Onderwerp: (Fast) Nur Alltagsbetrieb im Raum Goslar in den 70er Jahren
En dan een beetje naar beneden scrollen


Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #18 Gepost op: 10 March 2013, 10:14:39 »
Op Drehscheibe worden ze weer bruin gebakken vandaag...

103 met plan D's...

Overigens is die 218 geen 218 maar een 216...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #19 Gepost op: 10 March 2013, 10:51:00 »
een 103 had ik nooit verwacht. De 141 met achteraan nog een stukgoedwagen is ook wel leuk...

dirkjan

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2894
  • Twentelijn 1968-1980
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #20 Gepost op: 11 March 2013, 21:49:21 »
Zo zie je maar: waar maken we ons eigenlijk druk om  :-\  :D

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #21 Gepost op: 05 November 2016, 22:27:21 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

Neem gerust een Plan D-RD. Zag vandaag op FB een interessant filmpje voorbij komen waarin diverse treinen in Hengelo in 1973. Hieronder ook een Plan D-RD die tijdens de locwisseling met de blauwe 1141 van trein 2247 afging. Samenstelling tot Hgl (vanuit Asd) was dus: 1141+RD+B+B+B+A+B+D. Alle 6 zitrijtuigen Plan D, de D uiteraard een Stalen D.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2894
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #22 Gepost op: 06 November 2016, 20:37:43 »
Mooie aanvulling 'Poes, dankjewel!

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #23 Gepost op: 21 August 2018, 14:34:06 »
Toen ik een jaar of 6 geleden begon met modelspoor, heb ik gekozen om naar aanleiding van dit topic meteen digitaal in te stappen met de genoemde startset, daarbij meteen de twee B's en Stalen D gekocht en wat later ook een BR220.

Nu wil ik op mijn toekomstige grens station de loc wissel gaan nabootsen maar ook het in en uit de trein rangeren van de RD. Voorlopig gebruik ik de Plan D RD uit de startset, want de Plan E RD is bijna niet aan te komen op dit moment. Ik lees dat van Asd tot Hgl de samenstelling was loc+RD+B+B+B+A+B+D, in Hengelo werd dan simpel de loc en RD afgekoppeld en de BR220 aangekoppeld. Hoe was dit op de terug weg? Mij lijkt het meest logisch: loc+D+B+A+B+B+B+RD, dus bij de loc wissel de RD achterop de trein plaatsen. Dan hoeft er namelijk bij kopmaken op Asd niet meer met de RD gerangeerd te worden. Of werd te combinatie: loc+RD+D+B+A+B+B+B, zodat op Hgl zo snel mogelijk weer vertrokken kon worden?

Groeten Edwin.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #24 Gepost op: 23 August 2018, 13:43:33 »
Zie eerste bericht in dit draadje:
Trein 1528/2244 Hengelo-Amsterdam: 1100/1200/1300+D+B+A+B+B+B+RD
RD achterop dus.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #25 Gepost op: 23 August 2018, 14:02:38 »
Ah excuus, overheen gelezen, toch bedankt (y)

Groeten Edwin.