Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 10-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:54:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:54:48
Artitec 3737, rijdt slecht op Fleischmann rails. Betere opties? door Carel Ruysink
Vandaag om 08:50:10
VERPLAATST: Artitec 3737, rijdt slecht op Fleischmann rails. Betere opties? door Reinout van Rees
Vandaag om 08:43:27
Baan in Los Angeles door Chris Westerduin
Vandaag om 08:40:59
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:28:16
Eurospoor 2018 door NS8714
Vandaag om 08:20:13
Lenz wissels aansturen met servo's,maar welke servo's werken met een multimuis door Timo
Vandaag om 08:16:20
Stilstaande loc wordt niet gedetecteerd door bezetmelder door Timo
Vandaag om 08:14:03
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald Hofmeester
Vandaag om 08:01:25
Rijnstraat door SimonSt
Vandaag om 07:24:24
Heen, En en Weer door Falkenberg
Vandaag om 06:53:49
Raadplaatje door spoorzeven
Vandaag om 06:00:54
Roco motor defect of koolborstelprobleem? door Biesje
Vandaag om 03:32:45
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 02:27:06
Roco NS 200/300 Sik openen. Art.nr. 4153 door locojack
Vandaag om 00:06:08
Eerste serieuze ervaring met modelbouw - Fotodijkje in aanbouw door Spelfaut
Vandaag om 00:05:38
Ecos kan decoder niet detecteren. door Jan-Peter
12 november 2018, 23:48:19
Mara Harbor door Martin Welberg
12 november 2018, 23:40:24
LS NS fiets/bagage rijtuig D/Df van modeltreinexpress exclusief door ad.M
12 november 2018, 23:30:05
NL baan: Frotterdam in h0 door Joran
12 november 2018, 23:11:32
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
12 november 2018, 22:47:30
Projekt 083-338 door 44
12 november 2018, 22:37:41
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
12 november 2018, 21:59:10
  

Auteur Topic: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)  (gelezen 10716 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1287
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2012, 17:06:33 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3803
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #16 Gepost op: 14 november 2012, 15:12:43 »
De fietsen-RD is van na 1985 toen de keukens werden gesloten. En als er in het spoorboekje toen nog wel kop-en-schotel stonden, neem ik aan dat er sindsdien een ICR BDK voor werd gebruikt.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #17 Gepost op: 19 november 2012, 22:59:03 »
Nog een mooie foto gevonden op DSO
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6157247,6157459#msg-6157459

DSO
Forum
Historische bahn
Onderwerp: (Fast) Nur Alltagsbetrieb im Raum Goslar in den 70er Jahren
En dan een beetje naar beneden scrollen


Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2013, 10:14:39 »
Op Drehscheibe worden ze weer bruin gebakken vandaag...

103 met plan D's...

Overigens is die 218 geen 218 maar een 216...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2846
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2013, 10:51:00 »
een 103 had ik nooit verwacht. De 141 met achteraan nog een stukgoedwagen is ook wel leuk...

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1287
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2013, 21:49:21 »
Zo zie je maar: waar maken we ons eigenlijk druk om  :-\  :D

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #21 Gepost op: 05 november 2016, 22:27:21 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

Neem gerust een Plan D-RD. Zag vandaag op FB een interessant filmpje voorbij komen waarin diverse treinen in Hengelo in 1973. Hieronder ook een Plan D-RD die tijdens de locwisseling met de blauwe 1141 van trein 2247 afging. Samenstelling tot Hgl (vanuit Asd) was dus: 1141+RD+B+B+B+A+B+D. Alle 6 zitrijtuigen Plan D, de D uiteraard een Stalen D.
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1287
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #22 Gepost op: 06 november 2016, 20:37:43 »
Mooie aanvulling 'Poes, dankjewel!

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 516
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #23 Gepost op: 21 augustus 2018, 14:34:06 »
Toen ik een jaar of 6 geleden begon met modelspoor, heb ik gekozen om naar aanleiding van dit topic meteen digitaal in te stappen met de genoemde startset, daarbij meteen de twee B's en Stalen D gekocht en wat later ook een BR220.

Nu wil ik op mijn toekomstige grens station de loc wissel gaan nabootsen maar ook het in en uit de trein rangeren van de RD. Voorlopig gebruik ik de Plan D RD uit de startset, want de Plan E RD is bijna niet aan te komen op dit moment. Ik lees dat van Asd tot Hgl de samenstelling was loc+RD+B+B+B+A+B+D, in Hengelo werd dan simpel de loc en RD afgekoppeld en de BR220 aangekoppeld. Hoe was dit op de terug weg? Mij lijkt het meest logisch: loc+D+B+A+B+B+B+RD, dus bij de loc wissel de RD achterop de trein plaatsen. Dan hoeft er namelijk bij kopmaken op Asd niet meer met de RD gerangeerd te worden. Of werd te combinatie: loc+RD+D+B+A+B+B+B, zodat op Hgl zo snel mogelijk weer vertrokken kon worden?

Groeten Edwin.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1796
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2018, 13:43:33 »
Zie eerste bericht in dit draadje:
Trein 1528/2244 Hengelo-Amsterdam: 1100/1200/1300+D+B+A+B+B+B+RD
RD achterop dus.
Niels

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 516
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #25 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:02:38 »
Ah excuus, overheen gelezen, toch bedankt (y)

Groeten Edwin.