Doel:€250.00
Donaties:€122.50

Per saldo:€-127.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-01-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door Misha
Vandaag om 05:36:09
Amsterdam Weesperpoort als nieuw station door Tulpendaal
Vandaag om 05:26:06
Jos en Sven bouwen een nieuw H0e diorama voor Rail 2019 door Tulpendaal
Vandaag om 05:18:56
Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd......... door henk
Vandaag om 05:06:25
Tramfabriek 2019 door ArjanB
Vandaag om 01:56:43
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:49:06
Jagerndorfer 2019 door Dion
Vandaag om 00:42:09
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 00:04:56
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
23 januari 2019, 23:47:55
Roco 1122 ruikt naar koolborstels en olie door Christoph
23 januari 2019, 23:34:48
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
23 januari 2019, 23:33:15
LS Models, STVA (NS) autotransportwagens door Falkenberg
23 januari 2019, 23:31:48
Exacttrain 2019 door Falkenberg
23 januari 2019, 23:30:17
Communicatie Decoder Pro en Intellibox Basic door HaWe
23 januari 2019, 23:19:13
Ecos2 en Artitec Hondekop hebben ruzie door Wijbe
23 januari 2019, 23:17:09
Hoekdiorama door T.Spat
23 januari 2019, 23:07:00
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door rolfm
23 januari 2019, 23:05:01
omBC in messing. door EFM
23 januari 2019, 22:54:34
Rijnstraat door Sven
23 januari 2019, 22:53:10
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
23 januari 2019, 22:45:53
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door gdh
23 januari 2019, 22:43:51
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 januari 2019, 22:29:38
Herstellen van locomotieven na stilstand van 20 tot 30 jaren door NS264
23 januari 2019, 22:26:53
ESU 2019 door Marcel112
23 januari 2019, 22:20:56
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door RobbertJan
23 januari 2019, 22:16:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Lucf
23 januari 2019, 21:39:22
Brawa Br 643.2 talent euregiobahn 0720 door ltmdepot
23 januari 2019, 21:35:28
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door Krokodil68
23 januari 2019, 21:32:44
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door bernhard67
23 januari 2019, 21:23:02
RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen) door PlanE
23 januari 2019, 21:20:41
  

Auteur Topic: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)  (gelezen 11189 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1303
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2012, 17:06:33 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3807
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #16 Gepost op: 14 november 2012, 15:12:43 »
De fietsen-RD is van na 1985 toen de keukens werden gesloten. En als er in het spoorboekje toen nog wel kop-en-schotel stonden, neem ik aan dat er sindsdien een ICR BDK voor werd gebruikt.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 240
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #17 Gepost op: 19 november 2012, 22:59:03 »
Nog een mooie foto gevonden op DSO
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6157247,6157459#msg-6157459

DSO
Forum
Historische bahn
Onderwerp: (Fast) Nur Alltagsbetrieb im Raum Goslar in den 70er Jahren
En dan een beetje naar beneden scrollen


Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2013, 10:14:39 »
Op Drehscheibe worden ze weer bruin gebakken vandaag...

103 met plan D's...

Overigens is die 218 geen 218 maar een 216...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2855
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2013, 10:51:00 »
een 103 had ik nooit verwacht. De 141 met achteraan nog een stukgoedwagen is ook wel leuk...

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1303
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2013, 21:49:21 »
Zo zie je maar: waar maken we ons eigenlijk druk om  :-\  :D

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #21 Gepost op: 05 november 2016, 22:27:21 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

Neem gerust een Plan D-RD. Zag vandaag op FB een interessant filmpje voorbij komen waarin diverse treinen in Hengelo in 1973. Hieronder ook een Plan D-RD die tijdens de locwisseling met de blauwe 1141 van trein 2247 afging. Samenstelling tot Hgl (vanuit Asd) was dus: 1141+RD+B+B+B+A+B+D. Alle 6 zitrijtuigen Plan D, de D uiteraard een Stalen D.
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1303
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #22 Gepost op: 06 november 2016, 20:37:43 »
Mooie aanvulling 'Poes, dankjewel!

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 521
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #23 Gepost op: 21 augustus 2018, 14:34:06 »
Toen ik een jaar of 6 geleden begon met modelspoor, heb ik gekozen om naar aanleiding van dit topic meteen digitaal in te stappen met de genoemde startset, daarbij meteen de twee B's en Stalen D gekocht en wat later ook een BR220.

Nu wil ik op mijn toekomstige grens station de loc wissel gaan nabootsen maar ook het in en uit de trein rangeren van de RD. Voorlopig gebruik ik de Plan D RD uit de startset, want de Plan E RD is bijna niet aan te komen op dit moment. Ik lees dat van Asd tot Hgl de samenstelling was loc+RD+B+B+B+A+B+D, in Hengelo werd dan simpel de loc en RD afgekoppeld en de BR220 aangekoppeld. Hoe was dit op de terug weg? Mij lijkt het meest logisch: loc+D+B+A+B+B+B+RD, dus bij de loc wissel de RD achterop de trein plaatsen. Dan hoeft er namelijk bij kopmaken op Asd niet meer met de RD gerangeerd te worden. Of werd te combinatie: loc+RD+D+B+A+B+B+B, zodat op Hgl zo snel mogelijk weer vertrokken kon worden?

Groeten Edwin.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1811
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2018, 13:43:33 »
Zie eerste bericht in dit draadje:
Trein 1528/2244 Hengelo-Amsterdam: 1100/1200/1300+D+B+A+B+B+B+RD
RD achterop dus.
Niels

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 521
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #25 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:02:38 »
Ah excuus, overheen gelezen, toch bedankt (y)

Groeten Edwin.