Ja de meeste huizen zijn hier van hout omdat het hier erg duur is om ze te bouwen zo als in Nederland. De mensen daar had iets minder dan 2 uur om uit hun huis weg te gaan voor dat de vuurzee daar was. En die auto is in vlammen opgegaan. Ze hadden niet allemaal de tijd om alles me te nemen.
en wanneer je daar als inwoner last van hebt denk er dan over om een andere omgeving te zoeken
Het zal er wel op neerkomen, dat je een vergunning of zoiets nodig bent, om de stad in te mogen. Dat kost dus geld. Daarnaast kun je vragen stellen bij het weren van voertuigen enkel op basis van de leeftijd, het is wel een makkelijke, maar geen objectieve grens als het om vervuiling gaat. Je zou je voor kunnen stellen dat een auto welke op 30 december 2000 (ik noem maar wat) zijn kenteken heeft gekregen geweerd wordt, terwijl eenzelfde auto met een kenteken van 2 januari 2001 mag wel de stad in mag?Het toont wel weer aan dat de politiek in NL maar wat doet: op een groot aantal snelwegen wordt de max. snelheid naar 130 verhoogd (hoezo milieu?). De kosten die daarbij horen (denk alleen aan de nieuwe verkeersborden) zijn, zullen niet mis zijn. En ik maar denken, dat we moeten bezuinigen...