Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Br 38 Piko Superen. door Prutsert
Vandaag om 16:00:58
schok bij vertrek door Hasenwald
Vandaag om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51

Auteur Topic: De forensentaks, ja of nee.  (gelezen 14771 keer)

Alexander

• Offline Offline
Re:De forensentaks, ja of nee.
« Reactie #60 Gepost op: 31 May 2012, 23:15:04 »
De meeste mensen kunnen geld maar 1 keer uitgeven.
En het hele verhaal van meer belasting om woningmarkten weer aan de gang te krijgen klopt gewoon niet, wat je ook doet, of niet doet het gaat meer kosten.

En geld dat direct naar Brussel / Den Haag gaat verdwijnt uit de economie, dus gaat geen mensen aan het werk houden.
Bovendien wordt Europees denken daan aantrekkelijker, dus verdwijnt er nog meer geld over de grens, dus uit de Nederlandse economie.

Denk maar aan de verhoging van de luchtvaartbelastingen in Nederland, die een jaartje later weer werd teruggedraaid omdat men de veel goedkopere vliegvelden over de grens ontdekte. Een vergeten lesje economie van de wijzen in Den Haag.

Maar in Den Haag blijft men een welvaartsexplosie beloven, terwijl het tegenovergestelde al heel wat jaren aan de gang is. Maar Nederland blijft op de zelfde figuren kiezen...

Gert Arkema

• Online Online
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #61 Gepost op: 31 May 2012, 23:16:17 »
En daarbij komt nog een heel ander aspect; we kunnen met z'n allen wel goud geld gaan investeren in spaarlampen voor een nationale bezuiniging op energie van zeg eens 50%, maar als één forens elke dag zo'n 100 km verreist heeft hij in z'n uppie de jaarlijkse energiebesparing van een hele woonwijk al weer opgesoupeerd, zeker als hij elektrisch rijdt  ;D . Dus ik zeg ook ja.

En stap overigens morgen weer lekker op de fiets naar m'n werk
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #62 Gepost op: 31 May 2012, 23:29:01 »
En geld dat direct naar Brussel / Den Haag gaat verdwijnt uit de economie, dus gaat geen mensen aan het werk houden.
Bovendien wordt Europees denken daan aantrekkelijker, dus verdwijnt er nog meer geld over de grens, dus uit de Nederlandse economie.

En dat er bergen geld vanuit Europa terecht komen in de Nederlandse economie, om nog maar te zwijgen van internationaal geld dat via de handel en diensten in de Nederlandse economie terecht komt, dat negeer je maar even selectief?

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 31 May 2012, 23:38:42 »
Ach, we kunnen er lang en breed over praten, maar wat de overheid in gedachten heeft wordt vaak toch min of meer doorgedrukt. Dat de forensentax ingevoerd gaat worden is misschien te kort door de bocht om dat nu direct te kunnen zeggen, maar het door de overheid teveel uitgegeven geld zal uit de lengte of uit de breedte komen. Misschien stapt de overheid wel af van de forensentax, maar gaat het belasting invoeren voor buitengemeentelijke activiteiten (om maar eens een raar idee te opperen). Het rare aan de forensentax is de reden waarmee het omkleed wordt; mensen stimuleren dichter bij huis te werken. Soms vraag ik me wel eens af of de hoog intelligente heren in Den Haag niet doorschieten naar complete idiotie, aangezien ze echt geloven dat wij dit soort redenen daadwerkelijk zouden slikken voor zoete koek. Vraag de gemiddelde forens die dagelijks in de file staat of weer eens een vertraging heeft met het openbaar vervoer of hij/zij niet liever thuis zou werken en het antwoord is pertinent ja. Helaas is de meeste bedrijvigheid toch echt te vinden in de randstad en zijn dat de conglomeraties waar zich de meeste arbeidsintensie werkzaamheden voordoen. Dus je wordt infrastructureel gezien alleen al aangetrokken tot de plekken waar het meeste werk is. En ik kan je zeggen dat het echt niet in Sellingen of Tietjerksteradeel is. Dus de overgrote meerderheid wordt gewoon geacht te forensen, simpelweg omdat er geen (passend) werk is dichterbij huis.

Goed, ook even mijn frustratie over de idioterie van de reden van de forensentax van me afgeschreven. En ja, wat de overheid verspilt moet de burger goedmaken, dus ik maak me dan ook geen ilussies dat het geld niet op de 1 of andere manier van ons afgetroggeld zal worden. Wel heb ik alvast een paar bezuinigingstips, gewoon van "oma weet raad" en andere oudhollandsche goede gewoonten die met de jaren zijn gesleten;

Als je geld hebt om rond te komen, maar geen geld voor leuke dingen, dan ga je geen leuke dingen doen (dus niet nog een nieuw popfestival die als paddestoelen uit de grond schieten subsidieëren, bezuinigen op al die honderden theathergezelschappen die handenvol met geld kosten, etc., etc.).

Vind je geld wat nog niet is uitgegeven, dan los je daar eerst je schulden mee af (1 miljard niet gebruikt door Ns/Prorail? Jammer dan, volgende keer beter. Nu eerst even het huishoudboekje op orde).

Dan; geen geld meer voor onzinnige projecten zoals statusprojecten; dus: geen geld in de hsl pompen op welke manier dan ook, dan maar een paar minuten later in Parijs. Andere onzinprojecten maar gewoon even laten rusten, straks is er misschien wel weer geld.

Verder; de broekriem aantrekken zal moeten, maar verkoop geen onzin, daar is niemand bij gebaat.

Wachtgeld voor de kamerleden direct afschaffen. Wat een klinklare onzin. Dan maar mensen zoeken die niet hun baan opzeggen voor het geld, maar gemotiveerd zijn om 4 jaar in de kamer hun ding te doen, om daarna eigenhandig en eervol door te stromen naar een vervolgfunctie.

En voor mij als laatste: Alle bonussen in de top met 200 % belasten. Die achterlijke bonuscultuur moet op de schop en blijkbaar leren onze captains of industie slecht en verkwisten ze het geld van eerzame burgers en medewerkers. Prima, wie niet luisteren wil moet voelen.

Goh, ik denk dat ik een prima minister president zou zijn. Oh ja, zou wel alle modeltreinen onbelast laten, dat dient tenslotte werkelijk een goed doel (geef het volk brood en spelen en ze houden zich rustig ;D)
« Laatst bewerkt op: 31 May 2012, 23:45:49 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #64 Gepost op: 31 May 2012, 23:41:12 »
Goh, ik denk dat ik een prima minister president zou zijn.

Nu alleen nog een passend land zien te vinden...  ;D

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 31 May 2012, 23:41:51 »
Ik hoorde iets over utopia ;D
Spoor 0 adept

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #66 Gepost op: 31 May 2012, 23:42:50 »
Tomassonia, momenteel nog bekend onder de Latijnse naam 'terra incognita'....  ;D

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 31 May 2012, 23:43:16 »
Dat wel natuurlijk :P ;D Had ook zitten denken aan Kanslozië, ligt in de buurt van Mongolië ;D ;D ;D
Spoor 0 adept

Alexander

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 31 May 2012, 23:47:20 »
Extra belastingen verdwijnen toch echt richting Brussel en Den Haag, en kan ik niet in een Nederlandse winkel uitgeven om de mensen in de winkel, en achterligende bevoorrading aan het werk te houden.

En internationaal geld voor handel en diensten geef ik voor mijn werk selectief uit in Antwerpen en Bremen omdat dat toch echt goedkoper en gemakkelijker is. En ja, dat geld verdwijnt toch echt uit Nederland, en houdt minder mensen in Nederland aan het werk.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 31 May 2012, 23:49:15 »
It's a conspiracy man! >:(
Spoor 0 adept

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #70 Gepost op: 31 May 2012, 23:58:07 »
Ik denk dat je iets niet helemaal begrijpt.  ;)

Let op.

Bedrijf x heeft de zaak in Den Haag. Werknemer woont in Rotterdam. Werknemer heeft morgen een klus in Dordrecht.
Werknemer neemt de bus naar huis mee, omdat hij de dag daarna sneller in Dordrecht is, minder aanrijkosten voor de klant, meer productiviteit etc.

Fiscaal gezien: de rit Den Haag-Rotterdam is woon-werkverkeer. Dus belasting heffing door prutser de Jager. Ook al is de bus niet prive te gebruiken. Dus bijtelling.

Dit soort situaties gaat nog veel meer ontstaan. >:(

Niet voor mij overigens, ik krijg toch heel weinig vergoeding (5ct/km met een max van 30, woon 57 km van werk). Dus zal mij relatief weinig kosten.

Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Als de werknemer een auto van de zaak heefis dir hele verhaal niet ter zake doende..hij heeft geen km vergoeding maar alleen bijtelling.....heb ik ook op m'n bedrijfsbus terwijl die prive niet gebruikt wordt  ???

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #71 Gepost op: 01 June 2012, 00:00:40 »
Wordt er überhaupt wel nagedacht over wat voor invloed dit heeft:
1 op het effect van reizen per OV?
Ja, daar is over nagedacht: Sinds de invoering van de chipkaart is toch al zo'n 10 tot 20 % van de reizigers weggepest, de reizigers die de keus hadden tussen auto of OV en voor het laatste kozen vanwege een bepaalde reden. Dus nee, ik zie weinig gevolgen voor het OV-gebruik: de reizigers die echt niet anders kunnen zijn al overgebleven.
2 blijft deze belasting bestaan nadat de crisis weg is?
Natuurlijk!

@ Tomasso: natuurlijk slikt half Nederland dit voor zoete koek, anders hadden we al wel meer protesten gehoord.
Heel veel mensen weten waarschijnlijk ook niet dat dit juist een regelrechte steek in de rug is van veel mensen: in de jaren '80, met een torenhoge woningnood, werden er vele premie-woningen gebouwd in steden die toen als overloopgemeentes van drukke grotere steden beschouwd werden. Werken deed je maar in de grote stad, maar alsjeblieft: ga er niet wonen, dat doe je maar ergens anders.

Zodoende werden er, gelokt door enorme subsidies heel veel mensen naar 1 bepaalde gemeente rondom (bijvoorbeeld) Amsterdam getrokken: de huizen die daar gebouwd werden konden met enorme subsidie aangekocht worden en daar is ook de reiskostenvergoeding vandaan gekomen.

Nu, 30 jaar later, zijn al die mensen uit de grote stad vertrokken om ergens anders te wonen en forensen ze met reiskostenvergoeding heen en weer naar hun werk.

Dat laatste hadden al die mensen eigenlijk niet moeten doen, zo las ik laatst ergens letterlijk. Mensen moeten maar dichter bij hun werk gaan wonen.

Om het ook eens op mezelf te betrekken: wat ik nooit begrepen heb is waarom ik bij m'n vorige baan en m'n huidige baan geen reiskostenvergoeding naar daadwerkelijke kosten krijg, maar er respectievelijk 35 % en 25 % van overhoud.

Als ze dan willen bezuinigen, haal dat extraatje dan weg.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 01 June 2012, 01:22:51 »
Wat een gelul, Almere - Amsterdam levert geen 3000 nkm per maandf op aan reiskosten..die km en vergoeding zijn te verwaarlozen..

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 01 June 2012, 01:24:04 »
En daarnaast het is geen tax maar een aftrek die ze schrappen..........................LB

Olav

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 01 June 2012, 06:55:51 »
Olav,

Google eens op de nieuwe regeling.
Mensen die een bus nodig hebben voor het werk, zoals loodgieter, timmerman enz.,
vallen buiten de regeling.

Gaat je werkgever wel kosten rekenen, zoek dan een ander!

Tinus.

Dat klopt, maar het gaat om het "woon-werkverkeer". Dus niet de kilometers van en naar de klus. En inderdaad zoals al elders geopperd, het specifieke is bijtelling. Maar ook dat kost geld.
« Laatst bewerkt op: 01 June 2012, 07:02:01 door Olav »
Groeten

Olav