H schreef o.a.: Centrales die MM27/28 wel ondersteunen zijn o.a. ESU ECoS en TAMS EasyControl. De TAMS is gelijk aan de Intellibox maar wel goedkoper. Ook de nog op de markt te brengen Commander van Viessmann ondersteund MM27/28. De ECoS en Commander zijn veelzijdiger dan de IB.
Henk, ik zou eigenlijk niet weten wat de zwakke punten zijn van een Intellibox, mijn Intellibox werkt al vanaf 1999 en hij staat iedere dag aan, vakanties uitgezonderd. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. En reken er maar op dat hij regelmatig mis(ge)bruikt wordt.
.... maar de 6021 .......heel wat vergevingsgezinder dan de IB
Van de eerste waren beide processors zo dood als een pier. Niet meer te redden, aangezien dat voor mij net een stap te diep gaat.
Toch wel frappant, aangezien ik dit jaar twee 6021'ers in de reparatie heb gehad.Beide waarschijnlijk defect doordat de trafo op de baanklemmen was aangesloten.Van de eerste waren beide processors zo dood als een pier. Niet meer te redden, aangezien dat voor mij net een stap te diep gaat.Van de tweede waren beide eindtransistors opgeblazen. Die kon ik repareren met de eindtorren uit het eerste exemplaar.
Märklin 502780 PROZESSOR DIL 40 prijs : 13,10 €Märklin 502590 MKL 50259 V24 prijs : 17,54 €Niet voor particulieren.
Je kunt ze als particulier wel kopen. Ik ben er naar op zoek geweest, maar dan blijkt dat je er minstens 100 tegelijk moet bestellen. En dan ben je er nog niet, want ze zijn "kaal". Je moet er nog een stukje software in prakken, en waar haal je dat vandaan? Dat bedoel ik allemaal met: voor mij net een stap te diep.
Heb je behoorlijk verkeerd gezocht. ............., alleen levert men niet aan pariculieren.