Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Depot + vervolg Vlieringen-2
door
Hans Reints
Vandaag
om 23:16:02
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:03:37
Draadbreuk in draaischijf aandrijving
door
saskia
Vandaag
om 23:01:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:57:45
AI is (gelukkig) nog niet perfect
door
MOVisser
Vandaag
om 22:47:50
20 jaar BNLS
door
1200blauw
Vandaag
om 22:30:02
lais dcc decoder aan sluiten
door
Biesje
Vandaag
om 22:25:45
Station Roodeschool
door
Huup
Vandaag
om 22:16:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 22:10:43
Lichtprintjes NS2400
door
patrick
Vandaag
om 21:51:00
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
door
bernhard67
Vandaag
om 21:42:38
Raadplaatje
door
Keska
Vandaag
om 21:41:02
Piko NS1100, materieelbespreking
door
cor_b
Vandaag
om 21:30:55
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 21:23:23
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
GD
Vandaag
om 21:11:12
Nahmertaler Kleinbahn
door
GD
Vandaag
om 21:04:25
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 20:57:54
Rails roestig verven
door
ruudns
Vandaag
om 19:34:43
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 19:21:49
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 19:12:10
Plan E - 2023 oplage
door
Petertje
Vandaag
om 18:58:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 18:44:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:39:36
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 16:35:45
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg'
door
Zillertalbahn002
Vandaag
om 16:31:44
Railcom zender bouwen
door
AP3737
Vandaag
om 16:19:27
Roco bd218 162-6 doet 't niet meer
door
Ronald69
Vandaag
om 16:10:55
onderzoeksrapport ontsporing Ertstrein
door
VictorPM
Vandaag
om 14:45:42
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III
door
bask185
Vandaag
om 14:35:23
US diorama in H0
door
MOVisser
Vandaag
om 13:19:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Vorige
-
Volgende
-
1
...
24
25
[
26
]
27
Omlaag
Auteur
Topic: Materieel verzameling van Michiel(NDS) (gelezen 100270 keer)
neudalhausenstadbahn
Re:Materieel verzameling van Michiel(NDS)
«
Reactie #375 Gepost op:
13 February 2010, 09:42:29 »
Gister avond laat ben ik maar vast aan iets nieuws begonnen. Voor de ESK baan moet ik nog MAN railbus bijwagen hebben. Hiervoor had ik al een tijdje een 3assige umbauwagen van roco staan.
Ik ben dan ook begonnen met het opmeten van div. maten en toen bleken de 2 buitenste assen 1cm verder uit elkaar te moeten en moeten de buffers aan beide zijde 5mm verder naar buiten komen te zitten. Dit betekend dus ook dat ik langere koppelingen nodig ga hebben, dus die hoop ik vandaag te kunnen kopen.
Ik ben begonnen met het verwijderen van de 3e as want die railbussen zijn 2assig.
Aangezien ze op 2 1assige draaistellen staan moet ik in model ook draaibare assen hebben. Daarom heb ik ook een umbauwagen van roco als basis gekozen want daarvan draaien de buitenste assen. Deze worden normaal gestuurd door de middelste as wat bij mij niet kan.
Ik ben daarna eerst het onderstel door gaan snijden en toen heb ik met restjes plastic die ik van de zijkant van het onderstel gesneden had de armen van de buitenste assen dikker gemaakt en van een puntje voorzien. Hier overheen kan dan weer een veertje, in dit geval 3 iets in elkaar gedraaide en gelijmde veertjes. Deze moeten er voor zorgen dat de assen na een bocht weer recht komen te staan.
Voor de veertjes er op konden heb ik eerst nog het onderstel verlengt met staafjes 1x1mm styreen en dat ziet er nu als volgt uit:
Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #376 Gepost op:
13 February 2010, 17:50:17 »
Ik heb vandaag helaas nergens extra lange roco n spoor koppelingen kunnen kopen. Die koppelingen zitten/zaten o.a. onder de roco clean en de staaf tussen het haakje van de koppeling en het dwarse stukje wat in de houder zit is 9mm lang zie ook foto:
Ik heb al een mailtje gestuurd naar die winkel in Lochum want die hadden in de rijnhal dat soort koppelingen ook niet maar als er nog iemand is die er een paar over heeft hoor ik het graag.
Vanmiddag ben ik met het gekochte panorama rijtuig bezig geweest. Helemaal kloppend krijg ik hem niet want er zit een raam te veel in en er zitten eigenlijk verkeerde ramen in in vergelijking met het rijtuig dat ik moest hebben.
Wat ik heb gedaan is logo's uitgeprint en er op geplakt, een extra blauwe bies er op geschilderd, de metalen strips van het panorama gedeelte zilver geschilderd met een trekpen, treeplanken zilver gemaakt, sluitseinen er op geschilderd, witte streepjes er op geschikderd om kleine stikkertjes na te bootsen, de draaistel ophanging verlaagd en de koppeling houders verwijderd:
Foto's van de complete trein heb ik nog niet maar die maak ik straks nog wel.
Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #377 Gepost op:
13 February 2010, 18:41:22 »
Nog even een paar extra foto'tjes:
Groetjes Michiel
Richard van Dijk
«
Reactie #378 Gepost op:
13 February 2010, 21:35:54 »
Ziet er strak uit michiel.
Richard
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #379 Gepost op:
14 February 2010, 00:33:48 »
Vanavond heb ik een beetje verder geprutst aan m'n MAN schienenbus.
Eerst op het onderstel 2 Duitse roerhoutjes gelijmd om het te versterken zodat het niet meer kan door zakken:
Daarna het gewichtje uit de umbauwagen door gebroken en bijgewerkt en daarna onder het onderstel gelijmd. Dit gaat uiteindelijk niet meer te zien zijn omdat de kap daar overheen zakt:
Toen een 20 gram stuk vislood een paar klappen gegeven met de hamer om het smaller te maken en in papier tussen het hout gelijmd. Wel zo dat het net de veertjes daar onder vrij laat zodat die gewoon kunnen bewegen:
Na wat zoeken voor waar ik de kap van zou gaan maken ben ik met 3mm dik karton aan de gang gegaan. 3 lagen van 3mm+ 1 laag van 0,8mm leverd net genoeg op om de basis voor de kap op het onderstel te vormen. Daar zit dan weer een laag overheen van 3mm wat de basis voor het dak vormt:
Ik heb hier ook al 2 stukken 0,8mm karton klaar liggen die de zijwanden gaan vormen.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #380 Gepost op:
16 February 2010, 22:40:50 »
Ik heb gister en vanavond ook al wel aardig doorgewerkt aan m'n MAN schienenbus. De kap is nu voor mij strak genoeg, ik heb in het onderstel andere koppelinghouders geplaatst zodat ik met normale koppelingen kan werken. Het neemt niet weg dat ik die lange nog steeds zoek. Nu nog passende buffers maken en de stikkers gaan opzoeken en op maat maken.
Hier wat foto's:
Groetjes Michiel
Patrick Pontier
Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
«
Reactie #381 Gepost op:
17 February 2010, 08:54:46 »
Hoi Michiel,
Ik heb een oude ROCO clean hier liggen. De koppeling komt niet verder dan 8 mm. tussen haak en dwarsbalkje.
als je het dwarsbalkje meetelt kom je wel op 9.
Laat maar horen of je er iets mee kan.
Groeten,
Patrick
Richard van Dijk
«
Reactie #382 Gepost op:
17 February 2010, 09:18:14 »
Hoi Michiel.
Weer goed bezig man.
Richard
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #383 Gepost op:
17 February 2010, 11:41:12 »
Patrick en Richard beide bedankt voor jullie reactie, Patrick je een PB van mij
Groetjes Michiel
Patrick Pontier
Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
«
Reactie #384 Gepost op:
17 February 2010, 13:36:10 »
Als het goed is heb je antwoord.
Anders even een email met je adres, dan komen er twee je kant op.
Groeten,
Patrick
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #385 Gepost op:
19 February 2010, 16:59:02 »
Een maand geleden tijdens een rondrit had ik bedacht dat de NDS een extra U-bahnlijn moest krijgen die met losse stellen reed. Samen met Tis Spat heb ik die zelfde avond volgens mij nog de lijn gepland, op de platte grond ingetekend en de omloop en rijtijden gepland.
De volgende ochtend had ik toen een kleine tekening gemaakt van een Stadbahn B wagen in een aparte huisstijl voor dat lijntje. Nu een paar weken later ben ik de tekening voor het materieel zelf gaan maken zodat ik ze ook in model kan maken. Ik ben gister begonnen met het zoeken van foto's rond meren om die in de zijwanden te verwerken. Ik ben begonnen met het maken van een "normale" roze/blauwe wagen en hiervan alles aangepast wat anders is als bij het andere type dat de NDS heeft. Dit is o.a. de koersbakken, deuren en lampen en gelijk iets meer detail in de tekening verwerkt:
Hierna ben ik met landschapsfoto's die ik via google earth had opgevist gaan prutsen en heb daarmee 3 waden gemaakt met verschillende foto's er in verwerkt die de nadruk leggen op het gedeelte van de U36 die langs meren loopt:
Met de tijd zal ik deze wagens deels of misschien wel alle 4 de uitvoeringen in model gaan maken en ook een diorama zou er later dan ook weer van kunnen komen.
Met mijn MAN schienenbus schiet het even niet heel erg op, de ramen van de cabine worden niet zoals ik wil. Straks ga ik ze in een lichtere en daardoor beter opvallende kleur grijs schilderen in de hoop dat dat het gewenste resultaat oplevert.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #386 Gepost op:
20 February 2010, 16:13:01 »
Vandaag ging het beter met de ramen van de MAN schienenbus en ik heb nu ook alle andere dingen er aan af kunnen maken, dus de wagen is nu klaar:
Eens kijken wat ik nu zal gaan doen op materieel gebied, 2 trams bouwen of eerst verder met de ESK NE81 motorwagen. En ja ik heb ook nog een umbau 3asser rijtuigbak over natuurlijk, daar kan ik evt. ook nog wat van zien te bouwen.
Groetjes Michiel
Kas
N-Spoor
«
Reactie #387 Gepost op:
20 February 2010, 16:52:40 »
Mooi gedaan, Michiel!
Misschien kun je nog proberen de zijspiegels na te maken, van een stukje metaaldraad ofzo.
Dat is toch wel een karakteristiek kenmerk van de MAN Schienenbus.
Groet,
Kas
http://www.michoriusmodellbau.de/
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #388 Gepost op:
20 February 2010, 20:00:05 »
Hoi Kas, dit is een bijwagen, er zitten dus geen cabines in en dan heb je ook geen spiegels nodig
( en geen ruitenwissers en frontseinen). Maar je bent lekker scherp, bij de motor en stuurstand wagens zitten ze er inderdaad wel op. Van de bijwagens zijn er in het echt maar 3 gebouw waarvan 2 voor de HzL begin jaren 60 en de 1e was voor een ander bedrijf in 1956.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #389 Gepost op:
28 February 2010, 21:17:15 »
Een vraag van Jeroen(Jeroni) in een ander
topic
van mij, waarom ik niet eens een ondergronds station U-stadbahn ging bouwen. Dat zette mij aan het denken, mede omdat ik enkele weken terug op Essen hbf was waarvan het U-bahnstation er heel stoer uit ziet, zie ook
hier
,
hier
en
hier
.
Zoiets wil ik dus ook, donderdag ben ik met Tis Spat wat aan het brainstormen geweest over hoe dat vorm te geven en met ik wat maten op paier gezet en een schetsje gemaakt waarna Tis met een uitgebreidere schets kwam:
Hierna ben ik een verder ontwerp gaan maken op de pc van het station op verdieping -2, de hal en het begin van de voetgangers tunnel naar het stationsgebouwd van Neu Dalhausen hbf op -1 en dan op 0 het maaiveld met een redelijk groot gebouw, vrije busbaan met splitsing, voet en fienstpaden en links een stukje verhoogt spoor met perron van het hbf. Alleen de ruimte rechts heb ik nog niet in gevult dat komt later wel:
Het grootste struikelblok leek de verlichting te worden maar daar het ik straks met Dennis(84) ook een betaalbare oplossing voor gevonden. Met resten printplaat met smd ledjes er op deels in combi met 3mm "Site Light Fiber" en UV leds met die zelfde spul moet het lukken het gewenste licht nivo en sfeer te krijgen.
Dit diorama zal een groot project worden waar veel tijd in zal gaan zitten en voorlopig begin ik er nog even niet aan, maar over een maand of 2 misschien iets meer zal er wel een begin komen. Eerst maak ik nog het huidige diorama af en wil ik het mini trambaantje aardig opweg hebben.
Groetjes Michiel
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10