Maar belangrijker: De schaarbweging die de zuiger aandrijft valt bij mij naar beneden. Het lijkt dat bij jouw model het linker bovenscharnierpunt is gefixeerd en er een derde verbinding naar het cilinderblok loopt? Ik heb enkel de zuigerstang die heen en weer beweegt en de geleiding waar het blok omheen loopt. De schaarbeweging valt dan ongecontroleerd naar beneden. Kun je dat misschien nog toelichten?Hetzelfde gebeurt met de achterste schaarbeweging, die valt ook naar bedenen. Dit zal ik eerst eens proberen te verhelpen door de klinkjes aan te tikken.
@Rick,Eenmaal rijdend kun je een auto ook in neutraal zetten. Als je dat lang volhoudt, staat de auto uiteindelijk stil. Dat is niet anders voor een stoomlok. Met het ganghandel op 0% wordt er gewoon geen stoom onder druk meer toegevoerd aan de zuigers en dat leidt onvermijdelijk tot stilstand, tenzij je het perpetuum mobile hebt uitgevonden. En eenmaal op gang is er minder druk nodig.Dus je hebt helemaal gelijk mvg,Ivo