Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 18:49:49
Aachenau West door Overet
Vandaag om 18:47:36
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door gtw6016
Vandaag om 18:10:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
  

Auteur Topic: Is ombouw aan de wielen nodig bij inzet van Peco 55 rails?  (gelezen 1167 keer)

Dieter Marquardt

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
    • Valkenveld Blog
Is ombouw aan de wielen nodig bij inzet van Peco 55 rails?
« Gepost op: 12 April 2012, 14:48:39 »
Deze vraag is hier misschien al gesteld.. Ik wil Peco code 55 rails inzetten. Moet ik hiervoor aan mijn N spoor modellen iets veranderen/andere wielen inzetten?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26675
    • Pagina van klaas
Re:Is ombouw aan de wielen nodig bij inzet van Peco 55 rails?
« Reactie #1 Gepost op: 12 April 2012, 15:03:01 »
Daar hoef je niks aan te veranderen.
Code 55 heeft een speciale constructie waardoor er genoeg ruimte voor de flenzen overblijft.
Hoe dat er uit ziet kun je o.a. hier zien.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

guest7823

  • Gast
Re:Is ombouw aan de wielen nodig bij inzet van Peco 55 rails?
« Reactie #2 Gepost op: 12 April 2012, 16:31:23 »
Zelfs code 40 (gesoldeerd op printplaat biels) gaat goed met de pizza-cutters.

Pas bij ME (Micro Engineering) code 40 (met railklemmen) kom je met de standaard flenzen in de problemen. Echter heb ik mijn twijfels over de schaalhoogte van de railklemmen bij ME code 40. Code 40 is 1,1 [mm]. Laat een railklem nu een 10 % van je railhoogte zijn, dan kom je uit op ong. 0,1 [mm] en de klemmen op ME code 40 rail zijn echt hoger.

We zijn in N-spoor domweg gewend aan disproportioneel grote railklemmingen. Ik zou een moeten opmeten hoe de verhouding tussen railhoogte en klemhoogte bij UIC 54 ligt, maar volgens mij haalt de klemhoogte daarbij de 10% niet. Verder kom je bij code 40 al groter uit als UIC 54

Dieter Marquardt

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
    • Valkenveld Blog
Re:Is ombouw aan de wielen nodig bij inzet van Peco 55 rails?
« Reactie #3 Gepost op: 15 April 2012, 16:39:47 »
Bedankt voor jullie reacties!