Eerst moet de baan met zachtboard, schuim, folie en meer dempend materiaal zo gemaakt worden dat je de treinen niet meer hoort en vervolgens geven we een hoop geld uit om er onnatuurlijk geluid uit te persen.
Sommige mensen vinden een rustige en stille loop gewoon mooi meestal betekend het ook dat de rails netter gelegd zijn. Kijk daar hebben we het weer: JIJ vind het niet waard, andere mensen kunnen de meerwaarde wel zien.
Dus misschien zit het toch iets anders.
Ook even voortborduren op Jans gedachte: het is opvallend dat in het Waterloopkundig Instituut in Wageningen wel tests worden uitgevoerd met schepen, booreilandconstructies, dijken en waterkeringen op schaal in echt water, waarbij de golfbewegingen uit de werkelijkheid worden nagebootst om te zien hoe het model zich houdt en reageert. Dus misschien zit het toch iets anders. Groet,Ruud
@R.Halma (Joost, hoe verzin je het....... Misschien doen we dat wel om JUIST het geluid beter en mooier te kunnen horen. En dat geluid is niet onnatuurlijk, JIJ vindt dat, ik niet. En met mij anderen. Je doet ook elke keer je uiterste best om ons te laten weten hoe erg je tegen digitaal en alles er omheen bent. En dat begint vervelend te worden.)Waarom nu weer zo negatief over een forumgebruiker. Dat iemand de schurft aan digitaal heeft en dat openbaart hoeft toch niet te betekenen dat hij/zij niet deugt.Het niet digitaal willen werken is toch geen halszaak.Er zijn ook veel mensen die geen moderne auto/motor willen vanwege het feit dat ze niets meer zelf kunnen doen. En in feite is men bij digitaal modeltrein rijden ook gewoon afhankelijk wat een ander in een systeem heeft gestopt. Want het bewerken van chips zal voor een enkeling zijn weggelegd.Laten we wel zijn er zijn mensen die zelfs het analogegedeelte niet snappen maar zich er meee kunnen redden. Begrijpen van digitaal is voor hen helemaal een brug te ver.
@R.Halma Waarom nu weer zo negatief over een forumgebruiker. Dat iemand de schurft aan digitaal heeft en dat openbaart hoeft toch niet te betekenen dat hij/zij niet deugt.Het niet digitaal willen werken is toch geen halszaak.Er zijn ook veel mensen die geen moderne auto/motor willen vanwege het feit dat ze niets meer zelf kunnen doen. En in feite is men bij digitaal modeltrein rijden ook gewoon afhankelijk wat een ander in een systeem heeft gestopt. Want het bewerken van chips zal voor een enkeling zijn weggelegd.Laten we wel zijn er zijn mensen die zelfs het analogegedeelte niet snappen maar zich er meee kunnen redden. Begrijpen van digitaal is voor hen helemaal een brug te ver.
Kan de statement van Ronald alleen maar beamen, hij laat zich verder niet negatief uit over de forumgebruiker maar wel over het feit dat hij zich in elk draadje over digitaal rijden negatief moet uiten. Onbekend maakt onbemind en het doet me een beetje denken aan de discusies over de CD speler.
Voor de laatste keer! Ik ben niet negatief over digitaal, alleen vind ik het jammer dat mensen die voor analoog kiezen vaak met enige minachting worden bekeken. De redenen om analoog te willen blijven kunnen heel verschillend zijn, maar niet omdat de analoge rijder ouderwets of dom is.
Ik beloof om iets minder te mopperen !!!