Hallo Jasmijn,Analoog is handiger. Dat is het en dat blijft het.Je bestuurt een trein direct, zonder eerst een nummertje te moeten intoetsen.Je gaat toch ook niet via Rome, als je van Amsterdam naar Rotterdam wil? Waarom dan wel met modelspoor electriciteit?
Je bestuurt een trein direct, zonder eerst een nummertje te moeten intoetsen.
En als digitaal handiger zou zijn, waarom staat dan het halve forum vol met vragen over digitaal zoals, mijn trein doet raar, de trein reageert niet, hoe moet ik.....?, enz, enz,?
Ikzelf blijf analoog rijen enne een decoder, die analoog en digitaal aan kan? Ik haal hem eruit. Het zit erin om de veel te hoge snelheid te verdoezelen ofzoiets en die decoder kan niet samen met mijn electronisch bloksysteem.
Mijn ± 45 analoge loks van 55 jaar en ouder WIL ik niet ombouwen. Het kost me teveel geld en ook speelt het sentiment een grote rol voor MIJ !
Ook vind ik het allemaal heel eenvoudig, PLUS + MIN kan ik begrijpen, bits, data en adressen synchroniseren is me te hoog gegrepen en ik geef eerlijk toe, IK wil het ook niet begrijpen.
Ook vind ik het allemaal heel eenvoudig, PLUS + MIN kan ik begrijpen, bits, data en adressen synchroniseren is me te hoog gegrepen
Andere argumenten pro of contra digitaal en analoog vind ik wat dubieus. Met de goede regelaars kun je in analoog dezelfde rijeigenschappen krijgen als in digitaal.Constante treinverlichting werd volgens mij 30 jaar geleden al in een Railhobby uitgelegd.Geluid heb ik ook minstens 25 jaar geleden al op analoge banen gezien en nu ik digitaal rijdt vind ik het nog steeds niet om aan te horen.Volledige automatisering is zowel in analoog als in digitaal mogelijk.
Goed verhaal Ronald.Groet Jaap
Een Brio trein is veel directer