Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 23:38:22
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 23:26:21
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
Vandaag om 23:23:34
Station Roodeschool door Sikko
Vandaag om 23:05:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door lrrw
Vandaag om 22:33:23
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door RICROO
Vandaag om 22:18:35
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door MOVisser
Vandaag om 22:14:13
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door spock
Vandaag om 22:11:03
Railcom zender bouwen door AP3737
Vandaag om 22:01:55
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
Vandaag om 21:53:32
Rails roestig verven door Sven
Vandaag om 21:49:59
19 Toen door defender
Vandaag om 21:49:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 19:30:56
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door Dave.......
Vandaag om 19:30:36
20 jaar BNLS door Marco1044
Vandaag om 19:29:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
Vandaag om 19:27:27
Handregelaar aan IB Basic door laurent
Vandaag om 18:51:08
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 18:37:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:59:07
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 17:50:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door KNed
Vandaag om 16:41:47
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
Vandaag om 16:33:28
Spoorhumor door Eric B
Vandaag om 12:21:56
? Aanleg Zuidwestboog bij Meteren door Arjan6511
Vandaag om 11:43:27
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 11:35:34
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door damngrazy
Vandaag om 11:11:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:01:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:39:45
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rick
Vandaag om 10:12:45
  

Auteur Topic: Nederlands of Amerikaans  (gelezen 10667 keer)

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #45 Gepost op: 20 March 2012, 18:10:34 »
Op modeltreinen zitten geen invoerrechten. De Amerikaanse websites verkopen zonder BTW. In de USA en Canada is het met de BTW totaal anders dan in Europa, en is verkoop zonder BTW mogelijk aan particulieren.

Bij aankopen in Nederland en Duitsland zit de BTW al in de prijs.

Groeten, Alexander

Ik heb de tekst in mijn post veranderd in "extra kosten".

Wat kan mij het schelen hoe dat heet.

Ik moet het betalen. Het komt bovenop de prijs die ik met de leverancier heb afgerekend, en wordt in Nederland berekend en in rekening gebracht aan mij tijdens de invoer.

Gerard

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17686
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #46 Gepost op: 20 March 2012, 18:14:28 »
Dat bedoelde ik..... ;D ;) Ik ga er altijd maar gewoon van uit dat ik een procent of 25 bovenop de zending extra moet betalen. Dan valt het nooit tegen :)

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #47 Gepost op: 20 March 2012, 18:15:57 »
Laten we weer on-topic gaan en NS6400 verder helpen. (y)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17686
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #48 Gepost op: 20 March 2012, 20:29:57 »
Nou... het hoort wel bij het zelf kopen van Amerikaans materieel.... en is iets waar je wel rekening mee moet houden mocht je niet via een dealer maar zelf bestellen  ;).

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #49 Gepost op: 20 March 2012, 20:55:00 »
 ;D ;D 8)

Ik probeerde alleen maar te voorkomen dat we zouden worden geveegd.

 8) ;D :D :)

Gerard

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17686
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #50 Gepost op: 20 March 2012, 21:05:55 »
Komt ie:



 ;D ;D ;)

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #51 Gepost op: 20 March 2012, 21:07:54 »
Hebben ze die ook in de versie uit Groenlo?

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9394
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #52 Gepost op: 20 March 2012, 21:10:04 »
Citaat
Op modeltreinen zitten geen invoerrechten

Wel ja inklaringskosten ook goed dan, en de USA burger betaald hetzelfde als ik online, d'r zit idd geen btw maar VAT op...of een ander soortig iets wat voor de staat is...betalingen aan de pakketbezorger met de grote knip blijven me verbazen in willekeurigheid..

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9394
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #53 Gepost op: 20 March 2012, 21:10:51 »
Hebben ze die ook in de versie uit Groenlo?

 ;D hopelijk dit doet haast zeer aan de ogen  8) ;)

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3432
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #54 Gepost op: 20 March 2012, 21:11:30 »
een Geineken zamboni ??
Mvg Marty,

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3480
    • modulebaan.nl
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #55 Gepost op: 20 March 2012, 21:15:23 »
Komt ie:



 ;D ;D ;)

 ;D ;D ;D Deze is geweldig !!! ;D ;D ;D

In één klap de moderators EN al dat volk uit het oosten over de Heineken z**k ;D

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 921
    • Secondtrains.com
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #56 Gepost op: 20 March 2012, 21:37:12 »
Wat zijn de plussen en wat zijn de minnen om naar Amerikaanse treinen over te stappen?

Voordelen:
- het is weer eens iets anders
- grote variëteit aan diesellocs
- 500 spoorwegmaatschappijen om uit te kiezen
- grote variëteit aan goederenmaterieel
- iets lagere prijzen dan Europees materiaal
- voor mij als liefhebber van goederentreinen: prachtige samenstellingen mogelijk met 3/4 locs en tientallen wagens

Nadelen:
- kwaliteit van sommige merken niet super
- veel limited runs - soms moet je lang wachten tot een model wordt herhaald
- bestellen in US kan duur zijn
- in Europa maar een paar winkels die US-materiaal hebben
- US-treinen zijn zeer verslavend

Schaal N:
- Kato (absolute topkwaliteit, de standaard)
- Atlas
- MTL (goederenmaterieel)

Misschien handig een keer een Walthers-catalogus te kopen. Kun je zien wat er is.

CKLX

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #57 Gepost op: 20 March 2012, 21:55:32 »
Ik probeerde alleen maar te voorkomen dat we zouden worden geveegd.

Als je nou eens begon met niet eerst zelf off-topic te gaan en dan te roepen dat men on-topic moet blijven. :)

Paul, als je nog overtuigd moet worden, probeer dan eens het boek "The Art of the Streamliner" te vinden. (ISBN kan ik zo snel niet vinden, maar Amazon verkoopt het ook.) Dit boek had mij bijna overtuigd om Amerikaans te gaan rijden. Bijna, want toen kwam ik een Trix ICE3 tegen - en ik had nog aardig wat Nederlands spul.

Het boek is niet zozeer een treinenboek, maar meer een boek dat een sfeerbeeld oproept, namelijk dat van de hoogtijdagen van het Amerikaanse reizigersvervoer: de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw. Uiteraard staan er foto's van treinen in, maar ook van interieurs, reclameposters, en uit alles spreekt de klasse van die tijd.

Mijn persoonlijke mening is dat Amerikaanse treinen van tegenwoordig ongeveer even mooi zijn als het gemiddelde containerschip: absoluut niet dus. Dat was wel anders in de jaren '30 en '40, waar men met diesels begon te rijden en het ontwerp van de gehele trein serieus werd aangepakt. Het is de tijd van enorme stoomlocomotieven, stoere diesels en snelle treinstellen.

Het boek is in ieder geval een leuke manier om je te oriënteren en mocht je toch voor een ander land of tijdperk kiezen, dan heb je nog altijd een prachtig boek.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #58 Gepost op: 20 March 2012, 22:21:04 »
In Kaarst (Duitsland) moet een winkel zijn met alleen Ami spul, die gasten hebben een website, dusse, even op goegel
en je kunt wat wijzer worden.
Zelf verzamel ik ook US materieel, wel van een merk die iets met puko,s heeft, en waarom, tja, het heeft gewoon
charme! Vooral die oude blikken boxcar,s. Ben zelf al eens een paar maal daar geweest, en als je ooit de mogelijkheid hebt
om in St. Louis onder de spoorbrug te staan, dan moet je dat zeker doen. Zelf kreeg ik daar kippevel van, die honderden meters trein die over dat stalen gevaarte de Missisippi over steken!
En dan ,s avonds in de blues bar een bandje zien spelen, ja, hoe moet ik dat uitleggen.
In dezelfde stad moet een big-boy staan, helaas had ik daar geen tijd voor, mijn maten vonden de plaatselijke brouwerij belangrijker! (ook niet verkeerd trouwens)

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1466
Re:Nederlands of Amerikaans
« Reactie #59 Gepost op: 21 March 2012, 07:26:07 »
Bedankt allemaal voor de info, Ik kan er zeker wat mee. Ik moet het nog afhandelen maar ik kan geloof ik wel zeggen dat ik mijn eerste amerikaanse lok heb. Nu nog een thema voor de baan. Welk thema wordt vaak gebruikt in amerika?