Dit gaat verder op Mark's opmerking he?
met een beetje mazzel zit er nog een geinige cd in van de vorige eigenaar.
Dit soort motortjes vind je om de lade aan te drijven in allerlei dvd-spelers en cdromspelers voor in de computer.
Hallo allemaalGezien jullie opmerkingen ben ik ervan overtuigd dat ik de motor ga vervangen van mijn railbus door het DVD motortje maar toch even verder met de reguliere motor.Deze heb ik nu helemaal schoongemaakt en gedemonteerd in alle onderdelen en zie voor dat ik dit had gedaan maar ook erna dat als er spanning op de wielen komt er kleine vonkjes op de koperen collector verschijnen kleine rookwolkjes alsof ik met een stoomlok bezig ben en zie de rotor trillen.wat kan daar nou de oorzaak van zijn?Is het smoor spoeltje defect of de ik geloof condensator over de twee koolborstels zou die defect zijn, wie heeft hier een antwoord op.Herwim Frank
Vraagje mbt hoe het nou met de levensduur van deze motortjes zit. Want als dit dus echt motortjes zijn die alleen de lade open/dicht doen dan werken ze gedurende 1 a 2 seconden en staan dan weer stil. Maar als je ze in een modeltrein zet dan moeten ze het wel wat langer doen. Wat voor een invloed heeft dit?