Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 12:42:47
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Rick
Vandaag om 12:38:58
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 12:09:31
Rails roestig verven door Ronald Halma
Vandaag om 12:08:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Harryku
Vandaag om 12:04:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 11:51:07
Frans loodsje et cetera door Theo Mol
Vandaag om 11:26:18
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door spoorijzer
Vandaag om 11:25:31
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:50:14
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
Vandaag om 09:49:40
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door 1200blauw
Vandaag om 09:46:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
Vandaag om 09:36:05
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
Vandaag om 09:27:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:49:53
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:40:43
Intermittende kortsluiting door bask185
Vandaag om 08:26:20
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 07:52:50
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
16 June 2025, 23:34:55
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door KNed
16 June 2025, 23:11:16
TT-DEC programmeren en aan andere centrale. door C_Jabaaij
16 June 2025, 22:45:02
Raadplaatje door Hlv53
16 June 2025, 22:22:47
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
16 June 2025, 22:15:51
Een nieuw begin door dreezy
16 June 2025, 20:02:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
16 June 2025, 19:30:22
Fleischmann 6052 draaischijf aansturen met een L293D Motor-Shield? door bask185
16 June 2025, 16:48:30
Plan E - 2023 oplage door 1200blauw
16 June 2025, 16:45:41
Minibaan Visserskaai H0 door Scratchbuilt
16 June 2025, 16:35:09
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
16 June 2025, 16:27:50
Magneet koppelingen voor Bemo door MOVisser
16 June 2025, 15:19:56
TEE / Rheingold door Benelux795
16 June 2025, 15:04:25

Auteur Topic: Hilverdaal in spoor Nul  (gelezen 66085 keer)

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Hilverdaal in spoor Nul
« Reactie #225 Gepost op: 23 February 2013, 18:53:09 »
Citaat
Vandaag in Houten 2 locs gekocht, een V36 van Lenz en een Kiss BR01.

(y) (y)

Ging dat wel allemaal in je VW? ;)

Gr. Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #226 Gepost op: 23 February 2013, 20:53:19 »
Ging net , met de achterbank plat  ;)

Twee afgeleefde goederenwagens, mooi van ouderdom.

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #227 Gepost op: 23 February 2013, 20:57:31 »
Mooi man, net als die 01. Maar ik houd het wel bij H0  ;)
Mvh Steef

Rubedino

• Gast
« Reactie #228 Gepost op: 23 February 2013, 21:59:25 »
Citaat
Nee hoor, mijn verzameling H0 is daarvoor eenvoudigweg te groot

Gewoon doen........... Heb er GEEN spijt van.

Mooi Ferry! Maar een 01 daar hoort een lange sleep achter......

Een 50iger daar in tegen  ;Dh

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #229 Gepost op: 23 February 2013, 22:54:04 »
Hallo Kees-Jan,

Dat is waar, maar wie weet wat er ooit nog komt of mogelijk is. ( grotere hobbyruimte bijv. )
Spoor 0 locs zijn niet zo dik gezaaid, Kiss maakt er niet zoveel, er zijn een aantal modellen afgeblazen.

Dit model is van vorig jaar en zo goed als uitverkocht. Dan maak je een keuze...  ;)

Grt.

Ferry

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #230 Gepost op: 23 February 2013, 23:00:15 »
Jakkes wat een stank in je hobbyruimte (ik spreek uit ervaring). Leuk voor beurzen en zo.
Maar in een 0 lok kan je dit inbouwen. Bij KM-1 is een losse rookgenerator  te verkrijgen.

Groeten vanaf Terschelling en dit jaar even geen Rail (helaas).

becasse

• Offline Offline
  • http://becasse-weathering.blogspot.nl/
« Reactie #231 Gepost op: 24 February 2013, 09:56:02 »
Ha Ferry,

Je hebt de thuisreis weer overleefd zie ik! Die 012 is echt geweldig zeg! Straks nog die mitteleinstiegswagen en zilverlingen erachter ::) ::) Maar ook die V36- die mooi is van lelijkheid- zal je veel plezier bezorgen! Nou nog even doorsparen voor Alte Büseck!

Oja, heb je de nieuwe 012 al ontvangen? - eindelijk staat mijn artikel er ook in ;D

Sterkete van de week en tot gauw,

Michiel
Waar gaan we heen voor spoor 1?
http://becasse-weathering.blogspot.nl/

Huib

• Offline Offline
    • Avontuur in Miniatuur
« Reactie #232 Gepost op: 24 February 2013, 10:01:23 »
Mooi Ferry. Ik kom dit jaar een keertje bij jou kijken :-)

Groeten!

Huib
Buitenlust in 1:43,5 | BMD16N, BMD16N-SD | website: www.avontuurinminiatuur.com | vlog: www.prutsvlog.nl |
updates: https://www.instagram.com/huibmaaskant/

bernhard67

• Offline Offline
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
« Reactie #233 Gepost op: 24 February 2013, 11:36:30 »
Hoi Ferry,

Net als huib wil ik ook wel eens een keer bij jou komen kijken. Wou ik las net pas dat jij één 01-10 Olie stooker heb tjee mooie machine zeg tja ik ben het met michiel eens daar horen zilverlingen van MBW straks achter de Firma Schnellenkamp komt met Mitteleinstieg wagons uit. Maar die laaste kan je ook mooi im combinatie laten rijden met de 4YB wagons van Lenz. Ik wens jou heel veel plezier met de BR 01-10 dan kunnen we een keer de BR 23 van mij er naast zetten voor foto shoot wacht nog steeds op juiste decoder.

Net als jij ben ik ook sinds december lid geworden van SNM magazine. Vindt de artikelen die Eckhard schrijft over zijn grote spoor nul baan erg interessant om te lezen over zijn mooie spoor nul baan. Ook vertelde hij dat Messing loks van kiss en Wunder pas na zo 3 km goed ingelopen zijn. Hij heeft een hele mooie BR 23 van Lemaco die lok heeft nu zo 1000 km gelopen op zijn baan. Een BR 44 van hem heeft 2000 km ruim gelopen.

Jammer dat het niet mogelijk is om ergens in het midden van het land met meer spoor nul liefhebbers die ook Duitse loks hebben om gezamelijk een grote ruimte te huren en daar een grote spoor nul baan in te bouwen. Dan zou ik zo mee doen hoef daar niet over na te denken dan zou ik nog wel graag een 01- neubau kessel willen kopen.

Voor mijn baan is één BR 50 BR 01 BR 41 BR 01-10  gewoon te groot jammer genoeg. Ik zelf vind de BR 01 met neubau ketel heel erg mooie machine net zo als de BR 41 en de BR 03-10 die laatste lok is nog nooit in model uitgebracht voor spoor nul.

Ik denk ook niet dat ik de BR 50 zal kopen van Lenz. Mischien wel als Lenz in 2014 of 2015 met de BR 38 uit zal komen vind dat een hele leuke machine met zo kuip tender er achter.

Ik ben straks al blij als in tweede kwartaal van 2014 herr Elze met de BR 23 uitgaat komen. Hoop dat die machine nog mooier wordt dan de BR 23 van Kiss

PS nog even dit in Alte Buseck daar heb je natuurlijk best wel een kans om nog tegen een  01 aan te lopen staan genoeg stands waarvan sommige nog Kiss of wunder loks verkopen.

groetjes van bernard
« Laatst bewerkt op: 24 February 2013, 11:51:40 door bernhard67 »

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #234 Gepost op: 24 February 2013, 11:51:55 »
Bernhard..

Hoop doet leven !
Wie weet wat er gebeurd in het Spoor 0 Weekend eind april. Heel erg centraal in Nederland. Centraler kan het niet. Daar staat een deel van de grote spoor 0 baan opgesteld en dan kan je mooi een lobby beginnen.
Neem in ieder geval je grote locomotieven mee.

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #235 Gepost op: 24 February 2013, 12:16:02 »
Hoi Frits,

Ik ben van de partij. Hoop dat ik dan de juiste decoder ontvangen heb. Zit nu in de BR 23 van kiss een verkeerde decoder die niet zwaar genoeg is. Heb de lok door huib laten testen maar hij liep stees maar een klein stukje en stopte er dan weer mee.

Ik wou dan de BR 23 mee nemen en de V160 groter heb ik nog niet. Heb de V200-0 in bestelling staan bij MBW maar die komt pas in December. Mijn andere loks zijn dan nog twee V100-1133 van lenz de laatste uitvoering ben bezig met 1 helemaal aan het ombouwen met onderdelen van Kruger. De V100 krijgt ook nog een andere nummer van Simrock.

Voor mij is Amersfoort bijna een thuis wedstrijd. Ik heb vrijdag nog met Enst Jorissen staan te praten en die wil ook iets met modulles spoor nul gaan doen. Ik heb gezegd dat ik wel met hem mee wil doen. Eveneens Henk-Jan

Maar als er meer spoor nul liefhebbers zijn die ergens in een grote ruimte een mooie spoor nul baan willen gaan bouwen naar duits voorbeeld zo als Eckhard heeft gedaan dan wil ik wel mee doen.

Ruim een jaar geleden had ik zo iets al eens geplaatst op het spoor nul forum. Kreeg 1 reactie van iemand dat ik wel met hun kon mee doen maar zij rijden alleen met Nederlans materieel en dat heb ik gewoon niet.

groetjes van bernard

PS mijn voorkeur gaat toch meer uit naar de grote duitse en engelse stoomloks. Al hoewel ik die gestroomlijmde stoomlok van de Belgen en de 2900 ook hele mooie machine vind en dan nog die Grote franse stoomloks.  Afgelopen september was ik in dat Franse spoorweg museum in Mulhousen daar stonden diverse mooie grote franse loks

Uploaded with ImageShack.us

« Laatst bewerkt op: 24 February 2013, 12:33:26 door bernhard67 »

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #236 Gepost op: 24 February 2013, 13:04:55 »
De oplossing is niet MEE-doen, maar het gewoonweg GAAN doen. Als jij iets wilt, dan moet je ook zelf het voortouw nemen. Meedoeners komen er dan vanzelf wel. Begin bescheiden, maar begin met IETS te organisren. Net zoals we met met het bewuste weekend en locatie aan het doen zijn. Voor hetzelfde geld staat het blauw van de mensen, misschien ook geen kip, maar als we het niet gaan doen, dan weten we het ook niet. (maar ik heb een voorgevoel van......)

Dus maak gebruik van de gelegenheid. Alles mag, niks moet.

Michiel2

• Offline Offline
« Reactie #237 Gepost op: 24 February 2013, 13:15:49 »
Ik ben van de partij. Hoop dat ik dan de juiste decoder ontvangen heb. Zit nu in de BR 23 van kiss een verkeerde decoder die niet zwaar genoeg is. Heb de lok door huib laten testen maar hij liep stees maar een klein stukje en stopte er dan weer mee.

Wat ook nog wel eens wil voorkomen is dat het drijfwerk kortsluiting maakt. Met analoog merk je daar weinig van (of je moet in het donker rijden), digitaal krijg je dan bovenstaande verschijnselen.

Citaat
Voor mij is Amersfoort bijna een thuis wedstrijd. Ik heb vrijdag nog met Enst Jorissen staan te praten en die wil ook iets met modulles spoor nul gaan doen. Ik heb gezegd dat ik wel met hem mee wil doen. Eveneens Henk-Jan

Maar als er meer spoor nul liefhebbers zijn die ergens in een grote ruimte een mooie spoor nul baan willen gaan bouwen naar duits voorbeeld zo als Eckhard heeft gedaan dan wil ik wel mee doen.

Ruim een jaar geleden had ik zo iets al eens geplaatst op het spoor nul forum. Kreeg 1 reactie van iemand dat ik wel met hun kon mee doen maar zij rijden alleen met Nederlans materieel en dat heb ik gewoon niet.

Mijn vermoeden is dat er de laatste tijd steeds meer mensen met spoor 0 beginnen, dus misschien dat het nu wel lukt? Persoonlijk zou ik niet direct aan een ruimte met club denken, maar meer aan een gezamenlijke standaard zodat je het een paar keer per jaar kunt samen koppelen (nu woon ik ook niet in het midden van Nederland).

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #238 Gepost op: 24 February 2013, 13:42:14 »
Hoi Michiel,

Ik begrijp jou stand punt goed. Maar als je een vaste ruimte heb dan kom je veel vaker bij elkaar wat natuurlijk ook weer gezellig is. Ik had Vrijdag nog een kort gesprek met een paar leden van Spijkspoor zij hebben een vaste ruimte gehuurd omdaar een spoor HO baan te bouwen verder hebben zij ook een boven verdieping en daar kunnen ze straks de modulle baan neer zetten. Bovendien vind ik dat als je een module baan bouwd dan moet je goede afspraken maken over de breedte van de modulle bakken plus de kleur grind die je gebruikt plus het groen voor het gras. Als alle modulle bakken verschillden kleuren gras hebben dan is het geen gezicht.

Dus ik had zo iets er moet toch wel ergens een lege ruimte te huur zijn om iets te beginnen met spoor nul. Maar ik kan het niet alleen doen heb daar wel meer mensen voor nodig. Het kan in het midden van het land zijn maar ook ergens in de Betuwe of Gelderland als het maar voor iedereen goed te doen is qua afstand.

Het zou al te doen zijn met een groepje van 5 man of met tien man. De spoor nul baan zou dan wel een thema moeten hebben en qua landschap  bijvoorbeeld de Eifel of de Moesel Hang viaduckt van Punderich en de brug van Bullay  of traject Rheine- Oldenzaal kan je met 01-10 01 altbau kessel,01 neubau kessel BR 03 V200 V100  VT 08 enz.
Of Rheine- Emden om maar een voorbeeld te noemen. Of de Schief Ebene daar waren loks zo als de 01 altbou 01 neubau BR 50 BR 44 V200 V100 V60 BR 80

Het is maar een idee Ik wil het best gaan uitzoeken geen idee wat je voor huur kwijt ben. Ik weet wel dat er in Baarn een school is vlak bij het station die door zo anti kraak bewegin bezet wordt gehouden. In amersfoort zijn ook nog diverse kantoorpanden te huur . Maar het moet qua prijs wel te doen zijn.  Het moet niet zo zijn dat per lid 400 euro moet worden opgebracht dat is wel een beetje te gek.  Zit aan te denken niet meer dan 100 euro per lid per maand. of is dat bedrag nog te veel.

groetjes van bernard
« Laatst bewerkt op: 24 February 2013, 13:45:11 door bernhard67 »

Michiel2

• Offline Offline
« Reactie #239 Gepost op: 24 February 2013, 14:53:07 »
Het is maar een idee Ik wil het best gaan uitzoeken geen idee wat je voor huur kwijt ben. Ik weet wel dat er in Baarn een school is vlak bij het station die door zo anti kraak bewegin bezet wordt gehouden. In amersfoort zijn ook nog diverse kantoorpanden te huur . Maar het moet qua prijs wel te doen zijn.  Het moet niet zo zijn dat per lid 400 euro moet worden opgebracht dat is wel een beetje te gek.  Zit aan te denken niet meer dan 100 euro per lid per maand. of is dat bedrag nog te veel.

Als ik op de site van Spijkspoor kijk, dan zie ik daar 120 euro lidmaatschap per jaar staan. Die Duitse spoor 0 verenigingen hebben meestal ook wel een flinke ruimte, het enige bedrag wat ik daarvan kan vinden is 150 euro per jaar. Dat lijkt mij een redelijk bedrag, 1200 euro per jaar zit je volgens mij veel te hoog. Maar dan ben ik ook wel benieuwd hoe men aan de ruimte komt  :) . Kantoorpanden staan inderdaad veel leeg, maar als ik zo snel kijk dan kom ik niet echt uit qua prijs.