Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:51:40
US diorama in H0 door Prutsert
Vandaag om 19:50:29
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:49:50
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door frans51
Vandaag om 19:34:26
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 19:23:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 18:56:28
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 17:55:34
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 17:26:28
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 14:22:46
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Rene de Haan
Vandaag om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
  

Auteur Topic: Nogmaals keerlus  (gelezen 1900 keer)

hutski1

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Nogmaals keerlus
« Gepost op: 16 March 2012, 20:28:34 »
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn baanplan een keerlus geprojecteerd.
Ik rijd digitaal mbv een twincenter en maak eveneens gebruik van BMD16N-SD van Huib Maaskant en iTrain.
Aangeschaft heb ik LDT KSM-SG.
De aansluiteingen via A1,B1,A2,B2, AK en BK snap ik.
Echter ik kom er niet uit wanneer ik een inrijmelder BM1 en een stopmelder BM2 gebruik hoe ik dan de de ansluiting moet rondkrijgen.

Ik heb een tekening bijgevoegd hoe ik het gedaan heb.
Graag commentaar.




tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #1 Gepost op: 16 March 2012, 20:30:19 »
Zie geen tekening. ???

Tinus.

hutski1

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #2 Gepost op: 16 March 2012, 20:36:47 »
Hallo Tinus,

Deze lukt nog niet zo, ben er mee bezig.

Doe volgens mij de goede handelingen kom in het scherm waar de tekening staat en verder weigert het dienst.

Johan

hutski1

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #3 Gepost op: 16 March 2012, 20:42:01 »
wie kan mij helpen,

ga naar plaatje uploaden, blader naar bestand en open deze en gan naar upload.
komt te staan goed geupload en blijft vervolgens staan.

johan

Dave van der Locht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1064
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #4 Gepost op: 16 March 2012, 20:52:54 »
Heb je dit wel gelezen?

Als het goed is krijg je onder die melding wat te zien waar je wat mee kunt doen volgens de handleiding.

Gr. Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

hutski1

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #5 Gepost op: 16 March 2012, 21:35:31 »
Hallo Dave,

Dat heb ik al vijf maal gedaan.
Het vreemde is er wordt aangegeven sussesvol geplaatst.
Maar ik zie niets en het blift op het scherm staan.

johan

hutski1

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #6 Gepost op: 16 March 2012, 21:45:15 »

het is waarschijnlijk gelukt



johan

hutski1

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #7 Gepost op: 16 March 2012, 23:58:19 »
Toch wel jammer dat niemand reageert.

johan

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #8 Gepost op: 17 March 2012, 07:11:43 »
Geduld siert de mens. Vrijdagavond, bijna 10 uur een post, en dan om 12 uur je afvragen waarom niemand reageert is op zijn minst een klein beetje ongeduldig.

Maar goed. Met die LDT is het eigenlijk heel eenvoudig. Je voegt hem toe tussen de bezetmelder van het langste deel van je blok en de rails. Dat langste deel van het blok deel je natuurlijk in drieën op de manier die in de handleiding van de LDT staat. De DCC voeding van de LDT haal je uit de bezetmelder die e normaal gesproken op dat langste deel van het blok zou aansluiten.

Klaar.

Vragen?

Huib

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
    • Avontuur in Miniatuur
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #9 Gepost op: 17 March 2012, 07:55:40 »
Beste Johan,

Hier vind je een aantal keerlusoplossingen, met en zonder de BMD16N-SD. http://www.floodland.nl/aim/info_keerlus_1.htm

Bij de LDT module zit de BMD16N-SD tussen de centrale en de module, zoals Gerard al aangeeft. Dat zou gewoon moeten werken.

Veel succes!

Huib
Buitenlust in 1:43,5 | BMD16N, BMD16N-SD | website: www.avontuurinminiatuur.com | vlog: www.prutsvlog.nl |
updates: https://www.instagram.com/huibmaaskant/

hutski1

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #10 Gepost op: 17 March 2012, 09:12:42 »
Hallo Gerard en Huib,

Gerard,
Ja als je er mee bezig bent en de tekening wil niet lukken dan wordt je wat ongeduldig.
Je uitleg kan ik niet volgen, kan je iets meer specificeren op de aansluiting van de bezetmelders.

Huib, ja deze heb ik ook bestudeerd, maar ik kom er niet uit vwb de aansluiting met een bezetmelder.

Ik heb een tekening toegevoegd, waar doe ik het fout, met neme bij de aansluiting A en B.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Johan

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #11 Gepost op: 17 March 2012, 09:41:15 »
Dag Johan,

Me dunkt dat bijvoorbeeld deze pagina niet veel aan duidelijkheid te wensen overlaat.

Gerard

hutski1

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #12 Gepost op: 17 March 2012, 10:21:40 »
Hallo Gerard,

Deze tekening heb ik ook reeds enige malen bekeken.
Ik denk dat het mijn probleem is dat ik de tekening vwb A en B niet  snap.
De terug melddecoder betsaat uit 16 aansluitpunten, voor elke bezet melder 1.
Op de tekening staat  dat de rode in 5 gaat en de bruine evenzo.
Dit begrijp ik dus niet.
Waar moet B heen??

Johan

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #13 Gepost op: 17 March 2012, 11:31:34 »
Als ik je tekening bekijk dan heb je een blok met daarin twee meldsecties.
Een korte links en een langere rechts. Klopt dat?

Ik ga daar even van uit, en zo te zien heb je de langere op BM1 aangesloten en de korte op BM2.

Wat je nou doet is dat je de langere sectie, zoals je ook hebt getekend, in drieën knipt en aansluit op de punten A1, B1, AK, BK en A2, B2 van de LDT module.

De draden van A en B sluit je aan op de BM1 contacten.

Hou overal de polariteit goed in de gaten, dan moet het goed gaan.

Gerard
« Laatst bewerkt op: 17 March 2012, 11:34:34 door Gerard Wassink »

hutski1

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re:Nogmaals keerlus
« Reactie #14 Gepost op: 17 March 2012, 11:43:17 »
Hallo Gerard,

De binnenkomst melder , rechts op de tekening, is op de tekening wat groot uitgevallen.
Dan komt het tussenblok en dan links, iets kleiner dan rechts een melder,
hierna komt een stopmelder.
Hoop dat ik je vraag duidelijk heb beantwoord.

Johan