Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door gtw6016
Vandaag om 18:10:54
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 18:03:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 17:35:34
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15

Auteur Topic: De Frico-wagen type Oppeln van Roco (art.nr. 66885)  (gelezen 19378 keer)

sneek

• Offline Offline
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:De Frico-wagen type Oppeln van Roco (art.nr. 66885)
« Reactie #30 Gepost op: 27 May 2012, 23:39:42 »
@Sneek: ik begrijp dat de Gmhs35 'Bremen' wagens, in Frico livrei, niet waren voorzien van het Rivella bord. Kan ik dan gevoegelijk van uit gaan?

mvg, Paul

Het bord zat volgens mij alleen op de Oppeln. De Bremen in Frico-uitvoering, hoe klein de serie ook was, wordt ook nog node gemist in H0. Misschien een volgend item voor Roco..?  ;)

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 28 May 2012, 09:33:25 »
Dankje. Volgens mij heeft Roco van de Gmhs35 alleen de versie met bordes uitgebracht, maar dat mag de pret niet drukken.

mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

dws

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 28 May 2012, 10:13:15 »
@smeer kees,
Daar heb je niet helemaal gelijk in. Het is afhankelijk van de printer die je gebruikt. Ik wil uiteindelijk ook wit kunnen afdrukken. Hiervoor heb ik een bestand in meerdere lagen nodig, zodat ik de verschillende kleuren kan afdrukken en ja, dit ligt aan de gebruikte printer (ALPS). Heb ik wit niet nodig, dan is de pdf inderdaad voldoende.

@Dws, bedankt voor het compliment. Ik sluit me aan bij Smeer Kees. Het verschalen doe je in het printmenu, maar hoe het moet kan per printer verschillen. Het kan echter altijd. Dat het er gek uit ziet kán te maken hebben met gebruikte lettertypen. Echter, ik heb het bestand op verschillende PC's geladen en het kwam er altijd goed uit. Witte inkt heb je, voor dit model, alleen nodig voor stelbalkopschriften. In schaal TT zou je natuurlijk zonder kunnen. Hoe groot is een stelbalk in TT? Ik schat iets meer dan 2mm.

@Paul,
Klopt, de pdf ziet er uitstekend uit, maar als ik de pdf in Inkscape laad niet meer.
De stelbalk is 1,7 mm hoog aan de binnenkant gemeten, dus waar de transfers moeten komen.

Groetjes,

David

Rubedino

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 28 May 2012, 10:30:15 »
@DWS

Leg me eens uit wat je nou precies doet en waarom de PDF niet meer werkt? Je mag me ook een PM sturen voor mijn mailadres.

Volgens mij doe je namelijk iets fout. Ik werk er al jaren mee en heb geen problemen mits het bestand op de juiste manier is gemaakt. Paul gebruikte in zijn PDF fonts die ik niet heb en daardoor krijg ik een ander beeld op het moment dat ik het bestand inlees. Inkscape werkt het beste wanneer je je fonts omzet naar paden.

Bestanden in meer lagen zijn niet te mailen maar die moet je versturen als document via we transfer oid.

mvg
« Laatst bewerkt op: 28 May 2012, 10:35:15 door Smeer Kees »

dws

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 28 May 2012, 12:47:58 »
@smeer kees,
Voor zover ik weet doe ik niets verkeerd. Alleen de printer die wit afdrukt, heeft zijn eigenaardigheden. Met andere woorden voor iedere kleur die je op die printer wilt afdrukken, dien je een laag te maken met de tekening voor die kleur. Dus, stel je wilt drie kleuren gebruiken wit, zwart en rood, dan dien je drie lagen te maken met de tekening voor die specifieke kleur en dat doe je in het zwart. Heb je dat gedaan, dan druk je laag voor laag af op hetzelfde papier met de printer. De printer kan papier meerdere malen er door halen zonder het papier uit te werpen en kan ook een specifieke kleur afdrukken, mits je de instellingen correct zet.

De pdf ziet er uitstekend uit in een pdf-lezer, maar zodra ik het in Inkscape inlees, krijg ik hetzelfde als jij. Dus, het kan kloppen wat je zegt.

Bestanden met lagen zijn uitstekend te versturen, mits ze niet te groot worden waardoor mailproviders ze gaan blokkeren.

Hopelijk heeft deze uitleg het verduidelijkt.

Groetjes,

David

@DWS

Leg me eens uit wat je nou precies doet en waarom de PDF niet meer werkt? Je mag me ook een PM sturen voor mijn mailadres.

Volgens mij doe je namelijk iets fout. Ik werk er al jaren mee en heb geen problemen mits het bestand op de juiste manier is gemaakt. Paul gebruikte in zijn PDF fonts die ik niet heb en daardoor krijg ik een ander beeld op het moment dat ik het bestand inlees. Inkscape werkt het beste wanneer je je fonts omzet naar paden.

Bestanden in meer lagen zijn niet te mailen maar die moet je versturen als document via we transfer oid.

mvg

sneek

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 04 September 2012, 17:26:24 »
Het model is verschenen zo valt te lezen op de site van MCH: http://mchminiatuurnieuws.punt.nl/?r=1&id=512280
Het Rivella-bord is simpelweg op het 'hout' van de zijwand gedrukt. We wachten maar op een knutselaar die een messing bordje met opschrift kan leveren...  ;)

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

sneek

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 04 November 2012, 11:02:29 »
Het bord zat volgens mij alleen op de Oppeln. De Bremen in Frico-uitvoering, hoe klein de serie ook was, wordt ook nog node gemist in H0. Misschien een volgend item voor Roco..?  ;)

grtz,
Wim

Ik kom er op terug, de Frico-wagens 'type Bremen' waren ook voorzien van het Rivella-bord, zie onderstaande foto uit 1961 waar op het emplacement Leeuwarden zo'n witte wagen staat;

grtz,
Wim

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 01 March 2013, 16:28:35 »
Per toeval zie ik nu dat in november een belangrijk bericht aan dit draadje is toegevoegd. Wim, alsnog bedankt voor die mooie foto. Ik zou bijna aan een Frico type 'Bremen' wagen gaan beginnen. Ik heb 'toevallig' nog een sloop G20 van Pola Maxi liggen en een extra dak.  :) Alleen, waar haal ik de tijd vandaan.....
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Sicco Jan

• Offline Offline
Re: De Frico-wagen type Oppeln van Roco (art.nr. 66885)
« Reactie #38 Gepost op: 01 October 2017, 23:07:41 »
Oud draadje.
Tip: Roco heeft de Frico met Rivella bord opnieuw uitgebracht. Dit keer in een NS setje met Sik en twee andere wagentjes. Nieuw nummer op de wagen uiteraard. Roco 61429, Harlaar had hem vorige week in een leuke aanbieding liggen...
Märklin heeft hem ook uitgebracht, ook weer met ander nummer. Märklin 48831 als versie van de Oppeln.

Groet, Sicco Jan