Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Opstelbaan door Peter Kleton
Vandaag om 10:58:07
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door MOVisser
Vandaag om 10:55:36
Duitser met hoedje (Beurs Houten) door Vonkentrekker
Vandaag om 10:48:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 10:25:20
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 09:43:54
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Sven
Vandaag om 09:36:48
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:26:01
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:15:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:05:13
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 08:39:10
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:30:51
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Benelux795
Vandaag om 08:12:28
Spoor 0 meterspoor door spoorijzer
Vandaag om 07:51:30
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 07:44:30
Wissel decoder WD8D door henk
Vandaag om 07:40:18
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door trainiac
Vandaag om 06:14:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:00:03
RTM in 0m door Jan den Haan
26 August 2025, 23:26:25
trix vraagje door Quinzeedied
26 August 2025, 23:20:13
VSM Oostenrijkers door WesleyMunnik
26 August 2025, 22:58:37
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
26 August 2025, 22:44:00
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
26 August 2025, 22:32:49
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
26 August 2025, 22:24:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
26 August 2025, 22:06:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
26 August 2025, 21:38:30
Ns 1200 turquoise en turquoise rijtuigen. door Luc2000
26 August 2025, 19:35:26
Roco Plan V Douwe Egberts door Corné81
26 August 2025, 19:20:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Olav
26 August 2025, 19:14:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
26 August 2025, 18:31:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
26 August 2025, 18:22:05
  

Auteur Topic: Peco code 100 double slip ervaringen?  (gelezen 1500 keer)

DJJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Peco code 100 double slip ervaringen?
« Gepost op: 13 March 2012, 22:01:47 »
Na een tijdje op Piko A rails en wissels te hebben (proef) gereden heb ik besloten over te gaan op wissels van een ander merk.
Op zich is er niets mis met dit railmateriaal van Piko. Het ziet er best aardig uit en is niet duur. Wat ik er overheen wil laten rijden is echter redelijk divers en van verschillende makelij. Dus ook locs met dikkere oudere wielen. Dat gaf problemen met sluiting bij de puntstukken en stilvallende locjes op de stroomloze delen.
Ik heb nu enkele Peco wissels code 100 met electrofrog besteld om daarop mijn materieel te testen in de hoop en verwachting dat dit een stuk beter zal gaan. Echter de zogenaamde double slip (dubbele kruiswissel, vol engels wissel, of wat alle andere foutieve benamingen ook zijn) heeft Peco in code 100 niet met electrofrogs.
Heeft iemand ervaring met deze double slip van Peco? Ik ben met name benieuwd of oudere locs en kleinere locs er goed overheen komen. Het is toch aardig om de mogelijkheid te hebben zo'n double slip in je baanplan op te nemen, vandaar.

Dave
« Laatst bewerkt op: 13 March 2012, 22:13:25 door DJJ »
Groet,
Dave

DJJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #1 Gepost op: 14 March 2012, 21:21:32 »
Klein schopje nog.. :P

Niemand ervaring met de kruiswissels van Peco in H0 code 100?
Groet,
Dave

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #2 Gepost op: 14 March 2012, 22:01:52 »
Ik heb ze wel gebruikt, maar er nooit problemen mee gehad.
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/27427-peco-double-slip-advice/

http://www.brian-lambert.co.uk/Electrical-2.htm
Precies halverwege op de pagina staat het verhaal van de werking van de double slip.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 14 March 2012, 22:13:41 door Stoomboy »

DJJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #3 Gepost op: 14 March 2012, 22:07:50 »
Bedankt Leen, informatief draadje.  (y)
Blijkt toch wel uit dat er met de code 100 versie (insulfrogs) problemen kunnen zijn met de loop van kleine locs. Was ik al een beetje bang voor.
In een baanplan dan toch maar voor twee afzonderlijke wissels kiezen denk ik.

Groet, Dave
Groet,
Dave

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #4 Gepost op: 14 March 2012, 22:17:55 »
ik heb ook 2 van deze engelse wissels in mijn modulles ingebouwd , maar ik heb momenteel de modules aan de kant staan door ruimtegebrek , anders had ik wel filmpje wilen maken .
tot zo ver heb ik er nooit last mee gehad

foto als idee



en linkje van me oud draadje , waar ik ooit nog eens verder mee moet gaan .

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,18629.45.html

groet stefan ;)


St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #5 Gepost op: 14 March 2012, 22:31:47 »
Ik heb er nog een draadje voor je bijgezet.
Het probleem met 2-assige loks (heb je goed gecheckt dat hij in alle zijwaartse posties van de assen op alle 4 de wielen stroom opneemt?) op schone - dus zonder muggenpoepjes, vuil etc. - insulfrog wissels doet zich voor als er minstens 1 wiel van 1 as op het plastic staat en er een wiel van de andere as aan dezelfde zijde als het wiel wat op het plastic staat iets opgetild wordt. Als het plastic niet 100% gelijk is aan het railoppervlak dan wordt het daaropstaande wiel iets opgetild. Daarmee zou het kunnen beginnen, want dan nemen misschien alleen 2 wielen aan dezelfde kant stroom op en komt er geen beweging in je lok.

Op de Right Track 10 DVD over het leggen van rails worden de oneffenheden van nieuwe Peco wissels door een professionele treinenbanenmaker (Norman Solomon) met een zoetvijl weggehaald. Ook de bovenkant van de geperste switch rails, dus de heen en weer gaande rails, worden met de vijl bewerkt, zodat ze mooi vlak zijn t.o.v. de stock rails, waar ze tegenaan komen. Datzelfde doet hij met de frog, het stuk tussen de uit elkaar gaande rails. Daar haalt hij ook de vijl door het stuk waar de flens doorheen loopt. Als hij dat doet, dan zou jij dat  met de double slip zeker ook kunnen proberen.
Norman legt uit dat er bij de massaproductie van de wissels nu eenmaal wat hinderlijke oneffenheden kunnen ontstaan. Ik heb datzelfde met mijn code 75 wissels ook gedaan.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Leen.

DJJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #6 Gepost op: 14 March 2012, 23:23:55 »
Grappig! Terwijl jij antwoordde Leen,  zat ik juist datzelfde draadje te bekijken van Brian Lambert.
Is inderdaad informatief. De right track dvd heb ik nog ergens liggen denk ik. Ik kan me inderdaad de bewerking van de wissels herinneren. Moet ik nog maar eens gaan bekijken.

In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik heb wat meer aanknopingspunten.
Eerst maar eens kijken of ehattons dit weekend al de Peco wissels hierheen heeft weten te krijgen.
Dan kan ik gaan testen of die bevallen en komt het vervolg met de double slip ook nog wel een keer.

Groeten, Dave
Groet,
Dave