Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aandrijving metro gezocht
door
Remco vM
Vandaag
om 00:32:12
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Benelux795
21 October 2025, 22:52:33
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
PeterV
21 October 2025, 22:52:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Rob Ellerman
21 October 2025, 22:50:41
Raadplaatje
door
R1954
21 October 2025, 22:36:58
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans1963
21 October 2025, 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
21 October 2025, 21:58:43
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
21 October 2025, 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
21 October 2025, 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
21 October 2025, 21:43:51
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
21 October 2025, 21:28:29
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Rob Bennis
21 October 2025, 21:28:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric v C
21 October 2025, 21:04:46
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
21 October 2025, 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
21 October 2025, 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
21 October 2025, 19:37:55
ik mis al een poos
door
jerrytrein
21 October 2025, 19:29:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
21 October 2025, 19:14:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
21 October 2025, 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
21 October 2025, 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
21 October 2025, 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
gtw6016
21 October 2025, 18:41:12
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
21 October 2025, 18:33:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Paul1969
21 October 2025, 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert
door
dennie
21 October 2025, 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
21 October 2025, 15:26:17
Märklin 2025
door
Quinzeedied
21 October 2025, 15:09:34
Modeltreinenbeurzen
door
Ronald Halma
21 October 2025, 14:19:46
Rijdag bij Wullum NS
door
Wim Rosbender
21 October 2025, 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
21 October 2025, 11:39:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Peco code 100 double slip ervaringen?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Peco code 100 double slip ervaringen? (gelezen 1538 keer)
DJJ
Offline
Berichten: 73
Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Gepost op:
13 March 2012, 22:01:47 »
Na een tijdje op Piko A rails en wissels te hebben (proef) gereden heb ik besloten over te gaan op wissels van een ander merk.
Op zich is er niets mis met dit railmateriaal van Piko. Het ziet er best aardig uit en is niet duur. Wat ik er overheen wil laten rijden is echter redelijk divers en van verschillende makelij. Dus ook locs met dikkere oudere wielen. Dat gaf problemen met sluiting bij de puntstukken en stilvallende locjes op de stroomloze delen.
Ik heb nu enkele Peco wissels code 100 met electrofrog besteld om daarop mijn materieel te testen in de hoop en verwachting dat dit een stuk beter zal gaan. Echter de zogenaamde double slip (dubbele kruiswissel, vol engels wissel, of wat alle andere foutieve benamingen ook zijn) heeft Peco in code 100 niet met electrofrogs.
Heeft iemand ervaring met deze double slip van Peco? Ik ben met name benieuwd of oudere locs en kleinere locs er goed overheen komen. Het is toch aardig om de mogelijkheid te hebben zo'n double slip in je baanplan op te nemen, vandaar.
Dave
«
Laatst bewerkt op: 13 March 2012, 22:13:25 door DJJ
»
Gelogd
Groet,
Dave
DJJ
Offline
Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #1 Gepost op:
14 March 2012, 21:21:32 »
Klein schopje nog..
Niemand ervaring met de kruiswissels van Peco in H0 code 100?
Gelogd
Groet,
Dave
St00mboy
Offline
Berichten: 12010
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #2 Gepost op:
14 March 2012, 22:01:52 »
Ik heb ze wel gebruikt, maar er nooit problemen mee gehad.
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/27427-peco-double-slip-advice/
http://www.brian-lambert.co.uk/Electrical-2.htm
Precies halverwege op de pagina staat het verhaal van de werking van de double slip.
Leen.
«
Laatst bewerkt op: 14 March 2012, 22:13:41 door Stoomboy
»
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
DJJ
Offline
Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #3 Gepost op:
14 March 2012, 22:07:50 »
Bedankt Leen, informatief draadje.
Blijkt toch wel uit dat er met de code 100 versie (insulfrogs) problemen kunnen zijn met de loop van kleine locs. Was ik al een beetje bang voor.
In een baanplan dan toch maar voor twee afzonderlijke wissels kiezen denk ik.
Groet, Dave
Gelogd
Groet,
Dave
nscargo2008
Offline
Berichten: 954
veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #4 Gepost op:
14 March 2012, 22:17:55 »
ik heb ook 2 van deze engelse wissels in mijn modulles ingebouwd , maar ik heb momenteel de modules aan de kant staan door ruimtegebrek , anders had ik wel filmpje wilen maken .
tot zo ver heb ik er nooit last mee gehad
foto als idee
en linkje van me oud draadje , waar ik ooit nog eens verder mee moet gaan .
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,18629.45.html
groet stefan
Gelogd
St00mboy
Offline
Berichten: 12010
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #5 Gepost op:
14 March 2012, 22:31:47 »
Ik heb er nog een draadje voor je bijgezet.
Het probleem met 2-assige loks (heb je goed gecheckt dat hij in alle zijwaartse posties van de assen op alle 4 de wielen stroom opneemt?) op schone - dus zonder muggenpoepjes, vuil etc. - insulfrog wissels doet zich voor als er minstens 1 wiel van 1 as op het plastic staat en er een wiel van de andere as aan dezelfde zijde als het wiel wat op het plastic staat iets opgetild wordt. Als het plastic niet 100% gelijk is aan het railoppervlak dan wordt het daaropstaande wiel iets opgetild. Daarmee zou het kunnen beginnen, want dan nemen misschien alleen 2 wielen aan dezelfde kant stroom op en komt er geen beweging in je lok.
Op de Right Track 10 DVD over het leggen van rails worden de oneffenheden van nieuwe Peco wissels door een professionele treinenbanenmaker (Norman Solomon) met een zoetvijl weggehaald. Ook de bovenkant van de geperste switch rails, dus de heen en weer gaande rails, worden met de vijl bewerkt, zodat ze mooi vlak zijn t.o.v. de stock rails, waar ze tegenaan komen. Datzelfde doet hij met de frog, het stuk tussen de uit elkaar gaande rails. Daar haalt hij ook de vijl door het stuk waar de flens doorheen loopt. Als hij dat doet, dan zou jij dat met de double slip zeker ook kunnen proberen.
Norman legt uit dat er bij de massaproductie van de wissels nu eenmaal wat hinderlijke oneffenheden kunnen ontstaan. Ik heb datzelfde met mijn code 75 wissels ook gedaan.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
DJJ
Offline
Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #6 Gepost op:
14 March 2012, 23:23:55 »
Grappig! Terwijl jij antwoordde Leen, zat ik juist datzelfde draadje te bekijken van Brian Lambert.
Is inderdaad informatief. De right track dvd heb ik nog ergens liggen denk ik. Ik kan me inderdaad de bewerking van de wissels herinneren. Moet ik nog maar eens gaan bekijken.
In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik heb wat meer aanknopingspunten.
Eerst maar eens kijken of ehattons dit weekend al de Peco wissels hierheen heeft weten te krijgen.
Dan kan ik gaan testen of die bevallen en komt het vervolg met de double slip ook nog wel een keer.
Groeten, Dave
Gelogd
Groet,
Dave
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Peco code 100 double slip ervaringen?