Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Forever Rocofan
Vandaag om 18:55:41
Halling aandrijvingen door skiptram
Vandaag om 18:53:59
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Overstap naar HTM door Wim1969
Vandaag om 18:26:01
Layne, Somewhere South. door g-j
Vandaag om 18:25:15
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:11:34
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Vandaag bij pon door Stefan88
Vandaag om 17:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 17:47:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N door janw
Vandaag om 15:28:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:23:13
Decoder waarden van trix 22357 nmbs lok 25.5 door Vosptr
Vandaag om 15:20:08
Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 14:50:15
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 14:24:24
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:51:55
Z21 en het programeren met de Z21App. door Ronald Halma
Vandaag om 13:31:36
Straalcabine, hoe en wat door Duikeend
Vandaag om 13:24:20
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 13:16:32
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door Seinhuis
Vandaag om 13:10:25
  

Auteur Topic: Beurzen en klantenbinding  (gelezen 6255 keer)

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Beurzen en klantenbinding
« Gepost op: 12 March 2012, 22:20:59 »
Dit weekend es doorgebracht op de Poppenhuisbeurs in Rijswijk. Deze wordt door dezelfde organisatie gedaan als de modelspoordagen. Veel groen verkocht uiteraard en lekker rondgestruind naar de grote schalen. 1:24 ligt redelijk in de buurt van de lgb maten en ik moet zeggen er is veel meer dan je denkt op modelspoorgebied te gebruiken.

Wat mij opviel was het slimme  klantenbinding wat deze organisatie doet. Mooie openingstijden (10-17) goede parkeermogelijkheden en een speciaal beursarrangement.
€ 10.50 voor toegang + tijdschrift + flesje fris en broodje gezond! Uiteraard vooraf te boeken via de website. Normale entree is 6 euri dus lekker handig voor de bezoekers.

Ook de overige toegangsprijzen zijn schappelijk kinderen tot 6 jr gratis ,7-12 3 euro

Misschien goed idee voor Rail2013, Ontrax 2013 en Eurospoor 2012!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #1 Gepost op: 12 March 2012, 22:42:13 »
Voor Ontraxs niet in ieder geval
Zowel evenement als locatie als faciliteiten als doelgroep zijn op geen enkele manier te vergelijken.
Bovendien heeft de organisatie van Ontraxs nul komma nul te zeggen over het prijs beleid, en het museum kennende, zullen zulke "deals" niet gehonoreerd worden
Ik heb al verschillende combi-deals voorgesteld, alle ideeën vonden ze zeer leuk, maar hoorde niet bij het takenpakket van een museum.
Maar of het echt klantebinding is, ik versta onder klanten binding zorgen dat je de klant niet alleen binnen krijgt, maar ook binnenhoud, en ik zie wel hoe je een klant binnen krijgt met zo'n deal, maar niet hoe je klanten binnenhoudt met zo'n deal.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis.
Maar ikzelf ben meer van het soort van : zorg dat je product goed is, dan hoef je geen rare acties te verzinnen om mensen binnen te krijgen om ze warm te krijgen voor je product.
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Eric-Jan Hartstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #2 Gepost op: 13 March 2012, 22:07:25 »
Ik ben het helemaal eens met Marty. Hoe mooi en gelikt je deal ook is, je moet je eerst afvragen waarom je een deal wilt maken. Is het oorspronkelijke product niet sterk genoeg? Je mag me een broodje, een biertje of en mooie vrouw erbij geven, als de basis niet ok is hoef ik ook geen korting. Ik kom voor het evenement zelf.

Hoewel er te praten is als ze heel mooi is. :D

mat-60

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #3 Gepost op: 14 March 2012, 10:03:55 »
Inderdaad heeft dit niets met klantenbinding te maken, maar bezoekers verleiden meer uit te geven dan ze eigenlijk willen, immers vele zijn helamaal niet geinterreseerd in deze producten maar laten zich verleiden.
Uiteindelijk betalen ze het tijdschrift, drinken enz gewoon zelf.....

Klantenbinding bereik je door een goede beurs, tentoonstelling, ruim aanbod en vooral door een goede klantenservice waardoor klanten terugkomen (=klantenbinding)

Ferry As

  • Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • **
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #4 Gepost op: 14 March 2012, 10:27:54 »
Klantenbinding is absoluut een zeer belangrijke factor die je als verkoper serieus moet of zou moeten nemen....

Er is ook zoiets voor een potentiele koper als een  " gun factor ".

De gunfactor wordt gebaseerd op produkt, prijs, presentatie en ook in zeer grote mate de houding, presentatie, communicatievaardigheden van de verkoper zelf ( als persoon )

En eerlijk gezegd zie ik het hier regelmatig " mis " gaan, zowel op beurzen als in bepaalde winkels.
Ongeinteresseerde houding, onkunde, presentatie, afwezige "glimlach", kleding, gebrek aan communicatieve vaardigheden, enz.
Allemaal factoren die invloed hebben op het gunnen van een aanschaf bij een leverancier.

Wat mij betreft zijn er een aantal winkels en standhouders waarbij ik door bovenstaande redenen eigenlijk helemaal niet gemotiveerd ben om m´n centen daar uit te geven.  ::)

Gr.

Ferry



Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11668
    • Mijn fotoarchief
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #5 Gepost op: 14 March 2012, 10:37:04 »
een goede klantenservice waardoor klanten terugkomen (=klantenbinding)

Dat, kom ik steeds meer achter, is werkelijk een zeldzaamheid in Nederland...

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #6 Gepost op: 14 March 2012, 11:03:49 »
Dat, kom ik steeds meer achter, is werkelijk een zeldzaamheid in Nederland...

Soms ligt dat ook aan de klant hoor, als hij of zij nergens meer klantvriendelijkheid tegenkomt  ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het juist dagelijks meemaak met mijn leveranciers
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9417
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #7 Gepost op: 14 March 2012, 12:23:58 »
of en mooie vrouw erbij geven

Ben ik altijd voor in  ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #8 Gepost op: 14 March 2012, 12:35:36 »
Maar, kan ze ook koken?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #9 Gepost op: 14 March 2012, 12:49:50 »
De catch voor de organisator is natuurlijk dat hij/zij vooraaf al op een aantal bezoekers kan rekenen. Voor de bezoekers is de catch dat het totaal aan uitgaven op de dag zelf minder is + de mogelijkheid om snel binnen te komen.
Vergelijk het met een internetkaartje voor Ontrax om die belachelijke rij te ontlopen. Of het Kruidvat kaartje om goedkoop naar Eurospoor te gaan. 

Zeker voor die beurzen/rtentoonstellingen etc waarbij er meerdere familie/gezinsleden naar toe gaan zijn dit argumenten om aandacht aan te besteden.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #10 Gepost op: 14 March 2012, 14:02:45 »
Ik heb de ramingen gezien en het uiteindelijke resultaat per dag van OntraXS en dat scheelde niet eens zo heel veel van elkaar. Dat is dus op voorhand best goed in te schatten kennelijk.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

mat-60

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #11 Gepost op: 14 March 2012, 15:51:17 »
............. dat het totaal aan uitgaven op de dag zelf minder.............

Tsja, maar over de maand weer meer. Dit is dus een "reken je rijk" idee.

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1420
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #12 Gepost op: 14 March 2012, 16:17:17 »
Er zijn blijkbaar 2 stromingen die ieder op een geheel eigen wijze tegen de bezoeker van een evenement aankijken.
De één denkt ze komen toch wel en de ander die denkt een bezoeker moet je als gast behandelen.
Voor mij als hardloper komt dit mij bekend voor, kijk naar de Dam tot Dam loop die is in een paar uur volgeboekt omdat ieder het idee heeft gekregen dat je dan wat voorstelt.Maar als critsche loper merk je gewoon dat je als melkkoe wordt gebruikt. Daaren tegen heeft de halve marathon van Lauwersoog naar Ulrum weinig poeha maar een puike verzorging.
Bij Ontrax voelt het als de Dam tot Dam want zoals eerder ergens gelezen:Als je daar komt hoor je er echt bij.
Eigenlijk voelt het gauw dat als een beursje groot groeit , je als bezoeker alleen nog maar een geldautomaat bent geworden.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1474
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #13 Gepost op: 14 March 2012, 16:34:26 »
Luit    geldautomaat.
Daar ben ik niet met je eens,je bent zelf verantwoordelijk voor je uitgave,en de vraag is wat zoek je en wat is het aanbod.
Er zijn ook  mensen bij die  gewoon een dagje er op uit gaan.

Brabantspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #14 Gepost op: 14 March 2012, 16:39:22 »
Geldautomaat?
Kijk eens naar de jaarbeurs, waarom moet daar een flesje cola €3.10 kosten?
Ok je bent niet verplicht om te kopen. Maar het is puur misbruik maken van de situatie. Het is warm binnen, je hebt uren door de paden gelopen, en dan heb je dorst.