Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Rick
Vandaag om 16:06:31
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:57:37
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
Vandaag om 15:46:46
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:38:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 15:18:38
schok bij vertrek door Sven
Vandaag om 15:12:01
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:03:06
Arduino loconet-interfaces door NTeering
Vandaag om 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:07:51
Lima door W.Broere
Vandaag om 13:58:51
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 13:52:47
Spuitmondjes door Bahn-AG
Vandaag om 13:51:34
Aachenau West door Ronald69
Vandaag om 13:31:26
Yamorc booster door Montanbahn
Vandaag om 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
Vandaag om 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 12:49:58
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 11:54:04
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 09:52:25
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 07:05:49
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door 5166
24 July 2025, 23:34:30
Br 38 Piko Superen. door wob
24 July 2025, 21:31:24
Station Roodeschool door Torikoos
24 July 2025, 21:26:02
Keerlusmodule klappert nog...... door Ronald Halma
24 July 2025, 21:11:24
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
24 July 2025, 20:53:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 July 2025, 19:26:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
24 July 2025, 19:20:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
24 July 2025, 18:43:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
24 July 2025, 18:37:20
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
24 July 2025, 18:13:55

Auteur Topic: Beurzen en klantenbinding  (gelezen 6177 keer)

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Beurzen en klantenbinding
« Gepost op: 12 March 2012, 22:20:59 »
Dit weekend es doorgebracht op de Poppenhuisbeurs in Rijswijk. Deze wordt door dezelfde organisatie gedaan als de modelspoordagen. Veel groen verkocht uiteraard en lekker rondgestruind naar de grote schalen. 1:24 ligt redelijk in de buurt van de lgb maten en ik moet zeggen er is veel meer dan je denkt op modelspoorgebied te gebruiken.

Wat mij opviel was het slimme  klantenbinding wat deze organisatie doet. Mooie openingstijden (10-17) goede parkeermogelijkheden en een speciaal beursarrangement.
€ 10.50 voor toegang + tijdschrift + flesje fris en broodje gezond! Uiteraard vooraf te boeken via de website. Normale entree is 6 euri dus lekker handig voor de bezoekers.

Ook de overige toegangsprijzen zijn schappelijk kinderen tot 6 jr gratis ,7-12 3 euro

Misschien goed idee voor Rail2013, Ontrax 2013 en Eurospoor 2012!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Beurzen en klantenbinding
« Reactie #1 Gepost op: 12 March 2012, 22:42:13 »
Voor Ontraxs niet in ieder geval
Zowel evenement als locatie als faciliteiten als doelgroep zijn op geen enkele manier te vergelijken.
Bovendien heeft de organisatie van Ontraxs nul komma nul te zeggen over het prijs beleid, en het museum kennende, zullen zulke "deals" niet gehonoreerd worden
Ik heb al verschillende combi-deals voorgesteld, alle ideeën vonden ze zeer leuk, maar hoorde niet bij het takenpakket van een museum.
Maar of het echt klantebinding is, ik versta onder klanten binding zorgen dat je de klant niet alleen binnen krijgt, maar ook binnenhoud, en ik zie wel hoe je een klant binnen krijgt met zo'n deal, maar niet hoe je klanten binnenhoudt met zo'n deal.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis.
Maar ikzelf ben meer van het soort van : zorg dat je product goed is, dan hoef je geen rare acties te verzinnen om mensen binnen te krijgen om ze warm te krijgen voor je product.
Mvg Marty,

Eric-Jan Hartstra

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 13 March 2012, 22:07:25 »
Ik ben het helemaal eens met Marty. Hoe mooi en gelikt je deal ook is, je moet je eerst afvragen waarom je een deal wilt maken. Is het oorspronkelijke product niet sterk genoeg? Je mag me een broodje, een biertje of en mooie vrouw erbij geven, als de basis niet ok is hoef ik ook geen korting. Ik kom voor het evenement zelf.

Hoewel er te praten is als ze heel mooi is. :D

mat-60

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 14 March 2012, 10:03:55 »
Inderdaad heeft dit niets met klantenbinding te maken, maar bezoekers verleiden meer uit te geven dan ze eigenlijk willen, immers vele zijn helamaal niet geinterreseerd in deze producten maar laten zich verleiden.
Uiteindelijk betalen ze het tijdschrift, drinken enz gewoon zelf.....

Klantenbinding bereik je door een goede beurs, tentoonstelling, ruim aanbod en vooral door een goede klantenservice waardoor klanten terugkomen (=klantenbinding)

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 14 March 2012, 10:27:54 »
Klantenbinding is absoluut een zeer belangrijke factor die je als verkoper serieus moet of zou moeten nemen....

Er is ook zoiets voor een potentiele koper als een  " gun factor ".

De gunfactor wordt gebaseerd op produkt, prijs, presentatie en ook in zeer grote mate de houding, presentatie, communicatievaardigheden van de verkoper zelf ( als persoon )

En eerlijk gezegd zie ik het hier regelmatig " mis " gaan, zowel op beurzen als in bepaalde winkels.
Ongeinteresseerde houding, onkunde, presentatie, afwezige "glimlach", kleding, gebrek aan communicatieve vaardigheden, enz.
Allemaal factoren die invloed hebben op het gunnen van een aanschaf bij een leverancier.

Wat mij betreft zijn er een aantal winkels en standhouders waarbij ik door bovenstaande redenen eigenlijk helemaal niet gemotiveerd ben om m´n centen daar uit te geven.  ::)

Gr.

Ferry

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #5 Gepost op: 14 March 2012, 10:37:04 »
een goede klantenservice waardoor klanten terugkomen (=klantenbinding)

Dat, kom ik steeds meer achter, is werkelijk een zeldzaamheid in Nederland...

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #6 Gepost op: 14 March 2012, 11:03:49 »
Dat, kom ik steeds meer achter, is werkelijk een zeldzaamheid in Nederland...

Soms ligt dat ook aan de klant hoor, als hij of zij nergens meer klantvriendelijkheid tegenkomt  ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het juist dagelijks meemaak met mijn leveranciers
Mvg Marty,

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #7 Gepost op: 14 March 2012, 12:23:58 »
of en mooie vrouw erbij geven

Ben ik altijd voor in  ;D

stig

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 14 March 2012, 12:35:36 »
Maar, kan ze ook koken?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #9 Gepost op: 14 March 2012, 12:49:50 »
De catch voor de organisator is natuurlijk dat hij/zij vooraaf al op een aantal bezoekers kan rekenen. Voor de bezoekers is de catch dat het totaal aan uitgaven op de dag zelf minder is + de mogelijkheid om snel binnen te komen.
Vergelijk het met een internetkaartje voor Ontrax om die belachelijke rij te ontlopen. Of het Kruidvat kaartje om goedkoop naar Eurospoor te gaan. 

Zeker voor die beurzen/rtentoonstellingen etc waarbij er meerdere familie/gezinsleden naar toe gaan zijn dit argumenten om aandacht aan te besteden.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

stig

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 14 March 2012, 14:02:45 »
Ik heb de ramingen gezien en het uiteindelijke resultaat per dag van OntraXS en dat scheelde niet eens zo heel veel van elkaar. Dat is dus op voorhand best goed in te schatten kennelijk.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

mat-60

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 14 March 2012, 15:51:17 »
............. dat het totaal aan uitgaven op de dag zelf minder.............

Tsja, maar over de maand weer meer. Dit is dus een "reken je rijk" idee.

Luit

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 14 March 2012, 16:17:17 »
Er zijn blijkbaar 2 stromingen die ieder op een geheel eigen wijze tegen de bezoeker van een evenement aankijken.
De één denkt ze komen toch wel en de ander die denkt een bezoeker moet je als gast behandelen.
Voor mij als hardloper komt dit mij bekend voor, kijk naar de Dam tot Dam loop die is in een paar uur volgeboekt omdat ieder het idee heeft gekregen dat je dan wat voorstelt.Maar als critsche loper merk je gewoon dat je als melkkoe wordt gebruikt. Daaren tegen heeft de halve marathon van Lauwersoog naar Ulrum weinig poeha maar een puike verzorging.
Bij Ontrax voelt het als de Dam tot Dam want zoals eerder ergens gelezen:Als je daar komt hoor je er echt bij.
Eigenlijk voelt het gauw dat als een beursje groot groeit , je als bezoeker alleen nog maar een geldautomaat bent geworden.

dennie

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 14 March 2012, 16:34:26 »
Luit    geldautomaat.
Daar ben ik niet met je eens,je bent zelf verantwoordelijk voor je uitgave,en de vraag is wat zoek je en wat is het aanbod.
Er zijn ook  mensen bij die  gewoon een dagje er op uit gaan.

Brabantspoor

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 14 March 2012, 16:39:22 »
Geldautomaat?
Kijk eens naar de jaarbeurs, waarom moet daar een flesje cola €3.10 kosten?
Ok je bent niet verplicht om te kopen. Maar het is puur misbruik maken van de situatie. Het is warm binnen, je hebt uren door de paden gelopen, en dan heb je dorst.