Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door 1200blauw
Vandaag om 15:24:57
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door FRIE
Vandaag om 15:21:48
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door renedh
Vandaag om 15:18:40
TTI Bergland Express door Huup
Vandaag om 15:04:34
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door 1200blauw
Vandaag om 14:58:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:36:01
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
Vandaag om 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:03:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorzeven
Vandaag om 14:00:51
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 13:56:42
Antennes op Roco 1753 door spoorfan
Vandaag om 13:55:47
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 13:34:35
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 13:31:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Jeroen Water
Vandaag om 13:25:34
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:23:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 13:05:55
20 jaar BNLS door roco
Vandaag om 12:20:50
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 12:00:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:51:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 10:33:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:23:51
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Pauldg
Vandaag om 08:26:26
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
28 June 2025, 23:04:30
Nederlandse Spoordijk in H0 door Miniature Holland
28 June 2025, 22:22:11
Stadswapen Amersfoort op NS Cargo 1637 door pagoda of funn
28 June 2025, 22:16:56
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
28 June 2025, 22:13:50
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
28 June 2025, 21:54:44
  

Auteur Topic: D289 Parijs - Amsterdam 1985  (gelezen 10231 keer)

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #15 Gepost op: 30 August 2013, 21:53:15 »
Ik zou als bagagerijtuig toch liever de 45107 in de trein zien rijden. De 45100 heeft de oorspronkelijke C160 kleur in groen/zilver, en deze is vanaf 1978 vervangen door een groen/grijze kleur. De kans dat in 1985 nog een bagagerijtuig in de oorspronkelijke C160 kleur rond reed is dus niet zo heel groot. Het nouille logo is in 1985 ingevoerd, en wat dat betreft dus passend.
Meer info over uitvoeringen van SNCF rijtuigen: http://www.rmb.asso.fr/LIVREE_VOYAGEURS_SNCF.pdf
mvg, Heinz

Rob68

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #16 Gepost op: 30 August 2013, 22:51:30 »
E94

In het boek "de moderne tractie bij de NS in kleur" staat op pagina 87 een foto van het oude bagagerijtuig  (roco 45100).
Deze foto is genomen op 2 juni 1985. Dus de combinatie met het bagagerijtuig in de oude kleuren is dus goed mogelijk.

Rob

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #17 Gepost op: 31 August 2013, 08:56:52 »
Plus dat Roco een Dd4s met wit logo encadre nooit heeft gemaakt. Ik heb wel meer foto's gezien uit 1985 met geel logo. dus plausibel genoeg. Bovendien doen de bagagewagens op Ebay belachelijke prijzen, dus ik vind eentje voor mij genoeg  :)

dirkjan

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #18 Gepost op: 31 August 2013, 09:58:11 »
Ik heb een fout nummer bij de bagagewagen gecorrigeerd. Helaas is de bagagewagen er niet in gris-beton met wit logo, dan dan maar de oudere versie. De versie met logo nouille van Roco (de 45107) is helaas niet in NL toegelaten.

dirkjan
Wie wat bewaart heeft wat  ::) ;D

De Lima versie..

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #19 Gepost op: 31 August 2013, 12:13:00 »
Maar dat is geen Dd4s.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #20 Gepost op: 31 August 2013, 13:36:44 »
Hmmm welke dan is zeker de gepimpte versie van de Dd4s  ???

Duidelijker nu  (y)
http://lereseaudepsx.e-monsite.com/pages/dossiers-test/les-fourgons-mc-76.html
« Laatst bewerkt op: 31 August 2013, 13:43:21 door rene w.. Reden: link toegvoegd. »

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #21 Gepost op: 31 August 2013, 13:48:06 »
Jouw Lima model is een Dd2(s), van het type Corail MC76. Besteld en gebouwd in de jaren 70.
De Dd4s zijn van het type DEV, ontwikkeld en gebouwd in de jaren 60 met een laatste levering begin jaren 70.
Twee verschillende ontwikkelingen dus.

Huub

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #22 Gepost op: 31 August 2013, 13:50:39 »
Heel ander bouwjaar en type dus.
Dank uw wel  (y)

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #23 Gepost op: 26 September 2013, 18:42:47 »
E94

In het boek "de moderne tractie bij de NS in kleur" staat op pagina 87 een foto van het oude bagagerijtuig  (roco 45100).
Deze foto is genomen op 2 juni 1985. Dus de combinatie met het bagagerijtuig in de oude kleuren is dus goed mogelijk.

Rob

Even voorop gesteld dat het nabootsen in model van in werkelijkheid voorkomende samenstellingen van treinen een leuke bezigheid is, en dat eenieder zelf moet weten wanneer hij vindt dat het grote voorbeeld voldoende is benaderd. Bij het nalopen van criteria om te zien of aan het grote voorbeeld is voldaan kunnen diverse aspecten bekeken worden: model, kleur, logo, opschriften, revisiedata, rijtuignummer, etc.
Van het model van het bagagerijtuig op de foto heeft Roco drie uitvoeringen uitgebracht: 45100 is groen/zilver met een geel omkaderd logo , 45101 is geheel groen met een geel omkaderd logo en 45107 is groen/lichtgrijs met een wit logo “nouille”.
Aangezien het rijtuig op de foto groen/lichtgrijs is met een wit omkaderd logo is de conclusie dus dat deze uitvoering niet door Roco uitgebracht is. De vraag is dan welk Roco rijtuig de beste benadering is voor deze trein.
Dirkjan heeft aangegeven dat hij uit praktische overwegingen het Roco nummer 45100 gebruikt heeft in deze trein, en dat is natuurlijk prima. Maar als je de kleur van de band rond de zijramen van de bagagewagen en het couchetterijtuig uit het boek vergelijkt met die van de modellen, dan zie je een duidelijk verschil in kleur tussen bagagewagen (zilver kleurig) en het couchetterijtuig (licht grijs) bij de getoonde modellen. En daarom vind ik de Roco 45101 beter passen in deze trein.     
mvg, Heinz

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #24 Gepost op: 26 September 2013, 18:46:58 »
Sorry, typefoutje gemaakt, ik bedoel natuurlijk Roco 45107 in plaats van 45101.
mvg, Heinz

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #25 Gepost op: 26 September 2013, 22:53:00 »
Alleen is het logo nouille pas vanaf begin 1986. Dus die kan nooit in 1985 in de trein hebben gezeten. Dan is het gele logo voor dat jaar dus een passender keus dan het spaghettilogo.

dirkjan