En dan nog zijn er verschillende modificaties voorgesteld en uitgetekend, waardoor het uiterlijk van de loc ook veranderd. Persoonlijk vind ik het een leuk project, maar ik als stoomliefhebber heb er uit historisch oogpunt niets mee. Als de looks zouden kloppen zou het met mij misschien ook al meer doen, maar het komt op mij over als een soort fantasieproject in plaats van een echte replica. Ik heb er dan ook niks mee.
Tsja, die modificaties en een veranderd uiterlijk... Ik kan daar niet zo mee zitten, zeker niet als je bedenkt dat het juist door die modificaties voor deze loc mogelijk gaat zijn hoofdlijnritten met een stevige snelheid te rijden. Dat weegt wat mij betreft wel op tegen een paar aanpassingen.De replica vult een lacune in bewaard gebleven stoomlocs, is geschikt voor de hoofdlijn en kan zonder probleem overal ingezet worden zonder dat er draaischijven of driehoek gelegenheden beschilbaar hoeven te zijn. Je krijgt de door jou zo verlangde hoofdlijnstoomloc op een presenteerblaadje, maar omdat er een paar afwijkingen ten opzichte van het origineel zijn, blief je 'm niet. Dat je zo kritisch op je modellen bent, dat is een keuze maar dit vrijwel gegeven paard hoef je toch niet in de bek te kijken? Eelco