Het lastige is dat dit een regionaal onderwerp is en dat dit forum internationaal is. Het is in zekere zin natuurlijk politiek, maar niet politiek in polariserende zin waarbij er een nadrukkelijk aanwezige politieke scheidslijn ontstaat tussen forumdeelnemers.
Van iemand die zijn woonplaats als Zw aanduidt (staat er echt tussen) kun je zeker zijn dat hij daar terecht is gekomen via dit forum.
(...) maar gezien je posts hier en op Somda vandaag, ben ik er bang voor...
Het probleem in dit geval zit um ook niet in de onderlinge verhoudingen in het forum. Maar juist in mensen die niks met dit forum hebben. En dat baart mij zorgen. Want dit heeft wel gevolgen voor hen. Hoe gaan we daar mee om?
Of via Somda, of via .... Vandaar dat ik even iets voorzichtiger was
Ik blijf me verbazen over de reacties. Overigens roept de petiteur ook alle treinreizigers van nederland op te tekenen, dus ga klagen bij die man ipv mij over wijdte van het initiatief.
En overal zie je altijd geklaag over hekken en geluidsschermen die fotograferen onmogelijk maken en nu kun je er iets tegen doen en doe je het niet, nee, schiet het af.
Maar het is altijd goed de medemens beter te leren kennen, dit was geweldig leerzaam weer.
Ik blijf me verbazen over de reacties. Overigens roept de petiteur ook alle treinreizigers van nederland op te tekenen, dus ga klagen bij die man ipv mij over wijdte van het initiatief. En overal zie je altijd geklaag over hekken en geluidsschermen die fotograferen onmogelijk maken en nu kun je er iets tegen doen en doe je het niet, nee, schiet het af. Maar het is altijd goed de medemens beter te leren kennen, dit was geweldig leerzaam weer.
Dat moet je inderdaad niet willen, dit soort lokale initiatieven heeft geen enkele baat bij wat obb70 nu gedaan heeft. Wat mij betreft mag daar wel een forumregel over komen (als die er nog niet is).
Verbazend, op allerlei fora eindeloze discussies alleen omdat een of andere spotter z'n favoriete fotostekkie dreigt kwijt te raken.We zijn de zin voor verhoudingen wel helemaal kwijt geloof ik.Hoe groot is het belang van een foto met alweer een VIRM ??Dirk
Maar goed lezen, redeneren en argumenteren moet je niet bij spoorfora zijn, maar dat wist ik al.
Laat jij je even kennen zeg...Maar als jij dat al wist, waarom opende je dit topic dan?
ik heb het foto argument gebruikt omdat ik dacht dat men daar wel gevoelig zou zijn, het tegendeel blijkt waar. In eerste instantie gaat het mij om het open karakter van Bussum en andere leefomgevingen zuiver te houden, ik vind geluidswanden vreselijk!!! Maar goed lezen, redeneren en argumenteren moet je niet bij spoorfora zijn, maar dat wist ik al.
In Bussum is men van plan een 4 meter hoge geluidswal langs het spoor te bouwen. Zoals je al in het Naardense deel kunt zien als je van Weesp naar Hilversum rijdt. Er is nu een petitie tegen deze wal die het fotograferen onmogelijk zal maken, zelfs op het mooiste stekje langs de losweg zal een wal komen volgens de plannen (zie hier http://www.youtube.com/watch?v=txqRMvNA7CM&list=UUYvbO5nxdXHqqi93FOHBMXg&index=7&feature=plcp )Dat de petitie-opsteller eigenlijk een tunnel wil is weer een andere zaak, eerst maar eens zorgen dat die geluidswal er niet komt, de fotostekkies zijn nu al vooral explosief toegenomen doordat overal het overhangend loof rigoreus is gekapt!Ik denk dat iedereen er belang bij heeft ook als je er niet woont: reis per trein langs een geluidswand en geniet van je uitzichtEsthetisch is het ook volkomen onverantwoord: een trein komt voorbij, de geluidswand staat er dag en nacht, als de Berlijnse muur zoals die al genoemd wordt hier.Teken hier de petitie: http://petities.nl/petitie/geen-4-meter-hoge-betonnen-wand-langs-bussums-spoor
In eerste instantie gaat het mij om het open karakter van Bussum en andere leefomgevingen zuiver te houden, ik vind geluidswanden vreselijk!!! Maar goed lezen, redeneren en argumenteren moet je niet bij spoorfora zijn, maar dat wist ik al.