Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Show je werkplek door hmmglaser
Vandaag om 00:02:12
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door MOVisser
30 July 2025, 23:47:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Quinzeedied
30 July 2025, 23:44:32
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
30 July 2025, 23:16:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
30 July 2025, 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
30 July 2025, 21:48:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
30 July 2025, 21:32:49
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Mg1982nl
30 July 2025, 21:31:05
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
30 July 2025, 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
30 July 2025, 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
30 July 2025, 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
30 July 2025, 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
30 July 2025, 16:37:54
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
30 July 2025, 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
30 July 2025, 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
30 July 2025, 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
30 July 2025, 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
30 July 2025, 11:49:19

Auteur Topic: Geluidswal station Naarden-Bussum: teken svp de petitie tégen!!!  (gelezen 6485 keer)

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Geluidswal station Naarden-Bussum: teken svp de petitie tégen!!!
« Reactie #60 Gepost op: 23 February 2012, 11:15:08 »
Het lastige is dat dit een regionaal onderwerp is en dat dit forum internationaal is. Het is in zekere zin natuurlijk politiek, maar niet politiek in polariserende zin waarbij er een nadrukkelijk aanwezige politieke scheidslijn ontstaat tussen forumdeelnemers.
Het probleem in dit geval zit um ook niet in de onderlinge verhoudingen in het forum. Maar juist in mensen die niks met dit forum hebben. En dat baart mij zorgen. Want dit heeft wel gevolgen voor hen. Hoe gaan we daar mee om?

Van iemand die zijn woonplaats als Zw aanduidt (staat er echt tussen) kun je zeker zijn dat hij daar terecht is gekomen via dit forum.
(...) maar gezien je posts hier en op Somda vandaag, ben ik er bang voor...
Of via Somda, of via .... Vandaar dat ik even iets voorzichtiger was  ;)

Groet,
Michel

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #61 Gepost op: 23 February 2012, 11:19:05 »
Het probleem in dit geval zit um ook niet in de onderlinge verhoudingen in het forum. Maar juist in mensen die niks met dit forum hebben. En dat baart mij zorgen. Want dit heeft wel gevolgen voor hen. Hoe gaan we daar mee om?

Dat moet je inderdaad niet willen, diit soort lokale initiatieven heeft geen enkele baat bij wat obb70 nu gedaan heeft. Wat mij betreft mag daar wel een forumregel over komen (als die er nog niet is).

Of via Somda, of via .... Vandaar dat ik even iets voorzichtiger was  ;)

Mee eens, maar het is hoe dan ook een treinenfan die niks te maken heeft met de situatie in Bussum. Als obb70 inderdaad de link naar die petitie op meerdere fora heeft gezet, is hij op z'n zachtst gezegd 'een beetje dom'.

obb70

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 23 February 2012, 11:27:05 »
Ik blijf me verbazen over de reacties. Overigens roept de petiteur ook alle treinreizigers van nederland op te tekenen, dus ga klagen bij die man ipv mij over wijdte van het initiatief.
En overal zie je altijd geklaag over hekken en geluidsschermen die fotograferen onmogelijk maken en nu kun je er iets tegen doen en doe je het niet, nee, schiet het af.
Maar het is altijd goed de medemens beter te leren kennen, dit was geweldig leerzaam weer.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #63 Gepost op: 23 February 2012, 11:30:23 »
Ik blijf me verbazen over de reacties. Overigens roept de petiteur ook alle treinreizigers van nederland op te tekenen, dus ga klagen bij die man ipv mij over wijdte van het initiatief.

Hallo, jij gooit de link hier op een treinenforum, dus mogen wij bij jou klagen dat je dat doet. Dat was namelijk niet erg slim.

En overal zie je altijd geklaag over hekken en geluidsschermen die fotograferen onmogelijk maken en nu kun je er iets tegen doen en doe je het niet, nee, schiet het af.

Het niet meer kunnen fotograferen vind ik geen argument tegen een geluidsscherm.

Maar het is altijd goed de medemens beter te leren kennen, dit was geweldig leerzaam weer.
Dat is wederzijds.

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #64 Gepost op: 23 February 2012, 11:38:37 »
Ik sluit me, in al deze opmerkingen, geheel bij Eelco aan!

Nu weer inhoudelijk ;D:
Dat moet je inderdaad niet willen, dit soort lokale initiatieven heeft geen enkele baat bij wat obb70 nu gedaan heeft. Wat mij betreft mag daar wel een forumregel over komen (als die er nog niet is).
Precies. Of iets ruimer, een beleid (bijvoorbeeld dat de moderatoren contact opnemen met de starter om het topic aan te passen). Want ik denk dat dit niet direct uit te sluiten is in een regel. Er is ook niets mis met de discussie over een geluidsmuur bij Bussum (of geluidsmuren in het algemeen).
Ik heb deze situatie overigens ook bij de moderator gemeld (7 berichten geleden) daar ik niet weet of ze hiervan op de hoogte zijn. Afwachten dus maar.

Groet,
Michel

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #65 Gepost op: 23 February 2012, 11:45:29 »
Over moderators gesproken, ik mis ze.... In dit topic dan...  ;D

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #66 Gepost op: 23 February 2012, 11:46:52 »
 ;D ;D

dwem

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 23 February 2012, 11:51:48 »
Verbazend, op allerlei fora eindeloze discussies alleen omdat een of andere spotter z'n favoriete fotostekkie dreigt kwijt te raken.

We zijn de zin voor verhoudingen wel helemaal kwijt geloof ik.

Hoe groot is het belang van een foto met alweer een VIRM ??

Dirk

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 23 February 2012, 12:30:24 »
Misschien heeft die wel weer andere grafity.  ::)  ;D ;D ;D

obb70

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 23 February 2012, 13:05:01 »
Verbazend, op allerlei fora eindeloze discussies alleen omdat een of andere spotter z'n favoriete fotostekkie dreigt kwijt te raken.

We zijn de zin voor verhoudingen wel helemaal kwijt geloof ik.

Hoe groot is het belang van een foto met alweer een VIRM ??

Dirk
ik heb het foto argument gebruikt omdat ik dacht dat men daar wel gevoelig zou zijn, het tegendeel blijkt waar. In eerste instantie gaat het mij om het open karakter van Bussum en andere leefomgevingen zuiver te houden, ik vind geluidswanden vreselijk!!! Maar goed lezen, redeneren en argumenteren moet je niet bij spoorfora zijn, maar dat wist ik al.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #70 Gepost op: 23 February 2012, 13:11:44 »
Maar goed lezen, redeneren en argumenteren moet je niet bij spoorfora zijn, maar dat wist ik al.

Laat jij je even kennen zeg...

Maar als jij dat al wist, waarom opende je dit topic dan?

obb70

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 23 February 2012, 13:44:09 »
Laat jij je even kennen zeg...

Maar als jij dat al wist, waarom opende je dit topic dan?
je hoopt altijd dat je je vergistte...

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #72 Gepost op: 23 February 2012, 13:48:31 »
Ach ja. Het is me wat.

henk

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 23 February 2012, 14:01:12 »
ik heb het foto argument gebruikt omdat ik dacht dat men daar wel gevoelig zou zijn, het tegendeel blijkt waar. In eerste instantie gaat het mij om het open karakter van Bussum en andere leefomgevingen zuiver te houden, ik vind geluidswanden vreselijk!!! Maar goed lezen, redeneren en argumenteren moet je niet bij spoorfora zijn, maar dat wist ik al.

En dat zegt iemand die toegeeft zelf opportunistische argumenten te gebruiken en er geen moeite mee heeft mensen zand in de ogen te strooien. Nu trouwens weer denk ik.
Het is een kwestie van de mensen die daar wonen en van niemand anders.
« Laatst bewerkt op: 23 February 2012, 14:02:45 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #74 Gepost op: 23 February 2012, 14:03:17 »
In Bussum is men van plan een 4 meter hoge geluidswal langs het spoor te bouwen. Zoals je al in het Naardense deel kunt zien als je van Weesp naar Hilversum rijdt.
Er is nu een petitie tegen deze wal die het fotograferen onmogelijk zal maken, zelfs op het mooiste stekje langs de losweg zal een wal komen volgens de plannen  (zie hier http://www.youtube.com/watch?v=txqRMvNA7CM&list=UUYvbO5nxdXHqqi93FOHBMXg&index=7&feature=plcp )

Dat de petitie-opsteller eigenlijk een tunnel wil is weer een andere zaak, eerst maar eens zorgen dat die geluidswal er niet komt, de fotostekkies zijn nu al vooral explosief toegenomen doordat overal het overhangend loof rigoreus is gekapt!
Ik denk dat iedereen er belang bij heeft ook als je er niet woont: reis per trein langs een geluidswand en geniet van je uitzicht
Esthetisch is het ook volkomen onverantwoord: een trein komt voorbij, de geluidswand staat er dag en nacht, als de Berlijnse muur zoals die al genoemd wordt hier.
Teken hier de petitie: http://petities.nl/petitie/geen-4-meter-hoge-betonnen-wand-langs-bussums-spoor

In eerste instantie gaat het mij om het open karakter van Bussum en andere leefomgevingen zuiver te houden, ik vind geluidswanden vreselijk!!! Maar goed lezen, redeneren en argumenteren moet je niet bij spoorfora zijn, maar dat wist ik al.

Als het je daadwerkelijk ging om het open karakter, waarom is daar dan met geen woord gerept in het eerste bericht? Pas in je derde bericht haal je het iets aan. Als het daadwerkelijk "in eerste instantie" is, dan zou het bovenaan in je eerste bericht moeten staan, daar het je echt raakt en zorgen maakt. Maar dat staat daar niet, je maakt je allereerst zorgen over de fotostek (2x zelfs), pas dan als tweede noem je het uitzicht van de treinpassagiers, om pas ten derde de berlijnse muur te noemen (waarmee het openkarakter bedoeld wordt (?))
Als je wilt dat wij het goed lezen, moet je er ook voor zorgen dat we het ook goed kunnen lezen.

Groet,
Michel
« Laatst bewerkt op: 23 February 2012, 14:08:08 door tothebeach »