Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overstap naar HTM door g-j
Vandaag om 18:14:13
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:11:34
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Vandaag bij pon door Stefan88
Vandaag om 17:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 17:47:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 17:43:52
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N door janw
Vandaag om 15:28:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:23:13
Decoder waarden van trix 22357 nmbs lok 25.5 door Vosptr
Vandaag om 15:20:08
Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 14:50:15
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 14:43:10
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 14:24:24
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:51:55
Z21 en het programeren met de Z21App. door Ronald Halma
Vandaag om 13:31:36
Straalcabine, hoe en wat door Duikeend
Vandaag om 13:24:20
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 13:16:32
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door Seinhuis
Vandaag om 13:10:25
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 12:09:35
The Summer of 69 door einte
Vandaag om 11:26:57
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 11:17:59
  

Auteur Topic: DBS 1600 in DB-rode kleurstelling  (gelezen 61467 keer)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #240 Gepost op: 05 April 2012, 21:02:45 »
Pff.. Had ik net besloten dat mijn baan 2010/2011 zou worden  ;D ::)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #241 Gepost op: 06 April 2012, 20:55:22 »
En vandaag reed de nog lekker glimmende 1615 de unit cargo trein uit Sittard naar Kijfhoek  (y)

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #242 Gepost op: 06 April 2012, 21:11:46 »
Voorste stroomafnemer op ?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #243 Gepost op: 06 April 2012, 21:13:04 »
Ketelwagens?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #244 Gepost op: 06 April 2012, 21:14:04 »
Duitse regel?

Het is pas iets van de laatste jaren.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #245 Gepost op: 06 April 2012, 21:15:30 »
Timtrein, ooit van DSM gehoord ?

Fred Peters

  • Offline Offline
  • Berichten: 793
  • Yes we can!
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #246 Gepost op: 06 April 2012, 21:18:46 »
Voorste panto op heeft waarschijnlijk iets te maken met die ketels/tanks die er achter hangen met adr borden erop.
Uit voorzorg met een eventuele vonkenregen wordt de afstand vergroot tot het mogelijke ontbrandings gevaar.
Maar is volgens mij wel een duitse regel, de oude 139,140,150 en 151ers reden/rijden ook zo.
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #247 Gepost op: 06 April 2012, 21:32:34 »
Dat verhaal van het ontbrandingsgevaar heb ik ook wel eens gehoord, maar ik mag hopen dat dat een broodje aap is. Wanneer dat risico inderdaad dusdanig is dat deze maatregel nodig is, lijkt het me onverantwoord dat elocs nog ketelwagens mogen trekken.
Een andere versie, in mijn ogen ook veel plausibeler, is dat die vonken beschadegingen kunnen veroorzaken. Bij  ketelwagens die regelmatig gekeurd moeten worden, wil je dat niet. En bij nieuwe auto's wil je dat ook niet, dus ook daar de voorste stra op in Duitsland.

Huub

Fred Peters

  • Offline Offline
  • Berichten: 793
  • Yes we can!
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #248 Gepost op: 06 April 2012, 21:36:05 »
Dat vonkenregen verhaal heb ik gehoord van de oude hondekoppen met de brand vatbare vouwbalgen.
En dacht het ook eens op een duits forum te hebben gelezen... :-\
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #249 Gepost op: 06 April 2012, 22:07:14 »
Het heeft inderdaad met eventuele vonken te maken; voorste stra op zie je erg vaak als erachter een tweede loc hangt (ruiten), van die huifwagens voor staal, ketelwagens etc.

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #250 Gepost op: 06 April 2012, 22:11:19 »
geen optie om een losse wagon tussen lok en ketelwagens te hangen?

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #251 Gepost op: 06 April 2012, 22:12:09 »
Ik geloof die vonken wel, maar ik geloof niet dat het bij ketelwagens, en zeker bij gasketelwagens, om het brandgevaar gaat, maar zoals gezegd om beschadigingen te voorkomen.

Huub

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1240
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #252 Gepost op: 06 April 2012, 22:31:20 »
Bij autotreinen is ook altijd de voorste panto omhoog (in duitsland).

Hier in een folder van fleischmann staat het ook, bij gevaarlijke stoffen
is moet de voorste panto onhoog, is daar een regel.

Bij onbeladen treinen weet ik het niet, heb ook al keteltreinen gezien met de achterste panto omhoog.

http://www.fleischmann-ho.nl/publicaties/productinfo/downloads/120jaarfleischmann/120jflm-03.pdf

groeten, wesley
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:DBS 1600 in DB-rode kleurstelling
« Reactie #253 Gepost op: 06 April 2012, 22:36:14 »
Was inderdaad voorschrift maar is een aantal jaren geleden komen te vervallen. Dit omdat vele moderne e-locs maar 1 stroomafnemer hebben dus er weinig keus is. De ketel-uc uit DSM met voorste stra is dan ook eerder uitzondering dan regel. Ik heb hem al tig keer op de foto en vrijwel altijd met achterste stra, ook als er ketelwagens aan de loc hingen.
Voor grootspoorfoto's zie site

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
DB 1611 in rode kleurstelling
« Reactie #254 Gepost op: 23 April 2012, 19:17:11 »
En de volgende is............................de 1611. (vandaag op Sloe)

Ik heb geen donorlok meer anders....
Ziet er toch wel gelikt uit vind ik.
groet, Albert.