Ik hoor argumenten langskomen die ik ergens tussen pagina 1 en 6 al eens gebruikt heb (zijn de kosten het waard).
je kunt niet binnen 1 dag een complete dienstregeling overboord gooien en gaan rijden met een nooddienstregeling, dit vanwege je personele bezetting en materieel.
Even een opmerking over het aanpassen van de dienstregeling.je kunt niet binnen 1 dag een complete dienstregeling overboord gooien en gaan rijden met een nooddienstregeling, dit vanwege je personele bezetting en materieel.Je kunt heel gemakkelijk alle I.C. diensten schrappen maar waar laat je dan het personeel van deze treinen die al ingepland staan?Naar huis sturen is geen optie, lijkt me. Dus om al dit soort zaken "bij te sturen" vergt eenmaal enige tijd.
Zie het gedoe met de OV shitkaart. Hoe vaak dat ding niet hapert of er discussies in de trein zijn met de conducteur dat iemand wel of niet heeft ingecheckt. Koop een simpel papieren kaartje waarop het begin en eindstation staat en enkel of retour. Hoe moeilijk kan het zijn? Dat systeem werkt al ruim 170 jaar en is discussieloos: of je hebt een geldig vervoersbewijs of niet. Tussenvormen zijn niet mogelijk. Maarja, we willen als overheid natuurlijk mee met de tijd en vooral zo afhankelijk mogelijk zijn van technologische achteruitgang...
Was het niet zo dat Brussel het nodig vindt dat [bijna] alles geprivatiseerd wordt. Dus eigenlijk is Brussel aan alles schuldig
Maar effe wat anders, hoe deden de private spoorbedrijven het, ik hoor namelijk niets over Arriva - Veolia en dergelijke, of heb ik wat gemist in de afgelopen pagina's.
Nooit enig probleem gehad met de OV-chipkaart. Inchecken, uitchecken, trein, bus, tram, het werkt allemaal en het enige waar ik voor moet zorgen is dat er voldoende saldo op mijn bankrekening staat. Dat is niet anders dan voorheen, dus is het op alle punten een verbetering. En wat de problemen met papieren kaartjes zijn is inmiddels wel gevoeglijk bekend. Rijen voor het loket, herinner je je die nog? Of voor de kaartautomaat? Oh jee, ik moet de trein halen en ik heb nog geen kaartje. Dat is tegenwoordig geen probleem meer.
Was het niet zo dat Brussel het nodig vindt dat [bijna] alles geprivatiseerd wordt.