Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:30:56
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
26 July 2025, 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09

Auteur Topic: zinkpest Roco Italiaans TEE treinstel FS ALn 448??  (gelezen 14296 keer)

mDDM

• Offline Offline
zinkpest Roco Italiaans TEE treinstel FS ALn 448??
« Gepost op: 15 January 2012, 15:57:57 »
Op verscheidene fora wordt gesproken over mogelijke zinkpest bij grote aantallen van dit type treinstellen.
Door de zinkpest zou het metalen frame uitzetten, waardoor de kunststof bak zou scheuren.
De bron is een Italiaans forum: http://www.forum-duegieditrice.com/viewtopic.php?f=21&t=60125

Re 6/6

• Offline Offline
  • Het heden is het verleden van de toekomst
Re:zinkpest Roco Italiaans TEE treinstel FS ALn 448??
« Reactie #1 Gepost op: 16 January 2012, 19:41:22 »
Ik heb die van mij eens nagekeken, maar daar is (nog) niets mee mis.
misschien een slechte partij? Wel balen als het je overkomt.

groet,

Ron
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

manuelspot

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 16 January 2012, 20:19:07 »
Nou mDDM,

Ik kan niet meer zeggen dan het in de gaten houden van je model.
Mocht er zinkpest ontstaan ga je naar de winkel waar je hem hebt gekocht en kunnen zij met Roco contact opnemen wat vanuit hun kant gedaan kan worden.
En misschien komt dit probleem bij jou wel nooit voor. Laten we dat maar hopen.
Misschien is het wel de Italaanse lucht die er voor zorgd dat dit gebeurt.

Manuel

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #3 Gepost op: 16 January 2012, 20:52:29 »
Voor wie niet weet om welk treinstel het gaat:

Deze is gelukkig nog in topvorm, maar er wordt dan ook niet echt veel mee gereden.
Vr. groeten,
Bob

vrijbuiter55

• De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 16 January 2012, 21:04:09 »
Goede avond jonge lui.

Voor het thema zinkpest, betreffende Roco en Os.kar zie de Duitse Drehscheibe.

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,5721489

Ben je mooi klaar mee..

vrijbuiter55

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 16 January 2012, 21:08:32 »
Ha Rob.

Heeft niets te maken of je er veel of weinig mee rijdt.

Het model van die Italiaanse eigenaar stond hoofdzakelijk in de vitrine.

De oorzaak is een zuivere produktiefout, nl een verkeerde samenstelling van het metaalmengsel
En als dat gebeuird is kom je, vroeg of laat, geheit aan de beurt.

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #6 Gepost op: 16 January 2012, 21:09:15 »
Deze is gelukkig nog in topvorm, maar er wordt dan ook niet echt veel mee gereden.

Sorry Bob,
ik heb (gelukkig) geen "ervaring" met zinkpest, maar wat heeft het rijden ermee te maken???

Groet,
Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #7 Gepost op: 16 January 2012, 21:17:21 »
Warmte van de motor misschien (geen idee of dat invloed heeft)???
Was ook meer voor de extra informatie dat ik dat meld.
Maar mijn exemplaar ligt voornamelijk in zijn doos.

Mijn exemplaar heeft nog geen sporen van zinkpest, het kan ook exemplarisch zijn.
Vr. groeten,
Bob

mDDM

• Offline Offline

vrijbuiter55

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 16 January 2012, 21:26:01 »
Hier heb je de vertaling van het orginele bericht in het nederlands door Google. (y)
Kun je wel lachen hoor om de vertaling. ;D

Hallo, ik ben niet het schrijven van een roman, maar de foto's spreken voor zichzelf. Sono tanto incredulo che ci ho messo un pò di tempo per postare queste foto, spero, dico SPERO, sia un caso isolato, capitato a me, per ragioni dovute a un difetto di fabbrica cioè di fusione del metallo pressofuso, più che altro mi si è fuso il cuore e cervello a vedere le condizioni di soli circa tre anni un rotabile tanto amato in queste condizioni. Ik ben zo niet geloven dat het kostte me een tijdje om deze foto's plaatsen, ik hoop, ik hoop dat ik zeg, is een geïsoleerd geval, is mij overkomen, om redenen te wijten aan een fabricagefout dat is gegoten metalen, meer zoals ik gesmolten is het hart en de hersenen om de conditie van slechts ongeveer drie jaar, een geliefde voorraad in deze omstandigheden te zien. Allibito, deluso, non ho parole quando i primi di Gennaio per pulire la vetrina e mettere apposto dei carri, mi cade l'occhio sulla motrice del TEE vedendo i respingenti insieme la base dove sono innestati e separata dalla cassa, in posizione verticale!!!! Geschokt, teleurgesteld, ik heb geen woorden hebben toen de eerste van januari om het venster te reinigen en aangebracht op de wagen, mijn oog valt op het motief van de TEE het zien van de buffers langs de basis, waar ze bezig zijn en gescheiden van de borst in een rechtopstaande positie! ! Da stupido (in quel momento sotto shock), non ho fatto le foto, pensavo che forse avrei scontrato involontariamente con un'altro rotabile piegandolo, però i rotabili erano nella posizione giusta e distanti, quindi mi domandavo come cavolo poteva stare in quella posizione. Van dom (op dat moment in shock), heb ik de foto's heb, ik dacht dat ik misschien per ongeluk botste met een andere vouwen voorraad, maar de wagens waren in de juiste positie en afstand, dus ik vroeg me af hoe de heck kon worden in die positie.
Nella vetrina ci sono delle loco dal 1993, tutte intatte e come nuove, si trova in una stanza dove non c'è umidità, faretti, fonti di calore e luce diretta dalla finestra, fatta di legno e coperchio in plex! In het venster zijn er de site sinds 1993, alle intact en als nieuw, is in een kamer waar sprake is van vochtigheid, licht, hitte en direct licht van het raam, gemaakt van hout en plexiglas lid!

Prendo la motrice e la separo dalla rimorchiata, iniziano le cosidette manovre con le mani di velluto per aprirlo, dopo che mi sono calmato e visto bene dal di sotto, mi sono cadute le braccia. Ik neem de truck en scheidt van de sleep, de zogenaamde manoeuvres beginnen met fluwelen handen om het te openen, nadat ik gekalmeerd en goed van onderaf gezien, ik liet mijn armen. E' IRRECUPERABILE, ROTTO!!!! En 'oninbaar BROKEN! SI, pure fumati la bellezza di 288,00€ Ja, goed gerookte de schoonheid van € 288,00

La parte anteriore (luci) il telaio era piegato verso l'interno della scassa, la parte posteriore (gancio) verso il basso, praticamente si è allungato il telaio e non trovando vie di fuga si è piegato all'interno della cassa (per fortuna resistente, almeno quello). De voorkant (verlichting), het frame was gebogen in de richting van de binnenkant van de mast stap, de rug (haak) naar beneden, het heeft schijnbaar uitgerekt zijn chassis en niet het vinden van vluchtwegen gebogen in de behuizing (gelukkig bestendig, in ieder geval dat). Per rimuovere la cassa è stato un lavoro immane, ho sudato perchè rischiavo di spaccare la cassa, siccome la parte che si è salvata, almeno cercavo di recuperarla intera. Voor het verwijderen van de zaak is een enorm werk, riskeerde omdat ik zweette splitsen van het geval, omdat het deel dat wordt opgeslagen, in ieder geval heb ik geprobeerd om te herstellen in zijn geheel. Dopo parecchi tentativi ci sono riuscito, e come vedete dalle foto questo è il risultato. Na verschillende pogingen wist ik, en zoals u kunt zien op deze afbeelding is het resultaat. Il pezzo d'avanti (lato luci), si è sbricciolato, voi lo vedete incollato, ho cercato di fare quello che potevo, tra l'altro addrizzare i pezzi si rompevano subito quindi ho dovuto accorciarli sia dalla parte posteriore che dal lato gancio, se no la cassa non ne voleva di entrare. Het stuk in de voorzijde (zijde verlichting), sbricciolato heeft, je ziet het vast zit, heb ik geprobeerd te doen wat ik kon, onder andere addrizzare stukken zo brak ik moest verkorten zowel te lijden onder de achterkant haak zo niet, heeft de caissière niet wilt invoeren. Ho fatto questo per riporlo in vetrina, perchè prima che mi arrivi il telaio nuovo passerà del tempo! Ik deed dit om te houden in het venster, want voordat ik bij het nieuwe chassis zal de tijd voorbij!

Ho scritto il tutto alla Gieffeci con le stesse foto che vedete Voi, aspetto una risposta poi vi farò sapere. Ik schreef alle Gieffeci met dezelfde foto's die je ziet, een antwoord verwachten dan zal ik u laten weten.

Come potete vedere ci sono delle foto che riguarda anche alla D445 navetta di Os.Kar. Zoals je kunt zien zijn er ook zorgen dat de foto's van de shuttle Os.Kar D445. Il problema è nato che il portagancio lavorava male, smontando la loco ho visto una fessura e come potete vedere dalle foto era spezzato! Het probleem is dat de haak werkte kwaad geboren, door het verwijderen van de plek zag ik een kier en zoals je kunt zien op de foto's was gebroken!
Comunque mi sono arrangiato da solo alla riparazione perchè ho scritto una e-mail con foto ma non ho ricevuto nessuna risposta a parte i ricambi di altre cose che avevo ordinato! Ik heb echter ingericht om zichzelf te herstellen, want ik schreef een e-mail met foto's, maar niet hebben ontvangen een antwoord op de delen van andere dingen die ik besteld!

Saluti Groeten

Mureddu Giovanni John Mureddu

vrijbuiter55

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 16 January 2012, 21:27:47 »
He Rob.

Is het nu duidelijk?????? ;D ;D

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
« Reactie #11 Gepost op: 16 January 2012, 21:42:16 »
Ja, dat kan niet ontstaan door een beetje warmte van de motor :o ;D
Er zit een hele golfslag in dat onderstel  :-\
Vr. groeten,
Bob

Jan-Peter

• Offline Offline
  • Bnlx treinendokter.
« Reactie #12 Gepost op: 16 January 2012, 21:44:12 »
Ik had eerder het idee dat het rijtuig zoop de voorkant op de grond is gevallen.
Schort voor afgebroken en een S in de bodem tussen de onderstellen.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #13 Gepost op: 16 January 2012, 22:12:32 »
Hier heb je de vertaling van het orginele bericht in het nederlands door Google. (y)
Kun je wel lachen hoor om de vertaling. ;D
???  >:(
Om de "vertaling" mag je inderdaad lachen, ik denk dat "het feitelijke onderwerp" nauwelijks reden tot lachen geeft...
(Oké, er zijn vást erger dingen, maar een hobby is voor een groot deel "emotie", het onherstelbaar kapotgaan van een model heeft dus een emotionele impact...) :-\ :-X

Op een bepaalde manier kun je dit vergelijken met "BRAND"; de fysieke schade is "beperkt", maar de emotionele schade (het verdwenen-zijn van fotoalbums, ("onbenullige snuisterijen") slaat diepe emotionele wonden!

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #14 Gepost op: 17 January 2012, 07:02:15 »
Ik sluit me bij Jan-Peter aan dat het een beetje raar verhaal is.
Wat ik van zinkpest heb geleerd is dat de zinken onderdelen niet uitzetten, maar juist uit elkaar vallen.
Een stuk zink wat is blootgesteld aan zinkpest valt bijna letterlijk als stof uit elkaar.

Groet Peter,