Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 04:30:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:09:35
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:27:12
Piko blauwe 1000 door Deetrein
Vandaag om 01:13:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door sneek
Vandaag om 00:49:08
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 00:12:18
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
27 November 2025, 23:42:44
De modeltreinen van Spoorijzer door neudalhausenstadbahn
27 November 2025, 23:02:33
Terschellinger Spoor door FritsT
27 November 2025, 22:38:03
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
27 November 2025, 22:09:49
Aachenau West door wob
27 November 2025, 21:41:21
Site Uhlenbrock door Jan-Peter
27 November 2025, 21:38:45
Stub switches door Hans1963
27 November 2025, 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
27 November 2025, 21:20:49
fotowedstrijd 2025 door Keska
27 November 2025, 20:46:34
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
27 November 2025, 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
27 November 2025, 20:42:03
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
27 November 2025, 20:23:36
Beekdaelen in H0 door ruudns
27 November 2025, 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
27 November 2025, 20:05:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 November 2025, 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
27 November 2025, 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
27 November 2025, 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
27 November 2025, 18:08:09
MLF Fielschmann motor kit door henk
27 November 2025, 16:57:08
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
27 November 2025, 16:09:07
Loksound5 decoder door 008200
27 November 2025, 15:34:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
27 November 2025, 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
27 November 2025, 15:14:45
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
27 November 2025, 12:47:22
  

Auteur Topic: Treinramp Harmelen 50 jaar geleden  (gelezen 1283 keer)

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3727
  • N Spoor Freak
Treinramp Harmelen 50 jaar geleden
« Gepost op: 08 January 2012, 12:08:08 »
Vandaag op RTV Utrecht  elk uur de Treinramp harmelen 50 jaar geleden.
http://www.rtvutrecht.nl/gids/rtvutrecht/zondag

Groet,
Raymond
« Laatst bewerkt op: 08 January 2012, 12:10:56 door raymond erdtsieck »
No Pain No Gain!

Brs

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
    • Mat'89
Re:Treinramp Harmelen 50 jaar geleden
« Reactie #1 Gepost op: 08 January 2012, 12:14:08 »
Is dit dezelfde documentaire als deze: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,41452.0.html

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3727
  • N Spoor Freak
Re:Treinramp Harmelen 50 jaar geleden
« Reactie #2 Gepost op: 08 January 2012, 12:18:25 »
Dat denk ik niet dit is regionale tv Utrecht ;)

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

ronald1956

  • OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1683
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Treinramp Harmelen 50 jaar geleden
« Reactie #3 Gepost op: 08 January 2012, 12:23:00 »
citaat : In deze coproductie van RTV Utrecht en Omroep Max

Dus toch dezelfde documentaire.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22716
Re:Treinramp Harmelen 50 jaar geleden
« Reactie #4 Gepost op: 08 January 2012, 16:00:53 »
Net gezien en erg de moeite waard.
Mooie, ingetogen documentaire met vooral aandacht voor de verhalen van overlevenden, nabestaanden, hulpverleners en omwonenden. Je wordt koud als iemand die toen bij de vrijwillige brandweer was, vertelt hoe hij achter een arts een wagon inging. Die arts deed een triage: wie is het eerst aan de beurt, niet de lichtgewonden, maar ook niet de zwaarste gevallen of mensen die te bekneld zaten om zonder zwaar materiaal zinvol te kunnen worden geholpen.
Verder wordt keurig uitgelegd hoe het ongeluk ontstond en zijn er beelden van de rampplek, maar ook van de hulpverlening in de wijdere omgeving. Pieter van Vollenhoven legt uit dat er daarna ATB is ingevoerd en dat dat systeem aan vervanging toe is. Ook dat doet hij keurig en het is jammer dat RTV Utrecht het nodig vindt juist daarover een opgewonden bericht op teletekst te zetten. Maar verder goed werk van de regionale en landelijke omroep.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.